جراحی بینی

جراحی بینی با کم خونی و نکات مهم آن

جراحی بینی یکی از جراحی‌های زیبایی رایج در کشور است و سالانه افراد زیاد به منظور از بین بردن ایرادات و عیوب بینی خود به متخصصین زیبایی مراجعه می‌کنند. موارد زیادی روی نتیجه جراحی بینی موثر است و برای رسیدن به بینی دلخواه لازم است به تمام این موارد توجه کنید. علاوه‌بر رعایت نکات و توصیه‌های پزشکان ماهری مانند دکتر ابوالقاسم هاشمی، توجه به آمادگی بدن و درمان برخی از بیماری‌های زمینه‌ای نیز در روند جراحی و دوره نقاهت آن موثر خواهد بود. جراحی بینی با کم خونی یکی از چالش‌های جراحی به شمار می‌رود که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. اگر در دسته افرادی هستید که درگیر این بیماری هستید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

آیا افرادی که کم خونی دارند می‌توانند بینی خود را جراحی کنند؟

کم خونی درجات مختلفی دارد و برخی از مراجعان درگیر کم خونی‌های بسیار شدید هستند و برخی دیگر کم خونی آن‌ها زیاد نیست. به همین علت نمی‌توان گفت تمام افرادی که درگیر کم خونی هستند نمی‌توانند بینی خود را جراحی کنند اما تمامی آن‌ها باید به این مشکل توجه ویژه‌ای داشته باشند.

تشخیص قطعی جراحی بینی با کم خونی به عهده پزشک است و به اصطلاح نمی‌توان برای تمام افراد یک نسخه را پیچید. اگر کم خونی شما خیلی شدید نباشد می‌توانید زیر نظر پزشک و با رعایت مراقبت‌های قبل و بعد جراحی، بینی خود را جراحی کنید.

در صورتی که کم خونی شما بسیار شدید باشد، لازم است پیش از جراحی مدت زمان بیشتری را تحت درمان قرار بگیرید تا کم خونی شما کمتر شود و بتوانید بینی خود را جراحی کنید و در نهایت خطری جان شما را تهدید نکند.

جراحی بینی با کم خونی

آیا جراحی بینی با کم خونی برای مراجعین خطرناک است؟

میزان خونی که در طی یک جراحی بینی از دست می‌رود به هیچ عنوان برای یک فرد عادی خطرناک نخواهد بود اما اگر فرد از پیش درگیر کم خونی‌های شدید باشد و برای درمان آن هیچ اقدامی نکرده باشد، ممکن است جان او به خطر بیفتد.

یکی از بزرگترین عوارض جراحی بینی با کم خونی شدید، کاهش میزان اکسیژن خون و در نهایت کاهش میزان اکسیژن در مغز می‌شود. همچنین خستگی زیاد پس از جراحی بینی، سرگیجه، حالت تهوع و… از دیگر عوارض جراحی بینی با کم خونی خواهد بود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که این عوارض در صورت شدید بودن کم خونی و در موارد بسیار نادری برای بیماران رخ می‌دهد زیرا در اغلب موارد پزشکان پیش از جراحی وضعیت بدن بیمار را به صورت کامل بررسی می‌کنند.

درمان کم خونی قبل از جراحی بینی

اگر کم خونی شما به صورت ارثی باشد نمی‌توان به صورت کامل و صددرصد آن را درمان کرد بلکه تنها می‌توان از طریق داروهایی میزان آن را کنترل کرد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا حتما قبل از جراحی بینی باید لیستی از انواع مختلف آزمایش‌ها را انجام دهیم؟ کم خونی‌های شدید و جدی باید پیش از عمل کنترل شوند تا خطری را برای بیمار به همراه نداشته باشند. برخی از افراد از کم خونی خود آگاهی دارند و پیش از جراحی بینی درباره آن با پزشک خود گفت‌وگو می‌کنند. این در حالی است که برخی دیگر از افراد از کم خونی خود آگاه نیستند و انجام این آزمایش‌ها به پزشک کمک بسزایی خواهد کرد. طریق مصرف قرص‌های آهن، داروهای خوراکی یا تزریقی و… قابل کنترل و درمان شدن هستند.

جراحی بینی با کم خونی

عوامل موثر در کم خونی

عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است در بروز کم خونی موثر باشند. شناخت این موارد باعث می‌شود چه قبل از جراحی بینی و چه در طول زندگی کنترل بیشتری بر سلامت بدن خود داشته باشید. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند.

رژیم غذایی نامناسب

در یک رژیم غذایی خوب و سالم باید تمام مواد معدنی مورد نیاز برای بدن وجود داشته باشد. مصرف میوه‌ها و سبزیجات به ویژه سبزیجات با برگ‌های تیره، مصرف انواع حبوبات، مصرف انواع پروتئین‌ها، استفاده از میوه‌های خشک مثل زردآلو، آلو و… در جلوگیری از کم خونی موثر هستند. عدم مصرف این دسته از خوراکی‌ها و غذاهای مفید از عوامل ایجاد کم خونی به شمار می‌روند.

زخم‌های روده و معده

در برخی موارد کم خونی به نوع تغذیه مربوط نیست و به مشکلات داخلی بدن برمی‌گردد. زخم‌های روده، معده و… که باعث بروز خونریزی داخلی می‌شوند نیز در ایجاد کم خونی در بدن نقش دارند.

جراحی بینی با کم خونی

بارداری و قاعدگی‌های سنگین

یکی از دلایل مهمی که اکثر بانوان درگیر کم خونی هستند، دوران قاعدگی سخت به همراه خونریزی‌های شدید است. بانوان هر ماه مقدار خون زیادی را از دست می‌دهند که به مرور زمان باعث بروز خونریزی می‌شود و برای جلوگیری از آن باید به نوع تغذیه خود بسیار دقت کنند. بارداری نیز از دیگر دلایل کم خونی در بانوان است.

نشانه‌های کم خونی

آگاهی از علائم و نشانه‌های هر بیماری باعث می‌شود در هنگام مواجه شدن با آن بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و سریعا به پزشک مراجعه کنید. در ادامه قصد داریم درباره نشانه‌ها و علائم کم خونی در بدن بیشتر با شما صحبت کنیم.

از رایج‌ترین علائم کم خونی می‌توانیم به خستگی زیاد و بی‌انرژی بودن اشاره کنیم. البته که نمی‌توان گفت هر خستگی و بی‌انرژی بودن مربوط به کم خونی است اما این نشانه‌های به پزشکان در رسیدن به درست‌ترین نتیجه کمک بسزایی خواهد کرد. از علائم دیگر می‌توان به تپش قلب، تنگی نفس، سردردهای شدید، سرگیجه، پوست رنگ پریده (زرد) و… اشاره کنیم.

آیا جراحی بینی باعث بروز کم خونی می‌شود؟

در هر عمل جراحی که قسمتی از بدن برش بخورد، بروز خونریزی طبیعی است. در جراحی بینی نیز به ویژه جراحی‌هایی که در آن قرار است به درمان انحراف بینی بپردازند، بروز خونریزی کاملا طبیعی و نرمال است. اگر قصد جراحی بینی را داشته باشید احتمالا شنیده‌اید که پیش از جراحی نباید از قرص‌هایی مثل ایبوپروفن، آسپرین، برخی داروهای مکمل و… استفاده کنید. این دسته از داروها باعث رقیق شدن خون و افزایش میزان خونریزی در حین جراحی می‌شوند.

در صورتی که خونریزی بیش از حد باشد و یا حتی تا پس از جراحی نیز ادامه داشته باشد ممکن است باعث کم خونی و نیاز بیمار به تزریق خون شود. لازم به ذکر است که اگر به پزشک خوب و ماهر مراجعه کنید، میزان خونریزی شما بسیار محدود و کم خواهد بود و درگیر عوارض کم خونی نخواهید شد.

جراحی بینی با کم خونی

در نهایت چگونه می‌توانیم از خطرات و عوارض جراحی بینی بکاهیم؟

پیش‌تر درباره نکات مختلف کم خونی، عوامل موثر در بروز آن، جراحی بینی با کم خونی و… صحبت کردیم اما به این نکته نیز اشاره کردیم که شدت کم خونی‌ها با یگدیگر متفاوت است و نمی‌توان برای تمام افراد یک تصمیم را گرفت. اگر درگیر کم خونی هستید و می‌خواهید بینی خود را جراحی کنید پیشنهاد می‌کنیم به کلینیک سه رخ مراجعه کنید. پزشکان و جراحان این مجموعه پیش از جراحی شرایط بدن شما، شدت کم خونی و… را به صورت دقیق و کامل بررسی می‌کنند و در نهایت بهترین تصمیم را می‌گیرند و بهترین تکنیک جراحی را برای شما انتخاب می‌کنند. برای دریافت بهترین نتیجه و همچنین به منظور کاهش عوارض پس از جراحی بینی، کلینیک سه رخ را برای جراحی بینی خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا