جراحی بینی

مراحل جراحی بینی و بررسی هر مرحله

بعد از به هوش آمدن، اگر قصد جراحی بینی دارید و دوست دارید در نهایت بهترین نتیجه را از جراحی خود بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از جراحی آگاهی خود را درباره مراحل جراحی بینی افزایش دهید. جراحی بینی در دسته جراحی‌های راحت قرار دارد که امروزه افراد زیادی برای رفع عیوب بینی خود و رسیدن به ظاهر دلخواهشان، به متخصصان مربوطه مانند دکتر هاشمی مراجعه می‌کنند. با رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد جراحی و همچنین با افزایش آگاهی خود نسبت به جراحی بینی، می‌توانید به راحتی بهترین نتیجه را از جراحی خود دریافت کنید.

مراحل جراحی بینی چیست؟

مراحل جراحی بینی از پیش از جراحی آغاز می‌شود و تا پس از آن ادامه خواهد داشت. مهم است در طول این مدت، نکات مختلف را رعایت کنید تا بتوانید در نهایت دوره نقاهت کوتاه و راحتی را سپری کنید. در ادامه قصد داریم مرحله به مرحله مراحل عمل بینی را معرفی و نکات مهم مربوط به هر قسمت را بررسی کنیم.

انتخاب پزشک مناسب؛ اولین مرحله

پیش از انجام هر کاری، در اولین مرحله از جراحی بینی باید پزشک مناسبی را برای جراحی خود انتخاب کنید. برای انجام این کار می‌توانید از چند ماه قبل از جراحی بینی، برای پیدا کردن جراحی ماهر و باتجربه اقدام کنید.

مراجعه به یک جراح حاذق باعث می‌شود مراجعه با عوارض کمتری مواجه شود و در نهایت دوره نقاهت راحت و آسانی را سپری کند؛ علاوه‌بر این هرچقدر پزشکی که به آن مراجعه می‌کنید از مهارت بیشتری برخوردار باشد، فرم نهایی بینی شما به خواسته شما نزدیک‌تر خواهد بود و در عین حال آسیبی به بافت‌های بینی شما وارد نخواهد شد.

مراحل جراحی بینی

روش‌های پیدا کردن پزشک ماهر

برای پیدا کردن یک پزشک خوب و حاذق راه‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال می‌توانید با مراجعه به صفحات پزشکان در فضای مجازی، نمونه کار جراح را مشاهده کنید. روش دیگر گفت‌وگو با مراجعینی است که قبلا بینی خود را پیش آن پزشک جراحی کرده‌اند. به عنوان آخرین روش نیز پیشنهاد می‌کنیم در اینترنت نام پزشک را جست‌وجو کنید تا سوابق کاری ایشان را به دقت بررسی کنید.

توجه به نکات مهم پیش از جراحی بینی؛ مرحله دوم

بعد از پیدا کردن پزشک مورد نظر خود، لازم ا‌ست نکاتی را پیش از جراحی رعایت کنید. با انجام این کارها می‌توانید بدن خود را برای جراحی آماده کنید؛ همچنین باعث می‌شوید حین جراحی پزشک با چالش‌های کمتری مواجه شود. در ادامه برخی نکات مهم را که تا لحظه قبل از جراحی باید به آن توجه کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • انجام آزمایش‌های پیش از جراحی
  • شرکت در جلسات مشاوره‌ای قبل از جراحی بینی
  • استحمام قبل از جراحی
  • ناشتا بودن در روز عمل
  • عدم استفاده از دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی
  • پرهیز از مصرف داروهای ضد انعقاد خون
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی در روز جراحی
  • حاضر شدن در ساعت مقرر در مرکز درمانی برای جراحی

مراحل عمل بینی در مرکز جراحی؛ سومین مرحله

در سومین مرحله از مراحل جراحی بینی، جراحی آغاز می‌شود و پزشک می‌تواند کار خود را آغاز کند. شاید در سال‌های گذشته، جراحی بینی از طریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شد اما امروزه می‌توان گفت به جز عمل‌های بسیار سبک، تمام جراحی‌های بینی از طریق بی‌هوشی کامل انجام می‌شوند.

مراحل جراحی بینی

اولین گام؛ بیهوشی

برای بیهوش کردن بیمار در ابتدا متخصص بیهوشی باید با توجه به شرایط بدن بیمار، بهترین داروهای بیهوشی را برای او انتخاب کند. در این قسمت پزشک باید از به صورت کامل از وضعیت بدن مراجع که شامل مواردی مثل داروهای مصرفی، بیماری‌های زمینه‌ای و… می‌شود آگاهی داشته باشد؛ علاوه‌بر این در این قسمت پزشک باید با جراح نیز هماهنگ باشد تا با توجه به مدت زمان بیهوشی، از دوز مناسب داروی بیهوشی استفاده کند.

دومین گام؛ آغاز جراحی

برای جراحی بینی، لازم است پزشک برش‌هایی را روی بینی ایجاد کند. محل ایجاد این برش‌ها به سبک جراحی بینی بستگی دارد. اگر عمل بینی به شکل بسته انجام شود، این برش‌ها در فاصله بین دو سوراخ بینی ایجاد می‌شود. در صورتی که جراحی با تکنیک باز انجام شود، علاوه‌بر فاصله میان سوراخ‌های بینی، در قسمت پره‌های بینی نیز برش‌های ایجاد می‌شود.

تکنیک‌های برش بینی

جراحی بینی به سبک بسته به علت باقی ماندن جای بخیه بسیار کم روی بینی از طرفداران بیشتری برخودار است. جراحی به سبک باز، به علت دسترسی بیشتر پزشک به تمام قسمت‌های بینی، در بین پزشکان از محبوبیت بالاتری برخودار است.

بعد از باز کردن بینی به یکی از روش‌های ذکر شده، پزشک تغییرات لازم را روی بینی اعمال می‌کند. پس از آن پوست در جای اولیه قرار می‌گیرد و قسمت‌های برش خورده با بخیه بسته می‌شوند. پزشک قالبی را به همراه پانسمان روی بینی قرار می‌دهد تا فرم بینی تغییری نکند.

مراحل جراحی بینی

24 ساعت پس از جراحی بینی؛ چهارمین مرحله

بعد از اتاق عمل، تا زمان به هوش آمدنتان شما به اتاق ریکاوری منتقل می‌شوید. حدود دو الی سه ساعت بعد از به هوش آمدن، در مرکز جراحی نگه داشته می‌شوید و در صورت عدم وجود مشکل خاصی، ترخیص خواهید شد.

بعد از مرخص شدن و رسیدن به منزل، به خوبی استراحت کنید. حتما در هنگام استراحت کردن، چند بالشت زیر سر خود قرار دهید تا زاویه سر نسبت به بدنتان بالاتر قرار بگیرد. برخی افراد ممکن است به داروهای بیهوشی حساسیت داشته باشند که این حساسیت خود را به شکل گلودرد مختصر، سوزش گلو، سرگیجه و… نشان می‌دهد. برای برطرف شدن این موضوع، از مایعات گرم استفاده کنید.

در ساعات اولیه پس از جراحی برای کاهش تورم صورت خود، استفاده از کمپرس آب سرد را فراموش نکنید.

اقدامات بعد از جراحی بینی؛ پنجمین مرحله

به عنوان آخرین مرحله از مراحل جراحی بینی، می‌توان به اقدامات پس از جراحی بینی اشاره کرد. برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی بهتر است این نکات را جدی بگیرید.

می‌توان گفت تا یک هفته پس از جراحی بینی و تا زمان برداشتن قالب، اقدامات پس از جراحی بینی با نکات مراقبتی روز اول بسیار مشابه است. تا زمان برداشتن قالب بینی، به هیچ عنوان به سمت پهلوها نخوابید و همراه به صورت طاق باز استراحت کنید.

بعد از جراحی بینی ممکن است به مدت یک الی دو روز شاهد خروج خوناب از بینی باشید. در صورتی که این خوناب رقیق باشد، جای هیچ گونه نگرانی نیست و بعد از گذشت مدتی این خونریزی بسیار خفیف کاهش خواهد یافت.

تا چند ماه پس از جراحی بینی از انجام ورزش‌های سخت و سنگین خودداری کنید و مصرف غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند را تا مدتی از روتین غذایی خود حذف کنید. استفاده از سرم‌های شست‌وشو و پماد‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

مراحل جراحی بینی

در نهایت چگونه می‌توانیم بعد از جراحی به نتیجه دلخواه خود برسیم؟

پیش‌تر سعی کردیم مراحل مختلف جراحی بینی را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم. آگاهی از این موارد باعث می‌شود در نهایت بتوانید بهترین نتیجه را از جراحی خود بگیرید؛ علاوه‌بر این از آن‌ جایی که نقش پزشک و کلینیک در نتیجه نهایی جراحی بسیار مهم است، پیشنهاد می‌کنیم برای جراحی بینی خود، کلینیک زیبایی سه رخ را انتخاب کنید. این مجموعه با بهره‌مندی از کادری مجرب، توانسته رضایت مراجعین زیادی را جلب کند. این پزشکان پیش از جراحی به صورت کامل تمام مراحل جراحی بینی را به زیباجویان توضیح می‌دهند تا مراجعین با آگاهی کامل بتوانند پزشک، کلینک و فرم بینی دلخواه خود را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا