عوارض جراحی بینی

دلایل سنگینی بینی بعد از عمل جراحی

جراحی بینی جزو محبوب‌ترین عمل زیبایی در سراسر جهان و در ایران نیز یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود. مانند بسیاری از جراحی‌های زیبایی، عمل بینی نیز یک فرآیند تهاجمی است که می‌تواند منجر به عوارض مختلفی شود. همه زیباجویان باید از عوارض جراحی بینی، روش‌های جلوگیری و درمان آن‌ها اطلاع داشته باشند. احساس سنگینی بینی بعد از عمل از عوارض رایجی است که برای مراجعان رخ می‌دهد. آگاهی از دلایل ایجاد حس سنگینی به افراد کمک می‌کند که راحت‌تر با این مسئله کنار بیایند و دچار اضطراب نشوند.

دلایل احساس سنگینی بینی بعد از جراحی

معمولا شایع‌ترین علت احساس سنگینی در بینی، بزرگ شدن مویرگ‌های سطح بینی برای خونرسانی بیشتر است. این مسئله بعد از مدتی، خود به خود رفع می‌شود. از سوی دیگر وجود گچ روی بینی، حضور تامپون در داخل بینی بعد عمل، ورم بینی و بی‌حس شدن عصب بینی از دیگر دلایل ایجاد حس سنگینی در بینی بعد از عمل به شمار می‌روند. در ادامه اطلاعات جزئی‌تری را در رابطه با این دلایل مشاهده می‌کنید.

احساس سنگینی در بینی به علت وجود گچ

بسیاری از زیباجوها بلافاصله بعد از عمل، احساس سنگینی بینی را تجربه می‌کنند و دچار نگرانی می‌شوند. علت اصلی احساس سنگینی اولیه که بلافاصله بعد از عمل رخ می‌دهد، وجود گچ و پانسمان بر روی بینی است. این گچ باید برای چند روز بر روی بینی باقی بماند تا فرم زیبای بینی حفظ شود. در برخی از افراد این احساس سنگینی تا زمان برداشتن گچ باقی خواهد ماند.

سنگینی بینی بعد عمل

احساس سنگینی به علت وجود تامپون در بینی

امروزه استفاده از تامپون در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی منسوخ شده و از استنت استفاده می‌شود؛ اما ممکن است بعضی پزشکان همچنان استفاده از تامپون را به سایر روش‌ها ترجیح بدهند. به‌کارگیری تامپون نسبت به استنت باعث ایجاد احساس سنگینی بیشتری می‌شود و حتی ممکن است نفس کشیدن را دشوار کند. افرادی که در عمل آن‌ها از تامپون استفاده شده نیز تا زمان برداشت آن، احساس سنگینی می‌کنند.

احساس سنگینی به علت ورم بینی

تمام زیباجوبان پس از عمل جراحی بینی دچار تورم بینی یا حتی صورت با درصدهای متفاوتی می‌شوند. این تورم معمولا به علت احتباس مایع در رگ‌های بینی است، که امری طبیعی بوده و احساس سنگینی را ایجاد می‌کند. تورم و حس سنگینی بعد از آن، پس از مدتی کاهش می‌یابد؛ اما این روند کاهشی به مراقبت‌های فرد نیز بستگی دارد.

بی‌حس شدن عصب بینی و احساس سنگینی

با توجه به برش‌هایی که در هنگام عمل بر روی بینی اجرا می‌شوند، احتمال بی‌حسی موقتی بینی وجود دارد. معمولا دو تا سه ماه زمان می‌برد تا عصب بینی به طور کامل کارایی خود را باز یابد و احساس سنگینی بینی کمتر شود.

سنگینی بینی بعد عمل

روش‌های بهبود سنگینی بینی بعد از جراحی

احساس سنگینی بینی بعد از عمل یک امر طبیعی است و نیاز به صبر و مدارا کردن دارد! با این حال راهکارهایی برای بهبود شرایط زیبا‌جو و کمک به کاهش این حس آزاردهنده وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

برداشتن گچ بینی برای کاهش حس سنگینی

گفتیم علت اصلی سنگینی بینی در چند روز اول، گچ بینی است. معمولا حدود یک هفته پس از زمان عمل، پزشک برای برداشتن گچ بینی زیباجو اقدام می‌کند. بعد از برداشتن گچ اکثر فشار و سنگینی روی بینی برداشته می‌شود و فرد می‌تواند تا حد زیادی به زندگی روزمره برگردد.

رعایت رژیم غذایی برای کاهش حس سنگینی بینی

رژیم غذایی پر نمک، یکی از دلایل اصلی تورم بینی بعد از عمل است. اگر فرد به خوردن غذاهای شور و سرشار از نمک ادامه دهد، این تورم بیش از یک سال طول می‌کشد. علاوه بر احساس سنگینی، تورم باعث می‌شود که بینی به فرم اصلی بعد از عمل خود برنگردد. بنابراین زیباجو باید رژیم غذایی خود را تا حد امکان با سنجیدن میزان سدیم هر غذا تنظیم کند.

تغییر پوزیشن خوابیدن برای کاهش احساس سنگینی 

یکی از نکته‌های مهم برای کاهش تورم و کاهش حس سنگینی بینی بعد عمل، تغییر حالت خوابیدن است. بهترین روش خوابیدن بعد از عمل بینی، به گونه‌ای است که سر فرد بالاتر از قلب قرار بگیرد؛ زیرا جریان خون در این شرایط طوری هدایت می‌شود که باعث تورم بینی نشود. به این منظور می‌توان از دو یا سه بالش مخصوص برای سر استفاده کرد.

سنگینی بینی بعد عمل

تغییر سبک زندگی برای کاهش احساس سنگینی بینی

یکی از راه‌های صحیح برای کاهش احساس سنگین بودن بینی، تغییر سبک زندگی است. به این ترتیب زیباجو باید تا یک سال از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین خودداری کند. این گونه فعالیت‌ها سبب تورم بینی می‌شوند و احساس سنگینی در بینی را بیشتر می‌کنند. همچنین باید از بینی در برابر ضربه یا هرگونه آسیب حفاظت شود. کوچکترین ضربه‌ای به بینی باعث درد بسیار، احساس سنگینی در بینی بعد عمل و حتی تغییر فرم بینی می‌شود.

مراجعه به پزشک به علت سنگینی بینی

اگر احساس سنگینی بینی غیرقابل تحمل و بیش از اندازه شد، زیباجو باید برای بررسی بیشتر به پزشک جراح خود مراجعه کند. ممکن است این تورم و احساس سنگینی ناشی از بیماری دیگری باشد که مشورت با پزشک می‌تواند مسئله را حل کند.

جلوگیری ایجاد حس سنگینی در بینی

احساس سنگینی بینی بعد عمل یک امر اجتناب ناپذیر است؛ اما می‌توان با رعایت مواردی، این احساس را تا حد خوبی کاهش داد. انتخاب پزشک حرفه‌ای و کلینیک زیبایی مناسب از مواردی است که می‌تواند به کاهش ایجاد حس سنگینی در بینی کمک کند. دانش، مهارت و تجربه پزشک مهم‌ترین عامل در کاهش عوارض بعد از عمل است. پزشکی که برای عمل بینی انتخاب می‌کنید باید جراح گوش، حلق و بینی باشد تا به آناتومی و ساختار بینی کاملا تسلط داشته باشد.

همچنین کلینیک زیبایی نیز باید از بهداشت کافی و دستگاه‌های پیشرفته برخوردار باشد تا عمل جراحی به بهترین شکل پیش برود. مراقبت‌های بعد از عمل در کلینیک، در کاهش تورم بینی و کاهش احساس سنگینی در بینی نقش مهمی دارند.

سنگینی بینی بعد عمل

بهترین راه برای کاهش عوارض جراحی بینی

در این مقاله دلایل ایجاد سنگینی بینی بعد عمل و راهکارهای درمان آن ارائه شد. با توجه به اهمیت پزشک و کلینیک در این مورد پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک سه رخ است. این کلینیک، با حضور پزشکان حاذق و دستگاه‌های پیشرفته این تضمین را ایجاد می‌کند که کمترین عوارض برای زیباجو پس از عمل ایجاد شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران کلینیک سه رخ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا