جراحی بینی

جراحی بینی در مطب بهتر است یا بیمارستان

جراحی بینی یکی از جراحی‌های رایج است و سالانه افراد زیادی به‌منظور حذف ایرادات بینی خود، به متخصصین زیبایی مراجعه می‌کنند. موارد زیادی در دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی موثر هستند. یکی از مهم‌ترین این نکات، محل انجام جراحی بینی است. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که جراحی بینی در مطب بهتر است یا بیمارستان؟ عوارض انتخاب مکان نامناسب برای جراحی بینی چیست؟ با توجه به چه ویژگی‌هایی باید این انتخاب را انجام دهند؟

ویژگی‌های مرکز جراحی خوب

انتخاب یک مرکز جراحی خوب تاثیر بسزایی بر نتیجه نهایی جراحی و بروز عوارض پس از جراحی خواهد داشت. در صورتی که به یک مرکز خوب و مجهز مراجعه کنید، تیم پزشکی می‌توانند جلوی بروز اکثر خطرات حین عمل را بگیرند و در نهایت خطری جان شما را تهدید نخواهد کرد.

اگر قصد دارید برای جراحی بینی خود مطب یا بیمارستان مناسبی را پیدا کنید لازم است نکات زیادی را مدنظر قرار دهید. در ادامه تمام ویژگی‌های یک مرکز جراحی خوب و مناسب را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. در نهایت با توجه به این بررسی‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که جراحی بینی در مطب بهتر است یا بیمارستان.

جراحی بینی در مطب بهتر است یا بیمارستان

توجه به نظافت بیمارستان و کلینیک جراحی

نظافت در محیط‌های بهداشتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به واسطه احتمال زیاد بروز انواع عفونت لازم است این فضا و ابزار موجود در آن استریل باشند. سطح نظافت و بهداشت در مکان‌های مختلف متفاوت است. به طور کلی مطب‌ها به واسطه این که فضای کوچک‌تری دارند و نظارت بر آن‌ها بیشتر است از فضای تمیزتری برخوردار هستند.

استفاده از لوازم یکبار مصرف مانند روتختی، لباس بیمار و… در مطب به طور دقیق‌تری انجام می‌گیرد. پس از مطب به ترتیب کلینیک‌ها، بیمارستان‌های خصوصی و سپس بیمارستان‌های عمومی سطح نظافت متفاوتی را ارائه می‌دهند. البته این قیاس کاملا کلی است و بهتر است قبل از انتخاب به شکل حضوری سطح نظافت مرکز مورد نظر شما بررسی شود.

میزان تجهیزات مرکز جراحی بینی

یکی از نکات مهمی که حتما پیش از جراحی باید به آن دقت کنید، میزان تجهیزات مطب یا بیمارستانی است که قصد دارید برای جراحی بینی به آن مراجعه کنید. به نظر شما در این زمینه جراحی بینی در مطب بهتر است یا بیمارستان؟ در سال‌های اخیر مطب‌ها و بیمارستان‌های مجهز بسیاری راه‌اندازی شده‌اند و به همین علت نمی‌توان گفت از بین مطب یا بیمارستان کدام یک بهتر خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از جراحی بینی حتما دستگاه‌های موجود در مرکز جراحی را بررسی کنید. استفاده از دستگاه‌های جدید و به‌روز باعث می‌شود در حین جراحی چالش‌ها و خطرات کمتری برای مراجع رخ دهد. برخی برخی از مراکز در راستای کاهش هزینه‌ها برخی از دستگاه‌هایی که استفاده محدودتری دارند را استفاده نمی‌کنند. این در حالی است که حتی اگر کاربرد دستگاهی کم باشد اما وجود آن در اتاق عمل لازم و ضروری است و نباید از این موضوع راحت رد شد.

در زمینه مجهز بودن در اکثر موارد بیمارستان‌ها بهتر عمل کرده‌اند. البته توجه کنید که این به آن معنا نیست که همه مطب‌ها از تجهیزات کمی برخوردار هستند اما به دلیل عمل‌های جراحی زیادی که در بیمارستان‌ها انجام می‌شود، تنوع تجهیزات آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

جراحی بینی در مطب بهتر است یا بیمارستان

مهارت متخصص بیهوشی

درست است که مهارت پزشک در نتیجه نهایی جراحی بینی حرف اول را می‌زند اما در این میان نباید از تاثیر متخصص بیهوشی بر روند جراحی غافل شد. یک متخصص بیهوشی خوب و کاربلد پیش از جراحی بینی شرایط بدنی شما اعم از بیماری‌های زمینه‌ای و… را به خوبی بررسی می‌کند. پس از این بررسی‌ها او در نهایت بهترین دوز داروی بیهوشی را به شما تزریق خواهد کرد.

در صورتی که میزان داروی بیهوشی که به شما تزریق شده کمتر یا بیشتر از حد نرمال باشد، در حین جراحی با مشکلاتی مواجه خواهید شد. علاوه‌بر این پس از جراحی نیز با عوارضی مثل سرگیجه‌های شدید، سردرد، حالت تهوع و… روبه‌رو می‌شوید. نمی‌توان گفت در زمینه بیهوشی مراجعه به مطب بهتر است یا بیمارستان اما حتما پیش از جراحی حتما از مهارت متخصص بیهوشی آن مجموعه مطمئن شوید. در ضمن در صورت بروز مشکل در بیهوشی شما به واسطه حضور پزشکان بیشتر در بیمارستان امکان رسیدگی بیشتر خواهد بود.

وجود آرامش در مرکز جراحی و رفتار کادر درمان

زمانی که شما برای جراحی بینی به مرکز جراحی مراجعه می‌کنید، بیشترین برخورد را با پرسنل آن مجموعه خواهید داشت. هرچقدر کارمندان یک مرکز جراحی صبورتر باشند و با آرامش بیشتری به سوالات شما پاسخ دهند در نهایت استرس شما نیز کمتر خواهد شد. موضوعی که در رفتار پرسنل با مراجعین تاثیر مستقیم دارد، تعداد مراجعین به آن مجموعه است.

در بیمارستان‌ها به علت تعداد بالای مراجعین، کارکنان زمان کمتری را برای پاسخ دادن به سوالات و برطرف کردن مشکلات شما خواهند داشت. این در حالی است که در مطب‌ها به علت پذیرش مراجعین کمتر، میزان آرامش پرسنل بیشتر خواهد بود. سطح حقوق‌ها، نظارت، تعداد کارکنان و… روی این موضوع اثر دارد.

جراحی بینی در مطب بهتر است یا بیمارستان

میزان مسافت بین منزل تا مرکز جراحی

به عنوان آخرین مورد قصد داریم به فاصله بین مرکز جراحی تا منزل شما اشاره کنیم. البته توجه این مورد از اهمیت بالایی برخوردار نیست و نباید در انتخاب مرکز جراحی خود زیاد به این نکته توجه کنید. هرچقدر فاصله بین بیمارستان یا مطب شما از منزلتان کمتر باشد بعد از جراحی تحرک کمتری خواهید داشت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید به منزلتان برسید و استراحت کنید.

در آخر اگر بعد از بررسی تمام نکات مهمی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، دو مورد مشابه یکی نزدیک به خانه و دیگری دورتر وجود داشت پیشنهاد می‌کنیم مرکز جراحی نزدیک‌تر را انتخاب کنید.

آیا نظر پزشک در انتخاب محل جراحی موثر است؟

به طور معمول هر جراح تنها در چند مرکز مشخص فعالیت دارد. شما در مرحله اول باید پزشک خود را انتخاب کنید و پس از آن با استفاده از تجربه بیماران قبلی جراحی بینی و همچنین بررسی‌های فردی، از بین گزینه‌ها موجود بهترین مرکز را انتخاب کنید. در این تحقیق می‌توانید از فضای مجازی، مراجعه حضوری، گفتگو با سایر مراجعین و راه‌های مشابه اقدام کنید.

هزینه جراحی بینی در مطب بهتر است یا بیمارستان؟

موارد زیادی مثل میزان تجهیزات موجود در مرکز جراحی، خدماتی که در اختیار مراجعین قرار می‌دهند، رفتار پرسنل و… در هزینه دریافتی مجموعه موثر است. هزینه‌ای که مراجعین باید به مرکز جراحی پرداخت کنند بعد از هزینه جراح در لیست هزینه‌های زیاد جراحی بینی قرار دارند. به همین علت یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد، هزینه جراحی بینی و بستری در مرکز جراحی است.

از آن ‌جایی که امروزه هم بیمارستان‌های دولتی و هم بیمارستان‌های خصوص وجود دارند نمی‌توان گفت هزینه جراحی در مطب بیشتر است یا بیمارستان! هر مرکزی که خدمات بیشتری در اختیار مراجعین خود قرار دهد و مجهزتر باشد، هزینه بیشتری نیز دریافت خواهد کرد.

جراحی بینی در مطب بهتر است یا بیمارستان

در نهایت بهترین محل برای جراحی بینی کجاست؟

پیش‌تر ویژگی‌های یک مرکز جراحی خوب را به شما معرفی کردیم. اگر می‌خواهید در کنار خدمات عالی و تجهیزات به روز، کمترین و منصفانه‌ترین هزینه را نیز پرداخت کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک سه رخ است. این مجموعه علاوه‌بر استفاده از جدیدترین تجهیزات روز دنیا، کادری صبور و باحوصله نیز دارد. با مراجعه به بهترین کلینیک جراحی بینی از نتیجه نهایی جراحی بینی خود رضایت کافی خواهید داشت و احتمال بروز عوارض سخت و دشوار پس از عمل نیز به حداقل می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا