جراحی بینی

بایدها و نبایدهای جراحی بینی که باید بدانید!

برای دریافت یک نتیجه خوب و رضایت‌بخش از جراحی بینی لازم است پیش از جراحی درباره نکات مراقبتی، بایدها و نبایدهای جراحی بینی و… اطلاعات لازم را به دست آورید. افزایش آگاهی شما از این اطلاعات باعث می‌شود بتوانید بهترین تصمیم‌ها را بگیرید و با عوارض کمتری پس از جراحی مواجه شوید. از آن جایی که امروزه جراحی بینی به عنوان یکی از جراحی‌های رایج در کشور شناخته شده است، به همین علت اطلاعات و منابع زیادی درباره آن مطالبی را منتشر کرده‌اند. با خواندن این منابع و همین‌طور با مشورت با جراح خود می‌توانید به راحتی آگاهی خود را افزایش دهید. در ادامه برخی از بایدها و نبایدهای جراحی بینی را به شما معرفی خواهیم کرد که حتما برایتان آموزنده خواهد بود.

بایدهای جراحی بینی

انجام برخی از کارها بعد از جراحی بینی باعث می‌شود در نهایت دوره نقاهت کوتاه و راحتی را سپری کنید. علاوه‌بر این اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از جراحی بینی خود بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه کنید.

1. در انتخاب پزشک دقت کنید

پزشک نقشی اساس در نتیجه جراحی بینی شما خواهد داشت. قبل از جراحی بینی لازم است حتما نمونه کارهای جراح را با دقت بررسی کنید و به صورت کلی با نحوه جراحی او آشنا شوید. برای آشنا شدن با میزان مهارت جراح و ویژگی‌های یک جراح ماهر می‌توانید به کلینیک یا مطب او یروید و بینی مراجعین را مشاهده کنید.

علاوه‌بر این می‌توانید به صفحات مجازی پزشک در فضای مجازی مثل اینستاگرام، تلگرام و… مراجعه کنید و عکس‌ها و فیلم‌های قبل و بعد جراحی بینی را بررسی نمایید. جست‌وجو در اینترنت نیز می‌تواند کمک شایانی در آشنا شدن شما با سوابق جراح مورد نظرتان کند.

متاسفانه برخی از افراد به دلیل این که هزینه کمتری بابت جراحی بپردازند، به پزشکان ناوارد و کم‌تجربه مراجعه می‌کنند. مراجعه به این دسته از پزشکان ریسک جراحی را برای شما افزایش می‌دهد و ممکن است در نهایت نتیجه دلخواه خود را دریافت نکنید.

بایدها و نبایدهای جراحی بینی

2. وسایل و محیط را برای دوران نقاهت خود آماده کنید

لازم است پیش از جراحی محیطی را برای گذراندن دوران نقاهت خود آماده کنید. بعد از جراحی بینی لازم است به مدت حداقل یک هفته به خوبی استراحت کنید. بهتر است محیطی آرام و دنج که از سر و صدا و احتمال برخورد ضربه به بینی شما دور است را آماده کنید.

علاوه‌بر این قبل از جراحی بینی معمولا پزشکان لیستی از داروها و وسایل مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند. بهتر است قبل از جراحی بینی نسبت به خرید این وسایل اقدام کنید تا در روز جراحی و بعد از مرخص شدن مدت زمانی را صرف پیدا کردن این محصولات نکنید.

3. به مراقبت‌های قبل و بعد جراحی بینی توجه کنید

پزشکان در جلسات مشاوره‌ای که پیش از جراحی بینی برگزار می‌کنند درباره نکات مراقبتی قبل و بعد جراحی بینی با شما صحبت خواهند کرد. بسیاری از این نکات مراقبتی بر اساس وضعیت بدن و نوع بینی شما شخصی‌سازی شده‌اند. رعایت این نکات باعث می‌شود در نهایت از نتیجه جراحی بینی خود رضایت کافی داشته باشید و دوره نقاهت کوتاه و آسانی را سپری کنید.

توجه به رژیم غذایی قبل جراحی بینی و بعد از آن، استراحت به میزان کافی، استفاده و عدم استفاده از برخی داروها، استفاده از کمپرس آب سرد، استفاده از چسب مخصوص بینی و… نمونه‌هایی از نکات مراقبتی هستند که لازم است با دقت آن‌ها را رعایت کنید.

بایدها و نبایدهای جراحی بینی

نبایدهای جراحی بینی

توجه به بایدها و نبایدهای جراحی بینی در دریافت یک نتیجه خوب بسیار موثر است. پیش‌تر نکاتی را به شما معرفی کردیم که باید قبل یا بعد از جراحی بینی به آن توجه و رعایت کنید. در ادامه قصد داریم درباره نبایدهای جراحی بینی و پرهیزات مهم با شما صحبت کنیم.

1. توقع غیرمنطقی از پزشک

زمانی که شما در جلسات مشاوره‌ای پیش از جراحی بینی شرکت می‌کنید پزشکان با دقت شرایط بدن و بینی شما را بررسی می‌کنند. به این ترتیب در نهایت بهترین تکنیک جراحی و فرم بینی برای شما انتخاب خواهد شد. علاوه‌بر شرایط و وضعیت بدن شما، پزشکان از معیارهای زیبایی‌شناسی چهره نیز کمک می‌گیرند.

معیارهای زیبایی شناسی چهره مجموعه‌ای از اندازه‌ها و زوایا است که باعث می‌شود در نهایت بینی شما با فرم کلی صورت و همچنین با سایر اجزای صورتتان تناسب داشته باشد. اگر فردی بخواهد انتظارات غیرمنطقی از پزشک داشته باشد و بخواهد بینی بسیار کوچک یا مثلا سربالا داشته باشد، ممکن است با مشکلات بسیاری مثل تنگی نفس، غیرطبیعی بودن فرم صورت و… مواجه شود. به همین علت پیشنهاد می‌شود علاوه‌بر توجه به سلیقه خود، به نظر پزشک نیز توجه کنید و روی درخواست‌هایتان پافشاری نکنید.

بایدها و نبایدهای جراحی بینی

2. استعمال سیگار و مصرف نوشیدنی‌های الکلی

استفاده از سیگار و نوشیدن الکل باعث می‌شود در روند جراحی شما اختلالاتی ایجاد شود. یکی از نکات مراقبتی که باید از حدود دو هفته قبل و دو الی سه هفته بعد از جراحی بینی به آن توجه کنید، عدم استفاده از نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات است.

الکل باعث می‌شود متخصص بیهوشی در حین جراحی با مشکلاتی مواجه شود و مجبور شود برای بیهوش کردن مراجع از دوز داروی بیهوشی بیشتری استفاده کند. این در حالی است که استفاده بیش از حد از داروی بیهوشی نیز خطراتی را برای مراجع به همراه خواهد داشت.

استعمال دخانیات بعد جراحی بینی و قبل آن نیز با تغییر اندازه قطر رگ‌ها باعث تغییر در میزان خون‌رسانی در بدن می‌شود. این عمر باعث می‌شود کبودی‌ها و تورم دیرتر بهبود پیدا کنند و سلول‌ها و بافت‌های آسیب دیده کندتر ترمیم شوند.

3. استفاده از لاک، لوازم آرایشی و بهداشتی

یکی از نکاتی که حتما باید در روز جراحی به آن توجه کنید این است که بانوان نباید از هیچ‌گونه لوازم آرایشی روی صورت خود استفاده کنند. هنگام جراحی صورت باید به طور کامل تمیز باشد. علاوه‌بر این استفاده از لاک و وجود هرگونه کاشت، ژلیش و… روی ناخن ممنوع است.

بعد از جراحی بینی نیز تا مدتی نباید از لوازم آرایشی و بهداشتی روی بینی خود استفاده کنید. استفاده از این لوازم آرایش بعد جراحی بینی به ویژه انواع سنگین و لایه‌بردار به پوست شما به خصوص بخش اطراف بینی آسیب می‌زند.

بایدها و نبایدهای جراحی بینی

4. استفاده از قرص‌های ضدانعقاد خون

به عنوان آخرین نکته‌ از بایدها و نبایدهای جراحی بینی قصد داریم به عدم مصرف برخی از داروها اشاره کنیم. داروها و قرص‌هایی که شامل مواد ضدانعقاد خون هستند باعث می‌شوند میزان خونریزی بینی شما در حین جراحی و پس از آن افزایش یابد. داروهایی مثل ایبوپروفن، برخی مکمل‎‌های گیاهی، آسپرین و… در دسته داروهایی هستند که استفاده از آن‌ها باعث رقیق شدن خون شما خواهد شد. اگر که مجبور به استفاده از این داروها هستید حتما پیش از جراحی بینی با پزشک خود مشورت کنید.

در نهایت چگونه می‌توانیم بهترین نتیجه را از جراحی بینی بگیریم؟

درست است که توجه به نکات مراقبتی قبل جراحی بینی و بعد از آن بسیار مهم است و باعث می‌شود روند درمانی شما به خوبی پیش برود. اما از تاثیر پزشک و کلینیک زیبایی نباید غافل شوید. یک پزشک خوب و باتجربه می‌تواند با مهارتی که دارد بهترین تکنیک‌ها را برای شما انتخاب و در نهایت با توجه به سلیقه شما، بینیتان را جراحی کند. پیشنهاد می‌کنیم برای جراحی بینی خود کلینیک زیبایی سه رخ را انتخاب کنید. پزشکان این مجموعه پیش از جراحی به کمک آزمایش‌ها و عکس‌ها، بهترین تکنیک جراحی را انتخاب و درباره بایدها و نبایدهای جراحی بینی نیز با شما صحبت می‌کنند. با این کار در نهایت شما از نتیجه نهایی جراحی خود رضایت کافی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا