جراحی بینی

زیبایی شناسی در چهره و اهمیت بالای آن

اگر در دسته افرادی هستید که قصد دارید از طریق جراحی بینی، عیوب بینی خود را اصلاح کنید و دوست دارید بهترین نتیجه را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم به پزشکی مراجعه کنید که نکات زیبایی شناسی در چهره را رعایت کند. در واقع زیبایی شناسی در چهره باعث می‌شود در نهایت بینی شما متناسب با سایر اجزای صورت جراحی شود و از فرم بینی خود راضی باشید. دکتر ابوالقاسم هاشمی این زیبایی‌شناسی اصولی را به شما هدیه خواهد داد.

زیبایی شناسی در چهره به چه معناست؟

در جهان معیارهای مختلفی برای زیبایی وجود دارد. در زیبایی شناسی در عمل بینی، پزشک به کمک این معیارها، فاصله بینی لب تا بینی، فاصله بین سوراخ‌های بینی، ارتفاع بینی و… را مشخص می‌کند. با این کار در نهایت فرم بینی بیمار با سایر اجزای صورت او هماهنگ است و در نهایت باعث افزایش زیبایی ظاهر او می‌شود.

معیارهای زیبایی شناسی در چهره

همان‌طور که گفتیم معیارهای مختلفی برای جراحی بینی وجود دارد. توجه به این معیارها چهره شما را به شکل اصولی زیبا خواهد کرد. در ادامه درباره این ملاک‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فاصله چشم‌ها

در زیبایی شناسی در چهره می‌گویند که فاصله بین دو چشم، باید به اندازه یک چشم سوم باشد. به عبارت دیگر پهنای بینی فرد باید به اندازه پهنای یک چشم او باشد. به همین منظور فاصله بین پره‌های بینی بیمار باید به اندازه فاصله بین لبه‌های داخلی چشم بیمار باشد. در صورتی که این پهنا کمتر از حالت ممکن شود، در نهایت بینی فرد با ظاهر او متناسب نخواهد بود. البته توجه کنید استاندارد بودن فاصله چشم‌ها نیز از نکات مهم است که در فرم نهایی صورت بیمار بسیار تاثیرگذار است.

زیبایی شناسی در چهره

کج بودن بینی (انحراف بینی)

انحراف بینی شدت‌های مختلفی دارد. در برخی حالات انحراف بینی به حدی زیاد است که نه تنها با چشم دیده می‌شود بلکه ممکن است مشکلاتی را در تنفس شما نیز به وجود آورد. در برخی موارد این انحراف به حدی نیست که با چشم قابل رویت باشد که در این زمان پزشک باید به کمک عکس‌برداری از بینی، به میزان انحراف آن پی ببرد.

علاوه‌بر این برخی پزشکان نیز با ترسیم خطی صاف از فاصله میان دو ابروها تا وسط برجستگی چانه، صورت را به دو نیم تقسیم می‌کنند. اگر بینی بیمار انحراف داشته باشد، میزان این انحراف از میزان بیرون زدگی بینی از این خط ترسیم شده مشخص خواهد بود.

زاویه بینی نوک بینی تا لب

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، زوایا نیز نقش مهمی در زیبایی شناسی در چهره دارند. یکی از زوایای مهم که میزان سربالا بودن بینی شما را مشخص می‌کند، زاویه بینی لب تا نوک بینی است. در معیارهای زیبایی شناسی در جراحی بینی، سه مدل زاویه برای بینی در نظر گرفته شده است و باعث شده تا امروزه بینی‌ها به سه فرم بینی طبیعی، بینی نیمه فانتزی و بینی عروسکی جراحی شوند.

برای بینی طبیعی، زاویه لب تا نوک بینی بین 90 تا 95 درجه خواهد بود. در بینی به شکل نیمه فانتزی، این فاصله بین 95 الی 105 درجه تعیین می‌شود. در نهایت در بینی به فرم فانتزی یا عروسکی، زاویه لب تا نوک بینی از 105 تا 110 درجه بنابر فرم صورت و خواسته بیمار متغییر است. البته دقت کنید که بینی مردانه به نسبت بینی زنانه کمی سربالاتر است که این تفاوت باید در جراحی نیز لحاظ شود.

به صورت کلی نرمال‌ترین زاویه، 100 درجه است که در عین حال که ظاهری طبیعی به بینی می‌دهد، باعث می‌شود بینی خوش فرم و زیبا نیز دیده شود. جالب است بدانید قد افراد نیز در این زاویه تاثیرگذار است و هرچقدر قد افراد بلندتر باشد، باید این زاویه بینی کمتر باشد.

زیبایی شناسی در چهره

زاویه بین پیشانی تا لب

از دیگر زوایای مهم در جراحی بینی، زاویه بین پیشانی و شروع بینی است. رعایت این زاویه در زیبایی بینی تاثیر بسزایی دارد و در جذاب‌تر شدن صورت نقش مهمی را ایفا می‌کند. پیشانی در واقع یک سوم بالایی صورت و بینی یک سوم میانی را تشکیل می‌دهد که پزشک در حین جراحی باید به زاویه این دو نیمه حتما دقت کند. در حالت کلی این زاویه باید بین 115 الی 135 درجه باشد. موارد مختلفی مثل فرم بینی بیمار، جنسیت، فرم بینی درخواستی، میزان برآمده بودن پیشانی و… در اندازه این زاویه موثر است.

عرض صورت

مورد دیگری که پزشک باید به آن دقت کند، اندازه پهنای صورت بیمار است. در واقع بینی باید به گونه‌ای جراحی شود و به اندازه‌ای باریک شود که اندازه بینی بیمار با میزان پهنای صورت او متناسب باشد. برای این کار لازم است پزشک به صورت دقیق پهنای صورت بیمار را تقسیم‌بندی کند.

در تقسیم‌بندی عرض صورت در زیبایی شناسی چهره، پهنای صورت به 5 قسمت تقسیم می‌شود. در قسمت میانی این تقسیم‌بندی، فاصله بینی دو ابرو، بینی و لب‌ها قرار می‌گیرند. چشم‌های فرد در دسته میانی قرار می‌گیرند و در نهایت در خارجی‌ترین دسته، حد فاصل بین گوشه خارجی چشم تا قسمت خارجی لبه لاله گوش را در بر می‌گیرد.

توجه کنید که بینی باید به گونه‌ای جراحی شود که از دسته بیرون‌تر قرار نگیرد و میزان باریک بودن آن نیز کمتر از این دسته نباشد. در چنین صورتی می‌توان گفت بینی بیمار متناسب با معیارهای زیبایی شناسی در چهره جراحی شده است.

بینی از زاویه پایین

شاید برایتان جالب باشد که زیبایی شناسی، برای زاویه پایین بینی نیز معیارهایی را مشخص کرده است. قسمت پایین بینی شبیه به یک مثلث است که در جراحی بینی پزشک باید به این نکته حتما توجه کند. از این زاویه، فاصله بین سوراخ‌های بینی، فاصله بین سوراخ‌های بینی تا نوک بینی و… همگی حائز اهمیت است. حدودا می‌توان گفت اگر این مثلث را به سه قسمت تقسیم کنیم، دو سوم این مثلث شامل سوراخ‌های بینی و یک سوم باقی مانده آن شامل فاصله سوراخ‌های بینی تا نوک بینی می‌شود.

زیبایی شناسی در چهره

ارتفاع صورت

به عنوان آخرین مورد از معیارهای زیبایی شناسی در چهره قصد داریم درباره ارتفاع بینی صحبت کنیم. پزشک پیش از شروع به جراحی حتما باید اندازه ارتفاع اجزای مختلف صورت را اندازه‌گیری کند و بینی را با توجه به آن‌ها جراحی کند. واضح است اگر بینی فرد کوتاه‌تر از حد نرمال شود و یا ارتفاع آن زیاد باشد، در نهایت باعث ایجاد ظاهری نامناسب خواهد شد.

در این مدل تقسیم‌بندی، صورت بیمار به سه قسمت تقسیم می‌شود. بخش بالایی که شامل پیشانی بیمار است، از قسمت رویش مو آغاز شده و تا وسط ابروهای فرد ادامه خواهد داشت. بخش میانی صورت که شامل ارتفاع بینی است و در نهایت بخش پایینی از قسمت زیر بینی آغاز می‌شود و تا پایین‌ترین برآمدگی چانه ادامه دارد. طبق استادندارهای زیبایی شناسی، ارتفاع این سه تقسیم‌بندی باید با یکدیگر برابر باشد.

برخی پزشکان که تجربه بیشتری دارد، این تقسیم‌بندی را به صورت چشمی انجام می‌دهند اما برخی دیگر برای دقیق‌تر شدن این دسته‌بندی، از روش‌های گرافیکی و رسم خطوط روی صورت استفاده خواهندکرد.

زیبایی شناسی در چهره

در نهایت چگونه می‌توانیم از فرم بینی خود پس از جراحی رضایت داشته باشیم؟

توجه به نکات زیبایی شناسی در چهره باعث می‌شود در نهایت بینی بیمار با فرم صورتش هم‌خوانی داشته باشد و بیمار نیز از نتیجه نهایی رضایت کافی داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت بهترین نتیجه به بهترین کلینیک عمل بینی مراجعه کنید. کلینیک زیبایی سه رخ با استفاده از کادری مجرب، توانسته رضایت افراد زیادی را جلب کند. با مراجعه به این کلینیک خیالتان از بابت نتیجه بینی راحت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا