جراحی بینی

هزینه جراحی بینی 1402 چقدر است؟

امروزه عمل‌های زیبایی برای اصلاح فرم بینی در کشور بسیار رایج شده و روزانه افراد زیادی به متخصص زیبایی مراجعه می‌کنند. جراحی بینی یکی از عمل‌هایی است که نقش بسیاری در زیبایی صورت شما دارد. بسیاری از افراد از طریق این عمل در تلاش‌اند تا مشکلات بینی خود اعم از مشکلات تنفسی، بویایی، انحراف بینی و… را برطرف کنند. موارد بسیاری مثل مراقبت‌های قبل و بعد جراحی، عوارض، هزینه جراحی بینی 1402 و… از مسائلی است که لازم است بیمار قبل از عمل نسبت به آن‌ها آگاهی کافی را داشته باشد.

موارد اصلی موثر بر هزینه جراحی بینی 1402

هزینه جراحی بینی شامل موارد بسیاری می‌شود اما برخی از این موارد مانند هزینه‌ جراح و مرکز جراحی در دسته هزینه‌های اصلی قرار دارند. در واقع می‌توان گفت این بخش‌ها عمده هزینه‌های جراحی را در برمی‌گیرند. در ادامه درباره موارد اصلی موثر بر هزینه جراحی بینی 1402 بیشتر صحبت خواهیم کرد.

1. هزینه دستمزد جراح

اصلی‌ترین و بیش‌ترین هزینه‌ای که شما بابت جراحی بینی خود پرداخت می‌کنید مربوط به هزینه دریافتی توسط پزشک و تیم ایشان است. پزشکان مختلف بنابر شرایط متفاوت، میزان هزینه مختلفی را برای جراحی بینی از شما دریافت می‌کنند. این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه جراحی بینی 1402

فرم بینی (گوشتی یا استخوانی)

افرادی که بینی آن‌ها استخوانی است، کاندیدای بهتری برای جراحی بینی هستند. این افراد پوستی نازک و غضروف محکم‌تری دارند، این در حالی است که افراد با بینی گوشتی، پوستی ضخیم و غضروفی نرم‌تر دارند که این سبک بینی پزشک را با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه می‌کند. اگر می‌خواهید از نتیجه جراحی بینی گوشتی خود رضایت بیشتری داشته باشید، باید به پزشک ماهر و باتجربه‌ای مراجعه کنید. بر این اساس، به طور معمول افرادی که بینی آن‌ها گوشتی است، هزینه بیش‌تری را بابت جراحی بینی خود پرداخت می‌کنند.

فرم بینی درخواستی (طبیعی، نیمه فانتزی یا فانتزی)

فرم بینی درخواستی شما در هزینه‌ دریافتی توسط پزشک موثر است. جراحی بینی به شکل فانتزی و نیمه فانتزی سختی‌های بیش‌تری نسبت به فرم طبیعی دارد. در جراحی بینی به شکل طبیعی، تنها ایرادات اصلی برطرف می‌شود و تغییرات زیادی در فرم بینی ایجاد نخواهد شد. اگر می‌خواهید فرم بینی خود را به شکل فانتزی یا نیمه فانتزی جراحی کنید، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

مهارت جراح

نه تنها برای جراحی بینی، بلکه برای هر عمل دیگری پیشنهاد می‌کنیم به پزشکی باتجربه و ماهر مراجعه کنید. به هر میزان مهارت پزشک بیشتر باشد باعث می‌شود در نهایت از نتیجه جراحی خود رضایت بیشتری داشته باشید. علاوه‌بر این، جراح حاذق با عملکرد خود می‌تواند در کوتاه‌تر و آسان‌تر شدن دوره نقاهت نیز موثر باشد. البته مسلما پزشکانی که تجربه و مهارت بیشتری دارند، در نهایت مبلغ بیشتری را نیز از بیمار دریافت می‌کنند.  از آن‌ جایی که نتیجه جراحی بینی بسیار حائز اهمیت است، اغلب افراد سعی می‌کنند تا به پزشکی ماهر و کاربلد مراجعه کنند.

تکنیک جراحی

بینی بیماران به دو روش باز و بسته جراحی می‌شود. در جراحی به روش بسته، پزشک تنها برشی در فاصله بین دو سوراخ بینی ایجاد می‌کند. در این روش پزشک دسترسی و تسلط کمتری روی بینی دارد، به همین دلیل، تنها در صورتی که از تبحر بالایی برخوردار باشد، می‌تواند بینی بیمار را به خوبی جراحی کند.

روش دیگر جراحی بینی، روش باز است. در این جراحی میزان برش‌های روی بینی بیشتر است و پزشک تسلط و دسترسی بیشتری به اجزای داخلی بینی بیمار خواهد داشت. در جراحی بینی به روش بسته، امکان باقی ماندن جای اسکار و بخیه‌‌ها روی بینی کمتر است. به همین علت بیماران اغلب ترجیح می‌دهند بینی آن‌ها به شکل بسته جراحی شود. اگر پزشک بینی شما را به شکل بسته جراحی کند، در نهایت هزینه بیشتری را نیز دریافت خواهد کرد.

بینی نیمه فانتزی

2. هزینه دریافتی کلینیک

بعد از هزینه دریافتی توسط پزشک، هزینه دیگری که باید برای جراحی بینی پرداخت کنید، هزینه مرکز جراحی است. برای جراحی بینی دو انتخاب دارید. یا می‌توانید به بیمارستان یا کلینیک خصوصی مراجعه کنید و یا برای پرداخت هزینه کمتر، بیمارستان دولتی را انتخاب کنید.

در اغلب موارد مرکز جراحی توسط پزشک انتخاب می‌شود، اما شما نیز بسته به بودجه خود می‌توانید در این انتخاب سهیم شوید. مراکز دولتی هزینه کمتری را بابت جراحی بینی دریافت می‌کنند، این در حالی است که اگر به کلینیک یا بیمارستان خصوصی مراجعه کنید، هزینه بیشتری به شما تحمیل خواهد شد.

موارد فرعی موثر بر هزینه جراحی بینی 1402

مواردی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، هزینه‌های اصلی جراحی بینی را شامل می‌شوند. در ادامه هزینه‌های کمتر و جزئی‌تر را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

1. هزینه آزمایشگاه

پزشک قبل از جراحی از شما می‌خواهد تا جواب برخی از آزمایش‌ها را به او نشان دهید. بررسی جواب این آزمایش‌ها به پزشک کمک می‌کند تا بتواند با شرایط بدن شما بیشتر آشنا شود و طبق آن بهترین تکنیک جراحی را برای عمل بینی شما انتخاب کند. انجام این آزمایش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا پزشک با بررسی آن‌ها در نهایت روشی را انتخاب می‌کند که کمترین خطر را برای شما به همراه داشته باشد.

هزینه جراحی بینی 1402

2. هزینه عکسبرداری

پزشک باید از وضعیت بینی شما به صورت کامل آگاه باشد. برخی از مشکلات داخلی بینی از ظاهر مشخص نیست به همین علت عکسبرداری، سی‌تی‌اسکن و… می‌تواند در دریافت نتیجه‌ای بهتر موثر باشد. پزشک به کمک این عکس‌ها می‌تواند بهترین فرم بینی را برای شما در نظر بگیرد. به همین علت از دیگر هزینه‌هایی که قبل از جراحی باید بپردازید، هزینه عکس‌برداری است.

3. هزینه جلسات مشاوره‌ای

اگر دوست دارید بهترین نتیجه را از جراحی خود بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در جلسات مشاوره‌ای پیش از جراحی و بعد از آن شرکت کنید. در این جلسات بینی شما به صورت کامل بررسی می‌شود و پزشک با توجه به تمامی جوانب، بهترین تکنیک جراحی را انتخاب می‌کند. علاوه‌بر این، در جلسات مشاوره، نتیجه آزمایش‌ها نیز بررسی می‌شود و در صورتی که با مشکل یا بیماری خاصی درگیر باشید، پزشک شما را به متخصص مربوطه معرفی می‌کند تا بتوانید آن بیماری یا مشکل را قبل از اقدام برای جراحی بینی درمان کنید.

4. هزینه لباس و وسایل مورد نیاز برای بیمارستان

برخی مراکز جراحی، علاوه‌بر هزینه جراح، بستری شدن و…، هزینه‌ای را نیز تحت عنوان هزینه کیف مخصوص بیمارستان از شما دریافت می‌کنند. در این کیف، وسایلی مثل لباس مخصوص بیمارستان، وسایل ضدعفونی کننده و… وجود دارد که بر میزان هزینه جراحی بینی 1402 موثر است.

بینی نیمه فانتزی

چگونه می‌توانیم از هزینه جراحی بینی 1402 مطلع شویم؟

در این مقاله درخصوص عوامل موثر در هزینه نهایی جراحی بینی با شما صحبت کردیم. با توجه به این موارد، شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که درنظر دارید، در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید. همانطور که گفته شد، مهارت پزشک و کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید، بیشترین تاثیر را در هزینه جراحی بینی خواهد داشت. اگر می‌خواهید نتیجه‌ای مطلوب را از جراحی بینی خود بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم به پزشک و کلینیک معتبر سه رخ مراجعه کنید. برای آگاهی از هزینه‌های جراحی در کلینیک سه رخ ،می‌توانید با  کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره، ابهامات خود را در زمینه جراحی بینی برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا