بینی گوشتی

علت برگشت بینی گوشتی چیست؟

در سال‌های اخیر جراحی بینی به یکی از جراحی‌های زیبایی پرطرفدار در کشور تبدیل شده و سالانه افراد زیادی به منظور رسیدن به فرم بینی دلخواه خود به متخصصین زیبایی مراجعه می‌کنند. اگر بینی شما گوشتی است و قصد دارید از طریق جراحی زیبایی، عیب و ایرادات آن را برطرف کنید، احتمالا این سوال که آیا بینی گوشتی احتمال برگشت دارد یا خیر ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده است. علت برگشت بینی گوشتی چیست؟ چرا همه پزشکان جراحی بینی‌های گوشتی را قبول نمی‌کنند؟ این‌ها سوالاتی هستند که برای پاسخ به آن‌ها لازم است اطلاعاتی در رابطه با جراحی بینی گوشتی و ویژگی‌های آن به‌دست آورید.

ویژگی‌های بینی گوشتی

عموم مردم بر این باورند بینی‌های بسیار پهن به همراه نوک بینی بزرگ حتما نشان از گوشتی بودن بینی است در حالی که این تصور کاملا غلط است. بزرگ بودن بینی به ویژه نوک آن می‌تواند نشان از رشد زیاد بینی باشد و حتما به معنای گوشتی بودن آن نیست.

یکی از نشانه‌های گوشتی بودن بینی، پوست ضخیم آن است. این پوست ضخیم یکی از دلایلی است که باعث سخت‌تر شدن جراحی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی شده است. میزان استخوان کمتر و غضروف نرم از دیگر ویژگی‌های مهم بینی گوشتی است. افرادی که قصد دارند بینی خود را به شکل نیمه فانتزی یا فانتزی (بینی عروسکی) عمل کنند، پیش از جراحی حتما باید از میزان مهارت پزشک خود مطمئن شوند.

نوشته های مشابه

علت برگشت بینی گوشتی

علت برگشت بینی گوشتی چیست؟

به صورت کلی می‌توانیم دو علت را برای برگشت بینی‌های گوشتی به شما معرفی کنیم. عدم توجه به هر کدام از این موارد می‌تواند باعث بازگشت فرم بینی شما پس از جراحی شود. با توجه به شرایط عمل بینی این دلایل را در دو دسته دلایل سنتی و جدید بررسی خواهیم کرد.

دلایل سنتی برگشت بینی

جراحی بینی یکی از جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود که از سال‌های بسیار دور تا به الان در حال انجام شدن است. در گذشته روش‌ها و تکنیک‌های زیادی برای جراحی بینی وجود نداشت و اغلب پزشکان تمام فرم‌های بینی را به استفاده از یک یا نهایتا دو روش جراحی می‌کردند. عدم وجود تکنیک‌های جراحی مخصوص بینی گوشتی و عدم استفاده از دستگاه‌های به روز و جدید از علت برگشت بینی گوشتی  بوده است.

به همین علت است که یکی از توصیه‌های مهم قبل از جراحی بینی، پیدا کردن کلینیک مجهز و توجه به دستگاه‌های استفاده شده در آن است. هرچقدر کلینیک از تجهیزات و دستگاه‌های جدیدتر و مدرن‌تر استفاده کند احتمال بازگشت بینی گوشتی پس از جراحی نیز به حداقل می‌رسد.

دلایل جدید برگشت بینی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین به‌روز شدن دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی، روش‌ و تکنیک‌های جدیدی برای جراحی ابداع شده است. استفاده از این دستگاه‌های جدید باعث شده تا احتمال بازگشت بینی گوشتی کمتر از گذشت شود و مراجعین رضایت بیشتری از جراحی خود داشته باشند.

علاوه‌بر این، امروزه در تکنیک‌های جدید جراحی، پزشکان غضروف‌های بینی گوشتی را از طریق غضروف لاله گوش و یا غضروف قفسه سینه تقویت می‌کنند. این کار باعث می‌شود آن نرم بودن غضروف بینی گوشتی نتواند باعث تغییر فرم بینی پس از جراحی شود.

اگر پزشکی بنابر هر علتی از این غضروف استفاده نکند امکان برگشت بینی گوشتی پس از جراحی افزایش می‌یابد. پیش از جراحی حتما از سبک جراحی پزشک خود مطمئن شوید. با این که امروزه علم پیشرفت کرده و روش‌های جدیدی برای جراحی بینی وجود دارد اما ممکن است همچنان برخی جراحان از روش‌های قدیمی برای جراحی استفاده کنند که این موضوع باعث افزایش ریسک برگشت بینی خواهد شد. پرس‌و‌جو و صحبت با کسانی که سابقه جراحی بینی نزد پزشک مدنظر را داشته‌اند در انتخاب پزشک بسیار موثر خواهد بود.

علت برگشت بینی گوشتی

انتظار غیر واقع‌گرایانه از جراحی

پزشکان بینی‌ها را به سه فرم طبیعی، نیمه فانتزی و عروسکی جراحی می‌کنند. نمی‌توان گفت اگر بینی شما گوشتی است شما به هیچ عنوان نمی‌توانید بینی خود را به شکل نیمه فانتزی یا فانتزی جراحی کنید و حتما باید فرم بینی طبیعی را انتخاب کنید. اما در این میان باید توجه داشته باشید که انتظار واقع‌گرایانه مهم‌ترین نکته برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی است.

برخی از افراد بینی‌های بسیار پهن به همراه پوستی بسیار ضخیم دارند. این ویژگی‌ها باعث شده بینی آن‌ها کاندید مناسبی برای فرم‌های نیمه فانتزی و عروسکی نباشد. به این دسته از افراد پیشنهاد می‌کنیم حتما در جلسات مشاوره‌ای پیش از جراحی شرکت کنند تا پزشک بعد از بررسی وضعیت بینی آن‌ها بتواند بهترین فرم بینی را برای این دسته از مراجعین انتخاب کند.

سایر عوامل موثر بر بازگشت بینی گوشتی

درست است که استفاده از روش‌ها و تکنولوژی جدید نقش مهمی در جلوگیری از بازگشت بینی گوشتی پس از جراحی دارد اما این همه ماجرا نیست. در ادامه برخی مراقبت‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث شود در نهایت از نتیجه جراحی بینی گوشتی خود راضی باشید و بعد از مدتی شاهد بازگشت آن نباشید.

علت برگشت بینی گوشتی

مراقبت‌های بعد جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی در دسته جراحی‌هایی قرار دارد که پس از جراحی نیاز به مراقبت زیادی دارد. تورم، کبودی، التهاب، احساس گرفتگی در بینی و… همگی از مواردی است که اغلب بعد از جراحی بینی گوشتی شاهد بروز آن‌ها خواهید بود. در ادامه نکات مراقبتی را به شما معرفی خواهیم کرد که به کمک آن‌ها هم می‌توانید از بازگشت بینی گوشتی جلوگیری کنید و هم می‌توانید دوره نقاهت کوتاه‌تر و راحت‌تری را سپری کنید.

  • استفاده از کمپرس آب سرد جهت از بین رفتن تورم صورت
  • استراحت و خوابیدن به صورت طاق باز
  • توجه به نحوه چسب زدن جهت فرم‌گیری بهتر بینی
  • توجه به نحوه غذا خوردن، خمیازه کشیدن و صحبت کردن
  • عدم انجام فعالیت‌های سخت و سنگین
  • جلوگیری از وارد شدن ضربه به بینی

آیا بینی‌های گوشتی نیاز به جراحی ترمیمی دارند؟

اگر بینی ما بعد از مدتی به حالت قبل برگشت و فرم آن تغییر کرد باید چه کنیم؟ در چنین مواقعی می‌توانید برای جراحی بینی ترمیمی دوباره به متخصص زیبایی مراجعه کنید. البته در این میان باید توجه کنید که باید حدود یک سال از جراحی بینی قبلی شما گذشته باشد.

در این یک سال، زخم‌ها، بخیه‌ها، بافت‌های آسیب دیده داخل بینی و… همگی ترمیم می‌شوند و بینی شما برای انجام دوباره جراحی آماده است. این در حالی است که اگر قبل از گذشت حدود یک سال بخواهید دوباره بینی خود را جراحی کنید، ممکن است آسیب بیشتری به بینی شما وارد شود و شاهد بروز عوارض بیشتری پس از جراحی باشید.

علت برگشت بینی گوشتی

در نهایت چگونه می‌توانیم مانع از بازگشت بینی گوشتی پس از جراحی شویم؟

آگاهی از علت برگشت بینی گوشتی ، توجه به مراقبت‌های بعد جراحی بینی و… همگی در جلوگیری از وقوع این اتفاق موثر هستند. در کنار این موارد می‌توان گفت انتخاب پزشک و کلینیک مناسب تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی بینی گوشتی دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جراحی بینی خود به کلینیک زیبایی سه رخ مراجعه کنید. تیم پزشکی این مجموعه همگی کاربلد و باتجربه هستند که این موضوع باعث می‌شود در نهایت احتمال بازگشت بینی گوشتی پس از جراحی به حداقل برسد. علاوه‌بر این پیش از جراحی بینی، پزشکان این مجموعه جلسات مشاوره‌ای را برگزار می‌کنند که در آن بعد از بررسی وضعیت بدن بیمار، نوع پوست او و… در نهایت بهترین تکنیک جراحی را برای او انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا