اقدامات قبل از جراحی بینی

رقصیدن بعد جراحی بینی و نکات مهم آن

تمام کسانی که بینی خود را جراحی می‌کنند دوست دارند در نهایت به نتیجه دلخواه خود برسند و بدون هیچ عوارضی، دوره نقاهت خود را طی کنند. برای رسیدن به نتیجه دلخواه پزشکان ماهر مانند دکتر ابوالقاسم هاشمی توصیه می‌کنند نکات مراقبتی قبل و بعد جراحی بینی را با دقت رعایت کنید. میزان تحرک صورت و بدن یکی از این مراقبت‌هاست که باید بعد از جراحی تا مدتی حواستان به آن باشد. رقصیدن بعد جراحی بینی، ورزش کردن، خمیازه کشیدن، صحبت کردن به میزان زیاد و به همراه تحرک زیاد فک و صورت و… نمونه‌هایی از این تحرک‌ها هستند. کنترل میزان این موارد در دریافت نتیجه مناسب از جراحی بینی بسیار موثر هستند.

چرا محدودیت‌هایی در رقصیدن بعد جراحی بینی وجود دارد؟

تمام پزشکان پیشنهاد می‌کنند در روزها و هفته‌های ابتدایی پس از جراحی بینی، مراقب حرکت‌ بدن و به خصوص سر خود باشید. جراحی بینی یکی از جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود که دوره نقاهت آن کمی حساس‌تر است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

در این زمان بهتر است به خوبی استراحت کنید و از تحرک زیاد بپرهیزید. تحرک زیاد سر، در روزهای ابتدایی بعد از جراحی بینی ممکن است باعث بروز خونریزی و در مدت زمان طولانی‌تر، باعث افتادگی بینی شود. در ادامه بیشتر به این عوارض خواهیم پرداخت.

خونریزی بعد جراحی بینی

تحرک بالا در روزهای اولیه پس از جراحی بینی باعث افزایش فشار خون در بدن می‌شود. در صورتی که فشارخون به حد بالایی افزایش یابد سبب آسیب به مویرگ‌های بینی و پاره شدن آن‌ها و در نتیجه بروز خونریزی خواهد شد.

رقصیدن بعد جراحی بینی

افتادگی نوک بینی بعد جراحی

در حالت کلی بعد از جراحی بینی، نوک بینی کمی دچار افتادگی می‌شود. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، پزشکان کمی از غضروف لاله گوش و یا کمی از غضروف قفسه سینه را به نوک بینی مراجع اضافه می‌کنند. در روزها و هفته‌های اول پس از جراحی بینی این غضروف نرم و آسیب‌پذیر است. در صورتی که بلافاصله بعد از جراحی رقصیدن را آغاز کنید ممکن است به این غضروف آسیب وارد شود و به اصطلاح نوک بینی دچار افتادگی شود.

درست است که پیشنهاد می‌کنیم برای جراحی بینی خود حتما به پزشک خوب و باتجربه مراجعه کنید اما در صورت عدم رعایت این نکات، ممکن است شاهد بروز عوارض و تغییر فرم باشیم.

از چه زمانی بعد از جراحی می‌توانیم رقصیدن را شروع کنیم؟

در روزهای اولیه پس از جراحی بینی به دو علت پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان رقصیدن را در روتین زندگی خود قرار ندهید. علت اول این است که تحرک زیاد در روزهای ابتدایی پس از جراحی بینی باعث آسیب به بافت‌های بینی و بروز عوارض مطرح شده می‌شود.

علت دوم تاثیر داروهای بیهوشی روی بدن است. تاثیر داروی بیهوشی تا حدود دو الی سه روز روی بدن باقی می‌ماند و باعث بروز حس بی‌حالی و کرختی و در برخی حالت عدم کنترل روی راه رفتن و حرکات بدن می‌شود.

گاهی اوقات ممکن است در هنگام رقصیدن بعد جراحی بینی، این عدم کنترل روی حرکات، باعث زمین خوردن و وارد شدن ضربه به بینی شود. علاوه‌بر این بروز سرگیجه، حالت تهوع و… از دیگر عوارض رقصیدن بلافاصله بعد جراحی بینی است. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم جهت جلوگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند، در روزهای ابتدایی پس از جراحی بینی از رقصیدن خودداری کنید.

رقصیدن بعد از گذشت یک ماه از جراحی بینی

بعد از گذشت حدود یک ماه از جراحی بینی، بافت بینی کمی بهبود یافته و تا حدودی می‌تواند حرکات و تحرک را بپذیرد. بعد از حدود یک ماه می‌توانید رقصیدن را به صورت بسیار آرام شروع کنید. توجه کنید که در این زمان از انجام حرکات سخت خودداری کنید.

به صورت کلی باید به این نکته توجه کنید که بینی نیاز به مراقبت زیادی دارد و هرچقدر در یک سال اول محتاطانه‌تر برخورد کنید در نهایت رضایت بیش‌تری از جراحی خود خواهید داشت و با عوارض کمتری مواجه خواهید شد. در صورتی که رقصیدن واجب و ضروری نیست، از انجام آن بپرهیزید.

انجام چه رقص‌هایی با محدودیت کمتری مواجه است؟

رقصیدن بعد جراحی بینی هرچقدر سبک‌تر و آرام‌تر باشد باعث می‌شود آسیب کمتری به بینی شما وارد شود. بعد از گذشت یک ماه می‌توانید رقص‌های آرامی مثل تانگو را به صورت ملایم و به تدریج آغاز کنید.  رقص‌های این چنینی که سر در آن کمترین تحرک را دارد و در دسته رقص‌های سریع قرار ندارند، اگر در زمان درستی انجام شود، آسیبی به بینی مراجعین وارد نخواهد کرد.

در این دوره بهتر است از رقص‌هایی مثل زومبا، رقص آذری، هیپ هاپ و… که نیاز به تحرک بالایی دارند حرکت سر در آن‌ها زیاد است تا حد امکان پرهیز کنید.

رقصیدن بعد جراحی بینی

نکات تکمیلی در مورد رقصیدن بعد جراحی بینی

در ادامه برخی نکاتی را در باره رقصیدن بعد جراحی بینی را بررسی خواهیم کرد. با رعایت این موارد می‌توانید از بروز هرگونه آسیب به بینی و بروز عوارض جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

1. قرار نگرفتن در محیط‌های شلوغ

یکی از مواردی که حتما باید در هنگام رقصیدن به آن توجه کنید، رقصیدن در محیط‌های خلوت است. رقصیدن در مهمانی‌های شلوغ و شرکت در رقص‌های گروهی احتمال برخورد سایر افراد با بینی شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه خطر بیشتری بینی شما را تهدید می‌کند.

رقصیدن بعد جراحی بینی

2. توجه به نحوه قرارگیری سر

پیش‌تر گفتیم که افتادگی بینی یکی از عوارضی که ممکن است به علت عدم توجه و رعایت برخی نکات مراقبتی بعد از جراحی رخ دهد. در هنگام رقصیدن حتما به فرم سر خود توجه کنید. سعی کنید در هنگام رقصیدن، سر خود را برای مدت زمان طولانی پایین نگه ندارید زیرا این کار علاوه‌بر این که باعث ایجاد فشار روی بینی می‌شود، در افتادگی بینی و تغییر فرم آن نیز موثر است.

در نهایت چگونه می‌توانیم بهترین نتیجه را از جراحی بینی خود بگیریم؟

درست است که تمام افراد می‌گویند مهم‌ترین عامل برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی، مراجعه به پزشک خوب و حاذق است اما رعایت نکات مراقبتی نیز در نتیجه جراحی بی‌تاثیر نیست. پیش‌تر درباره یکی از این مراقبت‌ها یعنی رقصیدن بعد جراحی بینی صحبت کردیم و سعی کردیم تمام نکات مهم درباره رقصیدن را به شما توضیح دهیم. اگر می‌خواهید بعد از جراحی بینی با برنامه‌ای دقیق و شخصی‌ سازی شده پیش بروید و پزشک به صورت اختصاصی وضعیت بدن شما را بررسی و با توجه به آن بهترین تصمیم را بگیرید، مراجعه به کلینیک معتبر جراحی بینی سه رخ بهترین کار است. کادر این مجموعه متشکل از جراحانی صبور، ماهر و کاربلد هستند که مراجعه به این پزشکان در نتیجه جراحی بینی شما بسیار موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا