عوارض جراحی بینی

احتمال مرگ پس از جراحی بینی وجود دارد؟

بعد از جراحی‌های زیبایی ممکن است عوارضی برای مراجعین رخ دهد و این موضوع به دور از انتظار نیست. جراحی بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است عوارضی مثل کاهش حس بویایی، آبریزش بینی، آسیب به اعصاب بینی و… را در دوران نقاهت ایجاد کند. در جراحی بینی، نیاز است بیمار به صورت کامل بیهوش شود. این بیهوشی نیز ممکن است عوارض دیگری را برای بیمار به همراه داشته باشد. شاید در اخبار در رابطه با احتمال مرگ پس از جراحی بینی خوانده باشید. لازم است بدانید که مرگ حین عمل بینی یک عارضه نیست چرا که عمل بینی در دسته عمل‌های کم خطر دسته‌بندی می‌شود. این حادثه تنها یک اتفاق است!

احتمال مرگ پس از جراحی بینی

به صورت کلی می‌توان گفت جراحی بینی در لیست جراحی‌های کم ریسک قرار دارد و نمی‌توان مرگ پس از جراحی را در لیست عوارض آن قرار داد. عوامل مختلفی در افزایش احتمال مرگ پس از جراحی بینی موثر است که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید احتمال بروزشان را کاهش دهید و حتی به صفر برسانید. البته به این نکته نیز توجه کنید که احتمال مرگ پس از جراحی صفر نیست و اگر به کلینیک یا پزشک نامناسب مراجعه کنید و یا اگر نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را رعایت نکنید، ممکن است شاهد بروز این اتفاق باشید.

احتمال مرگ پس از جراحی بینی

راه‌های کاهش احتمال مرگ پس از جراحی بینی

در ادامه مهم‌ترین راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید احتمال مرگ پس از جراحی بینی و عوارض دیگر را بکاهید به شما معرفی خواهیم کرد. رعایت این نکات حیاتی است و باعث می‌شود حین جراحی و یا پس از آن با چالش‌ها و مشکلاتی که جان شما را به خطر بیندازد مواجه نشوید.

انجام آزمایش‌های واجب و ضروری

زمانی که شما به پزشک مراجعه می‌کنید، پزشک از شرایط بدنی شما به صورت کامل آگاهی ندارد. این عدم آگاهی باعث می‌شود نتواند بهترین و مناسب‌ترین تصمیم‌ها را برای شما بگیرد؛ به همین علت پزشکان از شما می‌خواهند پیش از جراحی بینی، برخی آزمایش‌ها را انجام دهید و جواب را به آن‌ها نشان دهید.

به کمک این آزمایش‌ها پزشک با شرایط بدن شما به صورت کامل آشنا می‌شود. درست است که عمل جراحی بینی در دسته عمل‌های سخت و پرریسک قرار ندارد اما سلامت سایر اندام‌های بدن بسیار مهم است و پزشک باید پیش از جراحی از سلامت این اندام‌ مطلع باشد.

سلامت اندام‌هایی مثل قلب، کلیه، تیروئید و… همگی روی نتیجه نهایی جراحی موثر هستند و در صورتی که پزشک از مشکلات آن‌ها آگاهی نداشته باشد، ممکن است خطر جراحی برای مراجع افزایش یابد. علاوه‌بر بیماری‌های خاص، اگر از دارو یا قرص خاصی نیز استفاده می‌کنید حتما جراح را پیش از جراحی باخبر کنید. البته توجه کنید که متخصص بیهوشی نیز باید از این بیماری‌ها باخبر باشد تا بتواند بهترین داروهای بیهوشی را برای شما انتخاب کند.

انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مجهز

از دیگر موارد مهمی که حتما پیش از جراحی بینی باید به آن توجه کنید، مهارت پزشک و کلینیک مناسب است. این پزشک ماهری مانند دکتر هاشمی است که از تمام شرایط بدن مراجعه پیش از جراحی مطلع است و می‌تواند با گرفتن بهترین تصمیم‌ها در حین جراحی جان زیباجو را حفظ کند.

علاوه‌بر این پیشنهاد می‌کنیم پیش از جراحی بینی، در انتخاب مرکز جراحی بینی خود نهایت دقت را به خرج دهید. لازم است در یک مرکز از به روزترین و مجهزترین دستگاه‌ها استفاده شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل جراح و تیم او بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنند.

احتمال مرگ پس از جراحی بینی

عدم استفاده از الکل و دخانیات

تمام جراحان زیبایی از مراجعین خود می‌خواهند حداقل دو هفته قبل از جراحی بینی و مدتی بعد از جراحی از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات بپرهیزند. مصرف نوشیدنی‌های الکلی و موارد مخدر باعث اختلال در خونرسانی حین جراحی و پس از آن می‌شود و ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را برای مراجعه به همراه داشته باشد؛ علاوه‌بر این مواد در روند بیهوشی نیز اختلالاتی به وجود می‌آورد و پزشک را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

عوامل تاثیرگذار بر افزایش احتمال مرگ پس از جراحی بینی

پیش‌تر راهکارهایی را به شما معرفی کردیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید احتمال مرگ پس از جراحی را کاهش دهید. در ادامه قصد داریم دلایلی که باعث افزایش احتمال این اتفاق می‌شوند را با یکدیگر بررسی کنیم.

وجود بیماری‌های زمینه‌ای

پیش‌تر نیز گفتیم پزشک برای آگاهی از وضعیت بدن شما پیش از جراحی از شما می‌خواهد جواب برخی آزمایش‌ها را به او نشان دهید. اگر فردی دچار بیماری‌های زمینه‌ای مثل مشکلات تنفسی، دیابت، بیماری‌های مربوط به تیروئید، بیماری‌های قلبی و… باشد، ممکن است در حین جراحی مشکلاتی برای ایشان رخ دهد و پزشک با چالش‌هایی روبه‌رو شود. برخی بیماری‌ها ممکن است خطرات جانی را برای بیمار به همراه داشته باشد و در چنین شرایطی جراحی بینی در اولویت نباشد.

احتمال مرگ پس از جراحی بینی

تجربه و مهارت کم پزشک

هرچقدر پزشک باتجربه‌تر باشد، می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین و مناسب‌ترین تصمیم‌ها را بگیرد. گاهی ممکن است حین جراحی مشکلاتی رخ دهد که از قبل از جراحی برای آن چاره‌اندیشی نشده و جراح باید رد حین جراحی نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کند. اگر پزشک از مهارت و تجربه کافی برخوردار نباشد ممکن است از پس حل این مشکلات برنیاید و در نهایت جان بیمار را به خطر بیندازد.

انجام چند عمل زیبایی به صورت همزمان

عمل بینی به تنهایی در دسته عمل‌های سبک قرار دارد و مدت زمان بیهوشی آن طولانی مدت نخواهد بود. برخی از مراجعین متاسفانه می‌خواهند چند عمل زیبایی را همراه با یک بار بیهوشی انجام دهند و عده کمی از پزشکان نیز این خواسته را می‌پذیرند. درست است که حین جراحی بیماری دردی را حس نمی‌کند اما برای انجام جراحی‌های بیشتر نیاز است بیمار دوز بیهوشی بیشتری را دریافت کند و برای مدت زمان بیشتری بیهوش باشد. دریافت دوز زیاد بیهوشی به بدن فشار زیادی می‌آورد و ممکن است احتمال مرگ پس از جراحی بینی را افزایش دهد.

عدم وجود دستگاه‌های به روز

در حال حاضر و با توجه به پیشرفت علم و دانش پزشکی، روز به روز شاهد اختراع دستگاه‌های جدید پزشکی هستیم که با استفاده از آن دقت جراحی‌ها افزایش می‌یابد و پزشک می‌تواند در صورت بروز هرگونه مشکل، با استفاده از این دستگاه‌ها جان بیمار را حفظ کند.

در صورتی که در مرکز جراحی‌ای که به آن مراجعه کردید از دستگاه‌های قدیمی استفاده کنند، ممکن است نتوانند به خوبی از جان شما حفاظت کنند و شاهد بروز اتفاقات ناگواری باشیم.

احتمال مرگ پس از جراحی بینی

خونریزی زیاد

به عنوان آخرین عامل موثر در افزایش احتمال مرگ پس از جراحی بینی، قصد داریم به خونریزی شدید حین جراحی و یا پس از آن اشاره کنیم. خونریزی به میزان کم و محدود نرمال است و جای نگرانی نیست اما اگر این خونریزی شدید شود احتمال مرگ را نیز افزایش می‌دهد. پزشکان پیشنهاد می‌کنند قبل از جراحی از مصرف داروهای ضد انعقاد خون به شدت بپرهیزید.

با توجه به احتمال مرگ پس از جراحی بینی، آیا انجام آن منطقی است؟

جراحی بینی یک جراحی راحت است و احتمال مرگ در آن بسیار کم است. اگر در انتخاب پزشک و کلینیک زیبایی دقت لازم را به خرج دهید می‌توانید از بروز این احتمال جلوگیری کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای جراحی بینی خود کلینیک سه رخ را انتخاب کنید. پزشکان این مجموعه همگی از مهارت و تجربه بالایی برخوردار هستند که این موضوع باعث می‌شود در نهایت بیمار از نتیجه نهایی بینی خود راضی باشد و احتمال بروز عوارض مختلف نیز کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا