اقدامات بعد از جراحی بینی

عینک زدن بعد جراحی بینی

نمی‌توان گفت شرایط بدنی تمام افرادی که قصد دارند بینی خود را جراحی کنند کاملا نرمال است و این افراد با مشکلات دیگری مواجه نیستند. برای مثال برخی از افراد درگیر بیماری‌های زمینه‌ای هستند. برخی دیگر مشکلات بینایی دارند و باید حتما از عینک‌های طبی استفاده کنند. این دسته از مراجعین با رعایت برخی نکات می‌توانند به راحتی بینی خود را جراحی کنند و به ظاهر دلخواهشان برسند. عینک زدن بعد جراحی بینی یکی از چالش‌های مهم این افراد است چرا که نباید بعد از جراحی هیچ‌گونه فشاری به بینی وارد شود.

عوارض عینک زدن بعد جراحی بینی چیست؟

آیا می‌دانید علت ممنوعیت استفاده از انواع عینک بعد جراحی بینی چیست؟ در مراحل جراحی بینی، بافت‌ها و سلول‌های زیادی آسیب می‌بینند. در این زمان بینی شما نیاز به مراقبت زیادی دارد و کوچک‌ترین آسیبی می‌تواند باعث تغییر فرم بینی شما شود. مدل خواب بعد از جراحی بینی، انجام ورزش و کارهای روزانه حتی اقدامی مانند استفاده از عینک مواردی هستند که پس از جراحی باید به آن توجه کنید.

عینک زدن بعد جراحی بینی

ایجاد قوز روی بینی در اثر عینک

عینک زدن بعد جراحی بینی باعث بروز فرورفتگی‌هایی در بینی شما خواهد شد. در کنار این فرورفتگی‌ها، عینک قسمتی از پل بینی را به عنوان تکیه‌گاه خود انتخاب می‌کند. در این قسمت شاهد بروز قوز در بینی هستیم. برخی از افراد بر این باورند که استفاده از عینک‌های سبک مشکلی را برای آن‌ها به وجود نخواهد آورد در حالی که این باور درست نیست. افزایش دوره نقاهت پس از جراحی بینی، افتادگی نوک بینی، افزایش احتمال خونریزی بینی و… نمونه‌هایی از عوارض عینک زدن بعد جراحی بینی است.

آیا جایگزینی برای عینک وجود دارد؟

بعد از جراحی بینی استفاده از عینک‌های آفتابی که به هیچ عنوان لازم و ضروری نیست و استفاده از آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود. برای افرادی که چشمان آن‌ها ضعیف است و نیاز به استفاده از عینک طبی دارند نیز در ادامه راه‌کارهایی را پیشنهاد خواهیم کرد.

استفاده از انواع نگهدارنده‌های عینک

نگهدارنده عینک یا Nose Comfor شبیه یک هدبند است. شما باید این هدبند را دور سر خود قرار دهید. از این هدبندها یک قلاب آویزان است که می‌توانید عینک خود را در آن قرار دهید. در واقع این قلاب نقش پل بینی را ایفا می‌کند و عینک به آن تکیه می‌کند. با این کار بدون وارد شدن هیچ‌گونه فشاری به بینی می‌توانید از عینک طبی خود استفاده کنید.

عینک زدن بعد جراحی بینی

استفاده از لنزهای طبی به جای عینک

یکی از جایگزین‌های عینک بعد از جراحی بینی، لنزهای طبی هستند. شما می‌توانید تا زمانی که مجاز به عینک زدن نیستید از این لنزها استفاده کنید تا فشاری به بینی شما وارد نشود. البته توجه کنید که چشمان برخی از افراد حساسیت بیشتری دارد. به همین علت این افراد نمی‌توانند برای مدت زمان زیادی از لنزهای طبی استفاده کنند و چشمان آن‌ها خسته می‌شود. اگر در دسته افرادی هستید که باید به صورت دائم از عینک‌های طبی استفاده کنید این روش برای شما مفید نخواهد بود.

تورم و التهاب چشم در اثر لنز

یکی از مشکلات استفاده از لنز، تورم و التهاب چشم در روزهای ابتدایی جراحی است. میزان تورم بینی و چشم در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است میزان این تورم در برخی از افراد به حدی باشد که نتوانند از لنزهای طبی استفاده کنند. بهتر است چند روزی اجازه دهید استفاده از عینک و لنز را متوقف کنید تا از تورم چشم شما کم شود.

لخته خون در چشم بعد جراحی بینی

مشکل دیگری که ممکن است برخی از افراد با آن درگیر شوند، لخته خونی است که در چشم به وجود می‌آید. این لخته خون به علت ضرباتی که در حین عمل به چشم و بینی وارد می‌شود ایجاد خواهد شد. در اغلب موارد این لخته خون آسیبی به چشم شما وارد نمی‌کند و بعد از گذشت 2 الی 3 روز به صورت کامل از بین خواهد رفت. توجه کنید بهتر است تا بهبود کامل این لخته خون، از استفاده از لنزهای طبی بپرهیزید.

عینک زدن بعد جراحی بینی

بعد از گذشت چه مدت زمانی عینک زدن بعد جراحی بینی مانعی ندارد؟

بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان دوره مشخصی را برای عدم استفاده از عینک مشخص کرد. بنیه بدنی هر فرد، میزان استقامت استخوان‌ها و غضروف‌ها، سرعت ترمیم بافت‌های آسیب دیده و… عوامل موثر در طول دوره نقاهت جراحی بینی هستند.

اگر بخواهیم به صورت میانگین صحبت کنیم، می‌توانیم بگوییم برای استفاده از عینک‌های طبی سبک و راحت بهتر است تا حدود دو الی سه ماه صبر کنید. عینک‌های آفتابی در دسته عینک‌های سنگین و غیرضروری قرار دارند به همین علت استفاده از آن‌ها به هیچ عنوان واجب و ضروری نیست و بهتر است تا حدود یک سال صبر کنید.

اگر قصد دارید برای عینک طبی خود فریم جدید بخرید پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب جنس آن دقت کنید. در بین جنس‌های فریم عینک، تیتانیوم بهترین انتخاب خواهد بود. تیتانیوم از مقاومت بالایی برخوردار است و به راحتی آسیب نمی‌بیند. این در حالی است که جنس این فریم بسیار سبک است و فشار کمتری به بینی شما وارد می‌کند.

آیا انجام جراحی چشم به جراحی بینی اولویت دارد؟

احتمالا می‌دانید که برای جراحی چشم شرایط خاصی مثل ثابت شدن شماره چشم بسیار مهم است. اگر به درجه‌ای رسیدید که می‌توانید چشم خود را جراحی کنید و دوست دارید این کار را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا چشمان خود را جراحی کنید چرا که یکی از مراقبت‌های بعد از جراحی چشم استفاده از عینک‌ است.

عینک زدن بعد جراحی بینی

شرایط جراحی بینی پس از جراحی چشم

تا حدود سه الی چهار هفته بعد از جراحی بینی استفاده از عینک‌ آفتابی واجب است چرا که نباید به‌هیچ عنوان نور زیادی به چشمان شما برخورد کند. این در حالی است که پس از جراحی بینی نباید هیچ فشاری به بینی شما وارد شود. به همین علت عینک زدن بعد جراحی بینی ممنوع است.

اگر قصد دارید در ابتدا چشمان خود را جراحی کنید و با فاصله کمی از آن بینی خود را جراحی کنید پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب پزشک دقت کنید. در صورتی که مهارت جراحی که به آن مراجعه می‌کنید بالا باشد می‌تواند با مهارت بالای خود، دوره نقاهت جراحی چشم شما را بکاهد.

شرایط جراحی چشم پس از جراحی بینی

البته نمی‌توان گفت که جراحی چشم پس از جراحی بینی ممنوع است اما به هر حال سختی شما بیشتر خواهد بود. برای مثال باید حواستان به داروهای استفاده شده باشد. ممکن است برخی از داروهایی که باید پس از جراحی بینی مصرف کنید با داروهای جراحی چشم شما تداخل داشته باشند. علاوه‌بر این مسئله عینک زدن بعد جراحی بینی نیز موضوع مهمی است که باید برای آن راه‌کاری پیدا کنید.

در نهایت چگونه می‌توانیم بهترین نتیجه را از جراحی بینی با چشمان ضعیف بگیریم؟

در این مقاله به یکی از سوالات متداول درباره جراحی بینی یعنی استفاده از عینک در دوران نقاهت جراحی صحبت شد. پیش‌تر جایگزین‌هایی را برای عینک به شما معرفی کردیم که استفاده از آن‌ها مشکل شما را بعد از عمل برطرف خواهد کرد. برای دریافت بهترین نتیجه و آگاهی از تمام نکات مراقبتی قبل و بعد از جراحی بینی پیشنهاد می‌کنیم کلینیک زیبایی سه رخ را برای جراحی بینی خود انتخاب کنید. با مراجعه به این مجموعه می‌توانید پیش از جراحی در جلسات مشاوره‌ای شرکت کنید. پزشکان در این جلسات شرایط بینی و بدن شما را با دقت بررسی می‌کنند و در نهایت بهترین و مناسب‌ترین تکنیک جراحی را انتخاب می‌کنند. این کار باعث می‌شود در نهایت بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید و با حداقل عوارض مواجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا