جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی و پاسخ به آن‌ها

اگر در دسته افرادی هستید که قصد دارید بینی خود را جراحی کنید احتمالا سوالات زیادی ذهن شما را به خود مشغول کرده است. بهتر است پیش از جراحی بینی پاسخ تمام سوالاتی که ممکن است در نتیجه جراحی تاثیر داشته باشد را پیدا کنید. این کار باعث می‌شود در نهایت بیشتر با جراحی بینی، روش انجام آن، مراقبت‌های مهم قبل و بعد آن، سن مناسب برای جراحی بینی و… آشنا شوید. آشنایی هرچه بیشتر شما باعث کاهش عوارض پس از جراحی می‌شود و دوره نقاهت راحتی را سپری خواهید کرد. برخی از سوالات در دسته سوالات متداول جراحی بینی قرار دارند و می‌توان گفت پاسخ این سوالات برای تمام افراد یکسان است. در ادامه متداول‌ترین سوالات جراحی بینی را بررسی و به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

دوران نقاهت پس از جراحی بینی چقدر طول می‌کشد؟

وسعت جراحی بینی، فرم بینی و… در مدت زمان دوره نقاهت آن موثر است. اگر بخواهیم به صورت کلی بررسی کنیم می‌توانیم بگوییم یک هفته اول پس از جراحی بینی به عنوان دوره طلایی دوره نقاهت شناخته می‌شود. برخی از مراجعین از یک هفته اول جراحی بینی با سختی و ناراحتی یاد می‌کنند. در طول این یک هفته شما باید مراقبت نحوه خوابیدن، غذا خوردن و حتی خمیازه کشیدن بعد عمل بینی و… باشید.

بعد از گذشتن این یک هفته کار کمی برای شما راحت‌تر خواهد شد و می‌توانید به راحتی استراحت کنید و به مرور زمان به کارهای روزمره خود برگردید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هرچقدر بعد از جراحی مدت زمان بیشتری را مراقب بینی خود باشید باعث می‌شود در نهایت نتیجه بهتری از جراحی خود بگیرید.

برای مثال بهتر است تا یک الی دو ماه سر خود را برای مدت طولانی خم نکنید. تا چند هفته پس از جراحی همچنان در نحوه غذا خوردن خود دقت کنید و تا حد امکان فک بالای خود را تکان ندهید. توجه کنید که از بین رفتن کامل تورم بینی حدود 1 سال به طول می‌انجامد و بهتر است در این مدت صبوری پیشه کنید تا به صورت کامل بینی شما بهبود یابد.

سوالات متداول جراحی بینی

آیا جراحی بینی درد دارد؟

از دیگر سوالات متداول جراحی بینی میزان دردی است که فرد تجربه می‌کند. بعد از هر جراحی بینی طبیعی است که فرد کمی احساس درد داشته باشد اما درد پس از جراحی بینی بسیار خفیف است. در حین جراحی چون مراجع به صورت کامل بیهوشی می‌شود به هیچ عنوان دردی را حس نخواهد کرد.

بلافاصله پس از جراحی بینی نیز فرد ممکن است کمی احساس درد داشته باشد که معمولا با استفاده از یک قرص مسکن بهبود می‌یابد. البته توجه کنید که نباید به صورت خودسرانه قرص مصرف کنید و در صورت وجود درد حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

سن مناسب برای جراحی بینی چه سنی است؟

احتمالا شما هم شنیده‌اید که جراحی بینی بالای سن 18 سال انجام می‌شود. آیا می‌دانید دلیل این انتخاب چیست؟ جراحی بینی باید در سنی انجام شود که استخوان‌ها و بافت‌های بینی به صورت کامل رشد کرده باشند. اگر در سن مناسب بینی خود را جراحی کنید، شاهد بزرگ شدن مجدد بینی نخواهید بود. نکته دیگری که در هنگام انتخاب فرم بینی مهم است، تناسب بینی با سایر اجزای صورت است. اگر صورت و بینی شما به صورت کامل رشد نکرده باشد، ممکن است بعد از گذشت مدتی بینی با سایر اجزای صورت تناسب نداشته باشد. این موضوع باعث نارضایتی مراجعینی که نکات مربوط به سن مناسب جراحی بینی را رعایت نمی‌کنند، خواهد شد.

سوالات متداول جراحی بینی

تا چه مدت بعد از جراحی بینی نمی‌توان ورزش کرد؟

شاید جراحی بینی در دسته جراحی‌های راحت قرار داشته باشد اما دوره نقاهت آن بسیار مهم و تا حدودی سخت است. در این دوره نباید به هیچ عنوان هیچ فشاری به بینی وارد شود. اگر در دسته ورزشکاران حرفه‌ای هستید و دوست دارید هرچه زودتر به روتین ورزشی خود برگردید، باید بدانید که باید حدود یک الی دو ماه برای این کار صبر کنید.

بعد از گذشت یک ماه می‌توانید پیاده‌روی و ورزش‌های بسیار سبک که در آن احتمال آسیب به بینی شما وجود ندارد را شروع کنید. به مرور زمان و با افزایش آمادگی بدن و ترمیم بینی (بعد از گذشت 6 ماه)، می‌توانید به زندگی ورزشی خود بازگردید. البته در این میان باید به این موضوع توجه داشته باشید که بینی شما تا یک سال آسیب‌پذیر است و نباید کوچک‌ترین ضربه‌ای به آن وارد شود. پس در انتخاب رشته ورزشی دقت کنید و سعی کنید ورزش‌های رزمی را بعد از گذشت یک سال آغاز کنید.

سوالات متداول جراحی بینی

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

شاید یکی از مهم‌ترین سوالات مراجعین، هزینه‌ای است که باید بابت جراحی بینی خود بپردازند. اگر از ما بپرسید هزینه جراحی بینی چقدر است قطعا نمی‌توانیم جوابی مشخص به شما بدهیم. هزینه جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید، بهترین تصمیم را بگیرید. بیشترین سهم هزینه جراحی بینی، هزینه‌ای است که پزشک و کلینیکی که به آن مراجعه کردید دریافت می‌کنند.

پزشکان با توجه به مهارت و سابقه کاری که دارند، مبالغ متفاوتی را به عنوان دست‌مزد دریافت می‌کنند. هرچقدر مهارت یک پزشک بیشتر باشد، هزینه بیشتری نیز از بیمار خواهد گرفت. هزینه کلینیک، آزمایش‌های قبل از جراحی، هزینه خرید داروها و وسایل مورد نیاز بعد از جراحی، هزینه جلسات مشاوره‌ای و… عوامل موثر روی مبلغ نهایی جراحی بینی هستند.

آیا راهی برای کاهش تورم و کبودی صورت و بینی وجود دارد؟

تورم و کبودی پس از جراحی بینی در لیست عوارض طبیعی قرار دارد و می‌توان گفت کمتر کسی پس از جراحی مبتلا به این عوارض نمی‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود صورت، صبوری است زیرا به مرور زمان و با رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد جراحی بینی، این تورم و کبودی از بین خواهد رفت.

اگر دوست دارید هرچه زودتر از شر این کبودی‌ها خلاص شوید، استفاده از آب آناناس، آب کرفس و… به شدت پیشنهاد می‌شود. علاوه‌بر این در صورت تورم بسیار شدید می‌توانید به پزشک مراجعه کنید تا با تزریق کورتون، حجم تورم بینی شما کاهش یابد.

قرص آناهیل از ترکیبات آناناس ساخته شده و تاثیر سریع‌تری نسبت به خود آناناس خواهد داشت. استفاده از این قرص نیز تاثیر زیادی در کاهش تورم بینی دارد. البته توجه کنید به هیچ عنوان به صورت خودسرانه از این قرص‌ها و آمپول‌ها استفاده نکنید و حتما قبل از مصرف یا تزریق با پزشک خود مشورت کنید.

سوالات متداول جراحی بینی

در نهایت چگونه می‌توانیم پاسخ تمام سوالات خود درباره جراحی بینی را دریافت کنیم؟

مراجعه به وب‌سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌تواند کمک بزرگی به شما در پاسخ به سوالات متداول جراحی بینی بکند. گفت‌وگو با افرادی که بینی خود را جراحی کرده‌اند نیز روشی مناسب است اما بهترین راه، شرکت در جلسات مشاوره‌ای است. در این جلسات، پزشک به صورت کامل درباره نحوه جراحی، دوره نقاهت، نکات مراقبتی و… با مراجع صحبت و او را آگاه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای جراحی بینی خود کلینیک زیبایی سه رخ را انتخاب کنید. پزشکان این مجموعه علاوه‌بر مهارتی که دارند پیش از جراحی جلسات مشاوره‌ای متعددی را برگزار می‌کنند. در این جلسات، در ابتدا به صورت کامل وضعیت بدن، فرم بینی مراجع و… را بررسی می‌کنند و در نهایت تذکرات و نکات بسیاری را به زیباجویان گوشزد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا