جراحی بینی

بررسی هزینه عمل بینی و عوامل موثر بر آن

جراحی بینی، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی است که با هدف افزایش زیبایی ساختار بینی صورت می‌گیرد. البته در بسیاری از موارد در کنار این عمل زیبایی، برخی از مشکلات تنفسی ناشی از ساختار بینی نیز اصلاح می‌گردد. این نوع جراحی با توجه به شرایط بیمار و تخصص جراح با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. نکته جالب توجه اینکه بیمه هیچ هزینه‌ای در زمینه زیبایی پرداخت نمی‌کند و تمام هزینه جراحی زیبایی بینی به عهده خود شخص است. هزینه عمل بینی یکی از دغدغه‌های مهم افرادی است که قصد عمل بینی دارند. این مسئله تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند کلینیک و فرم بینی قرار دارد که در ادامه این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اهمیت بررسی هزینه عمل بینی

هزینه‌های جراحی بینی در بازه وسیعی قرار می‌گیرند و قیمت ثابتی برای این عمل وجود ندارد. این هزینه صرفا مخصوص فرآیند جراحی نیست و هزینه‌های فرعی دیگری را نیز در بر می‌گیرد. به طور کلی می‌توان هزینه عمل بینی را به دو دسته هزینه‌های اصلی و فرعی تقسیم‌بندی کرد. با بررسی این عوامل تاثیرگذار بر قیمت جراحی بینی، می‌توان شرایط بودجه را سنجید و سپس با آمادگی کامل از نظر اقتصادی برای عمل اقدام کرد.

هزینه عمل بینی

هزینه‌های اصلی جراحی بینی

عوامل اصلی موثر بر هزینه جراحی بینی شامل مواردی هستند که به طور مستقیم در ارتباط با فرایند عمل قرار دارند. از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت نهایی این نوع جراحی، می‌توان به فرم بینی، تکنیک عمل، تجربه و مهارت جراح، هزینه بیهوشی، امکانات کلینیک یا بیمارستان و جغرافیا اشاره کرد.

تاثیر فرم و نوع بینی در هزینه عمل زیبایی

به طور کلی انواع بینی به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم‌بندی می‌شوند. بینی‌های استخوانی دارای پوست نازک و غضروف‌های محکمی هستند. عمل زیبایی بینی استخوانی با هدف اصلاح کجی و انحراف یا ترمیم شکستگی بینی انجام می‌شود. میزان و محل شکستگی بینی می‌تواند بر سختی عمل تاثیرگذار باشد و  افزایش هزینه‌ عمل را به دنبال داشته باشد.

بینی‌های گوشتی دارای پوست ضخیم‌تر و غضروف‌های ضعیف‌تری هستند. این مدل بینی‌ها را می‌توان با ظاهر پهن، افتاده و میزان غضروف زیاد در نوک بینی شناسایی کرد. هدف از عمل زیبایی بینی گوشتی، حذف گوشت اضافه و اصلاح فرم افتاده آن است. به طور کلی هزینه عمل بینی گوشتی به دلیل پیچیدگی در فرم‌دهی آن، بیشتر از هزینه عمل بینی استخوانی است. از سوی دیگر، طبق گزارش‌ها، قیمت عمل بینی ترمیمی، بالاتر از هزینه جراحی برای بار اول محاسبه می‌شود.

لازم به ذکر است، کلینیک‌ها  و جراحان مختلف، قیمت‌گذاری متفاوتی را برای هر نوع بینی مشخص می‌کنند. لذا  برای اطلاع دقیق از این مسئله لازم است به شکل حضوری به مطب پزشک مراجعه کنید.

تاثیر تکنینک جراحی بر روی هزینه عمل

جراحی بینی با دو روش باز و بسته امکان‌پذیر است. در روش باز برش‌ها در کنار پره‌های بینی قرار گرفته و پره‌ها به سمت بالا برده می‌شوند تا به کل ساختار بینی دسترسی وجود داشته باشد. در روش بسته همه برش‌ها به شکل تخصصی در داخل بینی قرار می‌گیرند و جای هیچ بخیه‌ای مشخص نیست. نکته مهم اینکه در روش باز، امکان باقی ماندن جای بخیه‌ها بر روی بینی وجود دارد.

باقی ماندن جای بخیه بر روی پوست، ظاهر ناخوشایندی دارد؛ به همین دلیل اغلب افراد تمایل دارند از روش جراحی بسته برایشان استفاده شود. هزینه جراحی بینی به روش بسته، به دلیل پیچیدگی بیشتر این روش و احتیاج به مهارت بیشتر، از روش جراحی باز بالاتر است.

هزینه عمل بینی

تاثیر تجربه و مهارت جراح بر روی هزینه جراحی بینی

تجربه و مهارت جراح متخصص تاثیر زیادی بر روی فرم نهایی بینی و عدم وجود مشکلات ناشی از جراحی مثل آسیب به مجاری اشک، حس بویایی و اختلال تنفس دارد؛ به همین دلیل انتخاب جراح ماهر یکی از نکات مهم در عمل جراحی زیبایی به‌حساب می آید. پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی، جراحان پلاستیک و متخصصین فک و صورت قادر به انجام عمل زیبایی بینی هستند.

هر پزشکی با توجه به میزان تجربه، تخصص و مهارت خود، هزینه‌ متفاوتی را به عنوان دستمزد جراحی تعیین می‌کند. معمولا متخصصان گوش، حلق و بینی تسلط بیشتری به نواحی مختلف صورت دارند و امکان خطای آن‌ها در این نوع جراحی کمتر است. این مسئله باعث شده تا این پزشکان هزینه بیشتری را بابت جراحی بینی دریافت کنند. برخی از پزشکان نیز به دلیل شهرت و محبوبیت در جراحی‌ بینی، دسمزد بسیار بالاتری نسبت به سایر پزشکان دریافت می‌کنند. با توجه به حساسیت بالای این عمل و اهمیت ظاهر صورت، پیشنهاد می‌شود فرآیند جراحی خود را به دست یک پزشک حاذق بسپارید.

نکته قابل توجه این است که نمی‌توان دستمزد بالا را نشانه حاذق بودن یک پزشک و تضمین ایجاد نتیجه‌ای مناسب دانست. قبل از تصمیم نهایی لازم است نمونه‌کارها و عمل‌های قبلی هر پزشک را مورد بررسی قرار داد و با ایشان مشورت کرد.

هزینه بیهوشی جراحی بینی

جهت جلوگیری از اختلال در روند جراحی و  انجام عملی بدون درد، بیمار باید تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد. بخشی از هزینه عمل صرف دستمزد پزشک متخصص بیهوشی می‌شود. مقدار و نوع داروهای مصرفی در طی عمل جراحی و مراقبت‌های پس از آن بسیار حائز اهمیت است و باید طبق نظر یک پزشک ماهر صورت بگیرد.

افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌ قلبی دچار هستند، فرآیند بیهوشی آن‌ها حساسیت بسیار بیشتری دارد و ممکن است لازم باشد هزینه بیشتری را برای عمل بینی خود پرداخت کنند.

تاثیر کلینیک یا بیمارستان بر هزینه

پیشرفته بودن امکانات و تجهیزات اتاق عمل کلینیک یا بیمارستان تاثیر بسیار زیادی در نتیجه جراحی دارد. بر این اساس، میزان خدمات‌دهی بیمارستان و وضعیت تجهیزات آن در هزینه عمل تاثیرگذار است. به طور کلی بیمارستان‌های دولتی هزینه کمتری نسبت به مراکز خصوصی دریافت می‌کنند و به تبع خدمات کمتری نیز به افراد ارائه می‌دهند.

رسیدگی به بیمار قبل و بعد از عمل می‌تواند از بروز عوارض بسیاری جلوگیری کند و در نهایت هزینه‌های فرعی را کاهش دهد. برای مثال اگر بیمارستان جراحی شما اهمیت زیادی به پاکیزگی ندهد ممکن است باعث بروز عفونت در بدن شما شود و مشکلات متعددی را برایتان ایجاد کند.

به این مورد هم دقت داشته باشید که هر پزشک تنها در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های مشخصی فعالیت می‌کند. اکثر پزشکان سعی دارند هم در بیمارستان‌های دولتی و هم کلینیک‌های تخصصی جراحی را انجام دهند تا با توجه به شرایط بیمارانشان امکان عمل وجود داشته باشد.

هزینه عمل بینی

اهمیت جغرافیا در هزینه جراحی بینی

به طور کلی هزینه جراحی در شهرستان‌ها، از شهرهای بزرگی مثل تهران، اصفهان، شیراز و … کمتر است. این اختلاف قیمت در موقعیت‌های مکانی، به دلیل وجود امکانات بیشتر در بیمارستان‌های شهرهای بزرگ است. از سوی دیگر تیم‌های پزشکی و جراحان خبره بیشتر در شهرهای بزرگ فعالیت می‌کنند.

هزینه‌های فرعی موثر بر هزینه عمل بینی

فارغ از هزینه‌هایی که با فرایند عمل جراحی ارتباط مستقیم دارند، موارد دیگری هستند که به صورت غیرمستقیم بر هزینه‌های نهایی عمل می‌افزایند. از جمله این هزینه‌ها می‌ توان به هزینه ویزیت، آزمایشات، عکس‌برداری، رفت‌وآمد، لوازم مصرفی حین و بعد عمل اشاره کرد.

هزینه ویزیت مشاوره جراحی بینی

قبل از عمل بینی جلسه مشاوره‌ای جهت بررسی فرم مطلوب بینی، پیدا کردن عیوب ساختاری بینی و مشخص شدن روش جراحی برگزار می‌شود. برخی از پزشکان جلسات مشاوره را به شکل رایگان برگزار می‌کنند، اما در سایر موارد، پرداختن هزینه ویزیت به عهده بیمار است. این جلسات پس از عمل بینی هم نیاز خواهد بود که طبق سیاست‌های پزشک باید برای آن‌ها هزینه کرد.

هزینه آزمایشات قبل از عمل 

قبل از انجام عمل، باید از اندازه فاکتورهای مختلف خون اطمینان حاصل شود و فرد از نظر عملکرد برخی از دستگاه‌های بدن مورد بررسی قرار بگیرد. این فاکتورها توسط آزمایشات متعدد به منظور انجام جراحی ایمن و مطمئن‌تر بررسی می‌شوند. بسته به نوع آزمایش و آزمایشگاه موردنظر، شخص هزینه متفاوتی را پرداخت می‌کند.

هزینه عکس‌برداری از صورت قبل از عمل

در برخی از شرایط پزشک برای افراد عکس‌برداری از بینی را تجویز می‌کند. در این فرایند از تمام زوایای صورت مثل نیم‌رخ، تمام رخ، سه رخ، پایین بینی و … عکس گرفته می‌شود. در مواردی که پزشک به شکستگی‌های بد فرم درون بینی شک می‌کند، ممکن است درخواست سی‌تی‌اسکن داده شود. در نهایت به کمک اطلاعات موجود، پزشک بهترین فرم بینی را متناسب با صورت بیمار در نظر می‌گیرد.

اگر بیمار مریضی زمینه‌ای و خاصی نیز داشته باشد برای انجام عمل، تعیین نوع بیهوشی و.. نیز ممکن است تصویربرداری از سایر بخش‌های بدن نیز تجویز شود تا خللی در عمل جراحی به این واسطه ایجاد نشود.

هزینه رفت و آمد برای انجام جراحی بینی

برخی از افراد برای عمل بینی به شهرهای بزرگ مراجعه می‌کنند تا فرایند جراحی آن‌ها با بهترین امکانات انجام شود. هزینه رفت و آمد به شهرهای بزرگ نیز باید به هزینه‌های کلی عمل بینی اضافه شود. این رفت و آمد علاوه بر روز عمل برای ویزیت‌های قبل و بعد آن نیز نیاز خواهد بود. از طرفی فردی که برای جراحی بینی خود به شهری دیگر مراجعه می‌کند، لازم است هزینه‌ای را نیز جهت اسکان، تغذیه و سایر موارد نیز در نظر بگیرد.

هزینه عمل بینی

هزینه لوازم مصرفی در جراحی

علاوه بر اطلاع از هزینه‌ای که پزشک از بیمار دریافت می‌کند، لازم است از میزان هزینه‌های بیمارستان یا کلینیک نیز آگاهی داشت. این هزینه‌های جزئی بابت لوازمی مثل تجهیزات اتاق عمل، لباس بیمارستان، سرم و … از بیمار دریافت می‌شود.

هزینه داروها و لوازم ضروری بعد از عمل 

با توجه به وضعیت بیمار، پزشک داروهایی را برای کاهش درد و کاهش تورم بینی، ضد حساسیت، داروهای جلوگیری از عفونت و عیره را برای افراد تجویز می‌کند. همچنین لوازمی مثل پک یخ و چسب بینی از موارد ضروری مراقبت بعد از جراحی بینی هستند که همگی آن‌ها مشمول هزینه می‌شوند.

محاسبه تمامی هزینه‌های عمل 

با توجه به موارد بالا می‌توان حدود هزینه‌های عمل بینی را محاسبه کرد و نسبت بودجه خود را با آن سنجید. کیفیت مواردی مثل پزشک، کلینیک، تجهیزات عمل و … نقش مهمی را در برآورد هزینه نهایی ایفا می‌کنند. تمام این موارد به نسبت تورم و شرایط اقتصادی کشور تغییر می‌کنند.

بهترین کار برای تعیین قیمت جراحی بینی انتخاب جراح و کلینیک ایشان است. با مشخص شدن هزینه مورد نیاز برای این دو مورد به راحتی می‌توان هزینه کلی را تخمین زد.

چگونه مناسب‌ترین قیمت جراحی بینی را با بالاترین کیفیت تجربه کنیم؟

با برآورد هزینه عمل بینی مشخص شد که عوامل زیادی مثل انتخاب پزشک، کلینیک، فرم بینی و موارد دیگری بر این فرایند تاثیرگذار هستند. انتخاب هوشمندانه می‌تواند در کنار صرف هزینه مناسب بهترین نتیجه را برای ظاهر شما به وجود بیاورد. کلینیک سه‌رخ با داشتن به‌روزترین تجهیزات و حاذق‌ترین پزشک‌ها، بهترین انتخاب برای انجام عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت لحظه‌ای قیمت جراحی بینی، با مشاوران تیم سه‌رخ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا