بینی طبیعیبینی فانتزی

تفاوت عمل بینی طبیعی با فانتزی

جراحی بینی یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در بین مردم محسوب می‌شود. فرم بینی مناسب می‌تواند چهره یک فرد را به طور کامل تغییر دهد و باعث زیباتر به نظر رسیدن او بشود. هدف از جراحی زیبایی بینی اصلاح فرم آن و بهبود شکل ظاهری صورت است. مدل‌های مختلفی برای فرم‌دهی بینی در این عمل زیبایی وجود دارند که انتخاب این مدل طبق خواسته بیمار و نظر پزشک انجام می‌شود. در حال حاضر دو مدل پرطرفدار و محبوب جراحی زیبایی بینی شامل جراحی به فرم طبیعی و فرم فانتزی می‌شود. مراجعین باید قبل از عمل در رابطه با ویژگی‌های هر یک از این فرم‌ها و تفاوت عمل بینی طبیعی با فانتزی با هم اطلاعات دقیقی را کسب کنند.

فرم بینی در جراحی زیبایی

فرم بینی در جراحی زیبایی با توجه به فرم صورت زیباجو تنظیم می‌شود. اندازه پیشانی، چانه و گونه‌ها تاثیر زیادی در انتخاب فرم نهایی بینی زیباجو دارند. فرم اولیه بینی نیز می‌تواند بر روی فرم پس از جراحی آن تاثیرگذار باشد؛ برای مثال ایجاد فرم در بینی‌هایی که دچار شکستگی‌های متعدد هستند، بسیار سخت‌تر از سایر بینی‌ها است. سلیقه مراجعین فاکتور موثر بعدی در فرم بینی پس از جراحی است، زیرا در نهایت فرم بینی باید مطابق میل او باشد. یک پزشک حاذق مانند دکتر هاشمی باید برآیند تمام عوامل موجود را محاسبه کند و با در نظر گرفتن سایر فاکتورها، بینی خوش فرم و متناسبی به وجود بیاورد.

تفاوت عمل بینی طبیعی با فانتزی

عمل بینی با فرم طبیعی

همانطور که از نام این روش پیدا است، در این مدل تنها نقایص بینی مانند پهنا، انحراف، قوز و کجی آن برطرف می‌شود. همچنین ایرادات ساختاری بینی مثل پولیپ نیز طی این جراحی اصلاح خواهد شد. فرم‌دهی بینی در این سبک عمل به شکل کاملا نرمال و طبیعی است؛ تا حدی که با گذشت زمان، بینی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. این روش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی محسوب می‌شود که بینی گوشتی با پوست ضخیم دارند. ویژگی‌های یک بینی عمل شده به سبک طبیعی شامل را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

طبیعی بودن و تقارن پره‌های بینی

در عمل جراحی بینی به سبک طبیعی، تغییرات و جمع‌شدگی زیادی در پره‌های رخ نمی‌دهد. در واقع پزشک با توجه به فرم صورت هر زیباجو تصمیم می‌گیرد که باید تغییری در پره‌های بینی او ایجاد کند یا خیر. به این ترتیب معمولا عمل‌های بینی طبیعی به روش بسته صورت می‌گیرند و تاثیر جراحی بینی بر صورت کمتر است.

اندازه متناسب سوراخ‌های بینی

در جراحی بینی به روش طبیعی، سوراخ‌های بینی خیلی کوچک نمی‌شوند. البته با توجه به شرایط زیباجو ممکن است اندکی شکل ظاهری سوراخ‌های بینی کوچک و متقارن شود، اما این تغییر کاملا طبیعی به نظر می‌رسد و یکی از مهم‌ترین تفاوت عمل بینی طبیعی با فانتزی است.

بینی مردانه

سایز بینی طبیعی متناسب با صورت

عمل بینی طبیعی به گونه‌ای صورت می‌گیرد که سایز بینی با سایر اجزای صورت تطابق داشته باشد و کوچک شدن نسبی آن به چشم نیاید. در حقیقت این روند با توجه به سایر اجرای صورت مثل سایز گونه‌ها، سایز لب‌ها، اندازه پیشانی، اندازه چشم‌ها و فاصله میان آن‌ها صورت می‌گیرد.

زاویه متناسب بین بینی و لب بالا در جراحی طبیعی

یک نکته مهم در جراحی بینی به روش طبیعی، فاصله بین لب بالایی و بینی است. زاویه متناسب بین لب و بینی در جراحی بینی به شکل طبیعی حدود 95 درجه است. این زاویه باعث نمی‌شود که بینی چندان سر بالا به نظر برسد. همچنین زاویه 95 درجه باعث دیده شدن سوراخ‌های بینی از نمای روبه‌رو نمی‌شود.

قوس ملایم بینی طبیعی

بینی عمل شده به روش طبیعی دارای یک قوس ملایم و بدون قوز است. بینی‌های طبیعی از نمای نیم‌رخ دارای تیغه‌ای صاف هستند و با توجه به این که قسمت جلوی بینی سر بالا نیست، ظاهری کاملا نرمال دارند.

عمل بینی با فرم فانتزی

جراحی بینی با فرم فانتزی که به شکل عامیانه به آن بینی عروسکی هم می‌گویند، روشی برای ایجاد بینی‌های کوچک با فرم غیرطبیعی است. در این نوع جراحی پزشک باید بسیار ماهر باشد، چرا که با کوچک کردن بینی و سوراخ‌های آن امکان از بین رفتن حس بویایی یا ایجاد مشکلات تنفسی بعد عمل بینی وجود دارد. این سبک جراحی در افرادی با فرم بینی استخوانی، پوست بینی نازک و صورت‌های کوچک، نتیجه بهتری دارد. در ادامه ویژگی‌های فرم بینی فانتزی را بررسی خواهیم کرد:

قوس زیاد تیغه بینی فانتزی

در جراحی بینی به سبک فانتزی، تیغه یا پل بینی دارای یک قوس تقریبا زیاد و سرسره‌ای شکل است. این ویژگی باعث می‌شود بینی از نیم‌رخ بسیار تراش‌خورده به نظر برسد و ظاهر جالبی داشته باشد. میزان قوس پل بینی فانتزی باید با توجه به فرم صورت زیباجو تنظیم شود.

بینی فانتزی

سوراخ‌های کوچک در بینی فانتزی

در بینی‌های فانتزی برخلاف مدل طبیعی، سوراخ‌های بینی کوچک و قرینه می‌شوند. این روند به جهت نزدیک کردن فرم بینی به حالت عروسکی است. با توجه به این موضوع ممکن است در برخی از افراد، پزشک از روش جراحی باز استفاده ‌کند.

سایز کوچک‌تر بینی فانتزی

در جراحی بینی به شیوه فانتزی جراح تلاش می‌کند که با حفظ هماهنگی میان ابعاد اعضای صورت، بینی را تا حد امکان کوچک کند. به همین دلیل است که می‌گویند صورت‌های کوچک، بهترین فرم صورت برای جراحی فانتزی هستند.

تقارن پره‌های و کاهش پهنای بینی فانتزی

در جراحی بینی فانتزی تلاش می‌شود با حفظ تقارن میان پره‌ها، پهنای بینی تا حد امکان کمتر شود. این روش در بسیاری از زیباجویان باعث می‌شود که در طی دوران پس از عمل، سایز گونه‌ها بزرگ‌تر به نظر برسد. جهت کاهش پهنای بینی، جراحان از روش جراحی باز استفاده می‌کنند.

افزایش زاویه میان بینی و لب بالا

اکثر بینی‌های فانتزی حالتی سر بالا دارند و همین موضوع سبب افزایش فاصله میان لب و بینی می‌شود. زاویه ایده‌آل بین لب و بینی، بسته به فرم صورت زیباجو، حدود 105 درجه در نظر گرفته می‌شود. سر بالا بودن بینی فانتزی احتمال دیده شدن سوراخ‌های بینی در نمای روبه‌رو را افزایش می‌دهد.

تفاوت هزینه جراحی بینی با فرم طبیعی و فانتزی

هزینه جراحی بینی با توجه به نوع بینی زیباجو و تجربه جراح تعیین می‌شود. در واقع فرم و سبک نهایی بینی تاثیر چندانی در هزینه عمل ندارد و فاکتورهای دیگری در تعیین این هزینه دخیل هستند. به‌طور کلی هر چه ساختار بینی پیش از عمل دارای مشکلات بیشتری باشد، هزینه جراحی بالاتر خواهد بود. تفاوت عمل بینی طبیعی با فانتزی در هزینه بیشتر وابسته به فرم اولیه است تا فرم نهایی بینی.

جراحی بینی به سبک طبیعی یا فانتزی؟

به عنوان جمع‌بندی، باید بدانید که انتخاب نوع  فرم بینی کاملا وابسته به سلیقه شما است و نمی‌توان یک مدل جراحی را به همه افراد پیشنهاد داد. از سوی دیگر پافشاری بر روی نوعی فرم دلخواه بدون توجه به تفاوت عمل بینی طبیعی با فانتزی، می‌تواند به ضرر شما تمام شود. دقت کنید که مهم‌ترین مسئله در جراحی بینی، انتخاب یک پزشک جراح متخصص گوش و حلق حاذق و یک کلینیک مجهز و مطمئن است. کلینیک سه رخ یکی از مجهز‌ترین مراکز جراحی زیبایی است که بروزترین و بهترین امکانات را در اختیار زیباجویان قرار می‌دهد. این کلینیک با حضور پزشکان متخصص و حاذق، یک تجربه شیرین از عمل بینی را برای شما رقم می‌زنند. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره با کارشناسان سه رخ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا