عوارض جراحی بینی

سختی های عمل بینی و آشنایی با آن‌ها

عمل بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در ایران است. با توجه به این که عمل بینی یک جراحی تهاجمی محسوب می‌شود، می‌تواند عوارضی را در پی داشته باشد. البته با وجود پیشرفت علم پزشکی و افزایش میزان مهارت جراحان، سختی‌ها و عوارض عمل بینی به حداقل رسیده است. با این حال هنوز برخی از افراد نسبت به انجام جراحی زیبایی بینی تردید دارند و از عوارض آن می‌ترسند. کسب اطلاعات کافی در مورد سختی های عمل بینی می‌تواند دیدگاه بهتری به شما بدهد.

عوامل ایجاد سختی های عمل بینی

با وجود این که عمل بینی برای تمامی زیباجویان یک عمل نسبتا سخت محسوب می‌شود، برخی از شرایط می‌توانند چالش‌های این عمل زیبایی را بیشتر کنند. پیش از انجام عمل بینی باید به این موارد توجه شود و با در نظر گرفتن ریسک هر کدام، اقدام به عمل شود. برخی از این موارد ممکن است تنها باعث طولانی‌تر و سخت‌تر شدن دوره نقاهت شود و برخی دیگر می‌توانند سلامت افراد را تهدید کنند. به طور کلی می‌توان موارد زیر را مهم‌ترین عوامل ایجاد سختی‌های عمل بینی دانست.

سختی های عمل بینی در زیباجویان دارای بیماری زمینه‌ای

پیش از انجام عمل بینی و در طی جلسه مشاوره، شما باید تمام بیماری‌ها و مشکلات زمینه‌ای را به جراح خود اطلاع دهید. مواردی که باعث ایجاد اختلالات انعقادی خون می‌شوند مثل بیماری هموفیلی، می‌توانند نقش پررنگی در سلامت جان بیماران داشته باشند. از سوی دیگر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌توانند در شرایط بیهوشی مشکل‌ساز باشند. بنابراین حتما تمام شرایط خود را برای جراح شرح دهید. جراحی بینی با تیروئید، عمل بینی با بیماری قلبی و یا کم خونی زیاد می‌تواند چالش ‌هایی را اضافه کند.

سختی های عمل بینی

چالش‌های عمل در افرادی با شکستگی بینی

افرادی که بینی آن‌ها دچار شکستگی یا دفورمیتی است، چالش‌های بیشتری را در عمل تجربه می‌کنند. مدت زمان و سختی عمل، به میزان دفورمیتی وابسته است. از سوی دیگر معمولا دوران نقاهت این افراد کمی طولانی‌تر از سایر زیباجویان می‌شود.

سختی‌ عمل بینی در افراد دارای اضافه وزن

با توجه به این که ساختار بینی از استخوان، غضروف و چربی تشکیل شده است، اضافه وزن نمی‌تواند تاثیر زیادی در نتیجه نهایی عمل بینی داشته باشد. با این حال چالش عمل بینی در افرادی که اضافه وزن دارند، بالا بودن احتمال وجود مشکلاتی مثل فشار خون بالا، مشکلات قلبی و انسداد رگ‌های خونی است و این امر از تاثیرات چاقی و لاغری در عمل بینی به شمار می‌رود. بنابراین اگر دارای اضافه وزن هستید، باید پیش از جراحی بینی تست‌هایی را برای اثبات سلامتی قلب و عروق، انجام بدهید.

رابطه سن با سختی عمل بینی

با افزایش سن تغییراتی در سیستم ایمنی و پوست انسان پدید می‌آید که می‌توانند در نتیجه عمل بینی تاثیرگذار باشند. هر چه سن افراد بیشتر باشد، احتمال وجود بیماری‌های قلبی و عروقی بیشتری می‌شود. از سوی دیگر ضعیف بودن اسکلت بینی، افتادگی پوست، و کاهش چربی‌های پوست در زیباجویانی با سن بالا، می‌تواند چالش‌های عمل را افزایش دهد.

سختی های عمل بینی

آشنایی با سختی‌های عمل بینی

عمل زیبایی بینی با اهداف مختلفی مثل کوچک کردن بینی، از بین بردن انحراف بینی و برداشتن قوز یا رفع پولیپ بینی صورت می‌گیرد. البته در این جراحی می‌توان برخی از مشکلات تنفسی را نیز درمان کرد. با توجه به فرم بینی و شرایط زیباجو، سختی های عمل بینی برای هر فرد متفاوت است. به طور کلی مهم‌ترین سختی‌ها شامل مواردی مثل خونریزی، کبودی و ورم، درد، احساس سنگینی بینی، تنگی نفس، عفونت و کاهش حس بویایی می‌شود که بسیاری از آن‌ها به شکل طبیعی و با گذشت زمان رفع خواهد شد. در ادامه جزئیات این موارد را بررسی می‌کنیم.

خونریزی از بینی بعد از عمل

یکی از رایج‌ترین سختی‌های عمل بینی، خونریزی است. این خونریزی معمولا به دلیل بسته نشدن زخم‌های ناشی از جراحی اتفاق می‌افتد و پس از گذشت چند روز کاملا برطرف می‌شود. با این حال اگر احساس کردید که خونریزی بینی شما بیشتر از حد طبیعی است، این مشکل را با پزشک در میان بگذارید.

کبودی و ورم بینی بعد از عمل زیبایی

می‌توان اصلی‌ترین علت ایجاد کبودی و ورم در صورت بعد از عمل بینی را مداخلات جراح دانست. این شرایط کاملا عادی است و با گذر زمان، صورت و بینی شما به حالت عادی برمی‌گردند. البته باید با رعایت رژیم غذایی بعد جراحی بینی، استراحت کافی و انتخاب پزشک مناسب، تا حد امکان با باقی ماندن این ورم مقابله کنید.

احساس درد بعد از عمل بینی

احساس درد بعد از عمل بینی، تا حد زیادی طبیعی است و باید با استفاده از داروهای مسکن میزان این درد را کنترل کرد. معمولا با گذشت چند روز از عمل بینی، این حس درد برطرف می‌شود. اگر درد شما با استفاده از داروهای مسکن هم التیام نیافت، باید با پزشک خود مشورت کنید.

سختی های عمل بینی

احساس سنگینی بینی بعد از جراحی

احساس سنگینی بینی بعد از عمل یک اتفاق رایج است که می‌تواند باعث نگرانی زیباجویان بشود. در یک هفته اول پس از عمل، گچی که بر روی بینی قرار دارد، مهم‌ترین عامل ایجاد حس سنگینی بعد از عمل است. با برداشتن گچ بینی و با گذر زمان، به تدریج از میزان حس سنگینی کاسته می‌شود.

سخت نفس کشیدن بعد از عمل بینی

در طی یک هفته اول بعد از عمل، تامپون یا اسپیلنت در داخل مجاری هوایی بینی قرار دارند. این موارد باعث می‌شوند روند نفس کشیدن سخت‌تر و حتی منجر به تنفس دهانی شود. بعد از برداشت اسپیلنت یا تامپون، روند تنفس بسیار راحت‌تر شکل می‌گیرد و به مرور بهتر هم می‌شود. البته اگر بعد از گذشت چند ماه از عمل بینی همچنان دچار مشکلات تنفسی هستید، باید با پزشک خود مشورت کنید.

عفونت بینی بعد از جراحی

ایجاد عفونت یکی از نادرترین سختی های عمل بینی است و شیوع بالایی ندارد. با این وجود در صورتی که پزشک شما تشخیص عفونت داد، نگران نشوید؛ زیرا به کمک درمان‌های آنتی بیوتیکی می‌توان این عفونت را از بین برد.

راه‌های مقابله با سختی‌های عمل بینی

راه‌های زیادی برای مقابله با سختی‌های عمل بینی، وجود دارد. البته باید در نظر بگیرید که با انجام تمام این روش‌ها نیز نمی‌توان همه چالش‌های عمل بینی را از بین برد. در ادامه به مهم‌ترین روش‌ها برای مقابله با سختی‌های بینی اشاره می‌کنیم:

  • انتخاب پزشک حاذق
  • انتخاب کلینیک مناسب
  • استفاده از تجربیات بیماران جراحی بینی
  • مشورت و دریافت راهکار از پزشک
  • استفاده از داروها در زمان مناسب
  • استراحت به میزان کافی

سختی های عمل بینی

آمادگی برای چالش‌های عمل بینی

می‌دانید که هیچ راهکاری نمی‌تواند به شکل کامل چالش‌های عمل بینی را از بین ببرد. با این حال انتخاب پزشک مناسب و انجام عمل در یک کلینیک پیشرفته می‌تواند تا حد زیادی شما را برای سختی های عمل بینی آماده کند. کلینیک سه رخ یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی در شهر تهران است که با حاذق‌ترین پزشک‌ها همکاری می‌کند. این کلینیک با بکارگیری دستگاه‌های مجهز وتکنولوژی‌های پیشرفته، خاطره خوبی از روند جراحی بینی به جا می‌گذارد. جهت تعیین وقت ویزیت و کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در کلینیک سه رخ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا