جراحی بینی

درمان جوش بعد عمل بینی و روش‌های آن

عمل جراحی بینی در دسته عمل‌های زیبایی رایج در کشور قرار دارد. از آن‌ جایی که بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است، ممکن است این جراحی علائم و عوارض مختلفی برای هر فرد به همراه داشته باشد. بروز جوش صورت به ویژه جوش روی بینی یکی از این عوارضی است که ممکن است در اثر عوامل مختلفی برای بیمار پس از جراحی بینی به وجود بیاید. درمان جوش صورت بعد عمل بینی از چالش‌های افرادی است که بعد از جراحی بینی درگیر جوش صورت هستند. نکات مختلفی وجود دارد که با رعایت آن‌ها در نهایت می‌توانید از بروز این جوش‌ها جلوگیری کنید و در نهایت صورتی صاف و زیبا داشته باشید.

علت بروز جوش بعد عمل بینی

جوش بعد عمل بینی به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. آگاهی از این دلایل باعث می‌شود بتوانید از بروز آن تا حد امکان جلوگیری کنید و عواملی که باعث بروز این جوش‌ها می‌شود را از بین ببرید. در ادامه برخی از این دلایل را به شما معرفی خواهیم کرد.

اضطراب و استرس

اگر شما در دسته افراد مضطرب هستید، ممکن است بعد از جراحی، با جوش‌های زیادی مواجه شوید. می‌توان گفت منشا اصلی این جوش‌ها عصبی هستند؛ بنابراین با کنترل استرس می‌توانید در کاهش میزان این جوش‌ها تاثیرگذار باشید.

درمان جوش بعد عمل بینی

حساسیت به چسب و آتل

بعد از جراحی باید تا مدتی برای حفظ فرم بینی، کاهش تورم و… از چسب مخصوص استفاده کنید. این چسب ممکن است برای برخی افراد باعث بروز جوش شود. جوش بینی در این افراد بشتر به شکل سرسیاه دیده می‌شود. بهتر است به این جوش‌ها دست نزنید و بعد از بهبود بینی، به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا پزشک مربوطه این مشکل را به شکل اساسی برطرف کند. توجه کنید که حدودا تا 2 الی 3 ماه پس از جراحی (بسته به نظر پزشک و نوع بینی شما)، باید از چسب مخصوص بینی استفاده کنید.

بر اساس مواردی که گفته شد، لازم است در چنین شرایطی صبر پیشه کنید و از عجله کردن برای از بین بردن این جوش‌ها خودداری کنید. علاوه‌بر این، پس از جراحی لازم است حدود یک هفته قالب پلاستیکی طوری روی بینی شما قرار بگیرد. در برخی افراد این قالب که اصطلاحا به آن آتل گفته می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و بروز جوش بر روی صورت شود.

جوش بینی در اثر داروهای بیهوشی

از دیگر موارد مهمی که روی بروز جوش بعد عمل بینی تاثیرگذاراست، داروهای بیهوشی است که حین عمل پزشک از آن‌ها استفاده می‌کند. تاثیر این داروها چند روز پس از جراحی بینی از بین می‌روند و بعد از گذشت یک الی دو هفته جوش‌های صورت بهبود می‌یابند. برای درمان هرچه سریعتر این جوش‌ها می‌توانید از انواع داروهای ضد جوش نیز استفاده کنید.

البته حتما توجه کنید که بعد از جراحی پوست بینی شما آسیب دیده و باید در استفاده از این مواد شیمیایی بسیار دقت کنید. در صورت استفاده زیاد و مکرر ممکن است نتیجه عکس مشاهده کنید. بروز جوش به دلیل حساسیت به مواد بیهوشی، در تمام افراد رخ نخواهد داد و در تمام افراد شاهد بروز جوش به این علت نخواهیم بود.

درمان جوش بعد عمل بینی

راه‌های درمان جوش صورت بعد جراحی بینی چیست؟

اگر بعد از جراحی بینی پوست صورت به ویژه در قسمت بینی دچار جوش‌های متعدد شد، به هیچ عنوان نگران نباشید؛ زیرا با رعایت چند دستور مراقبتی ساده می‌توانید در درمان جوش بعد عمل بینی موفق عمل کنید. در مرحله اول باید توجه کنید که درمان جوش بعد عمل بینی نیازمند صبر و شکیبایی است و باید مدت زمان نسبتا طولانی را برای درمان آن‌ها اختصاص دهید. نکته دیگر اینکه به هیچ عنوان به جوش‌های صورت خود دست نزنید و از کندن آن‌ها اجتناب کنید. در ادامه برخی روش‌های درمان جوش بعد عمل بینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

رفع چربی پوست بعد عمل بینی

در مرحله اول سعی کنید چربی پوست خود را کنترل کنید. بسیاری از افراد پوست بسیار چربی دارند و این موضوع خود محرکی برای ایجاد جوش روی صورت است. شست و شوی منظم پوست یکی از راه‌های تنظیم کردن میزان چربی پوست خواهد بود.

با استفاده از برخی محصولات پوستی مانند انواع تونرها می‌توانید چربی پوست خود را تا حدودی کنترل کنید. البته لازم است که طبق دستور هر محصول از آن استفاده کنید و از مصرف بیش از حد و شست و شوی زیاد پوست نیز بپرهیزید. این تونرها خاصیت پاک‌کنندگی نیز دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید آلودگی‌های داخل منافذ پوست که با شستن صورت از بین نرفته‌اند اما باعث ایجاد جوش می‌شوند را نیز از بین ببرید.

درمان جوش بعد عمل بینی

استفاده از انواع ماسک‌ها بعد عمل بینی

استفاده از ماسک‌های مختلف باعث می‌شود مواد مورد نیاز پوست برای شادابی تا حدودی تامین شود. این مسئله می‌تواند از بروز جوش صورت نیز تا حدودی جلوگیری کند. پس از عمل بینی می‌توانید از ماسک‌های کارخانه‌ای (ورقی) استفاده کنید. علاوه‌بر این، استفاده از ماسک‌های خانگی نیز خالی از لطف نیست. مواد موجود در ماسک‌های خانگی کاملا تازه هستند و باعث کاهش میزان تورم و جوش صورت خواهند شد.

رعایت رژیم غذایی بعد عمل بینی

رعایت رژیم غذایی علاوه‌بر این که در درمان جوش بعد عمل بینی موثر است، در جلوگیری از بروز آن نیز تاثیر دارد. سعی کنید غذاهای سرخ کردنی و غذاهای حاوی روغن‌های ناسالم را در روتین غذایی خود قرار ندهید. این غذاها به تجمع چربی در زیر پوست و نهایتا به ایجاد جوش منجر می‌شود. به جای استفاده از این سبک از غذاها، غذاهای سالم، میوه و سبزیجات تازه و… را در روتین غذایی خود قرار دهید.

استفاده از ژل‌های ضد جوش

از دیگر مواردی که می‌توانید از آن برای درمان جوش بعد عمل بینی استفاده کنید، استفاده از ژل‌های ضد جوش است. این ژل‌ها با خاصیت آنتی باکتریال، در کاهش میزان این جوش‌ها و بهبود هرچه سریعتر آن‌ها موثر هستند. لازم است با توجه به دستور پزشک و طبق میزان وخامت جوش‌های صورتتان، مقدار مناسبی از ژل را استفاده کنید.

بینی گوشتی

رعایت روتین پوستی بعد عمل بینی

به صورت کلی سعی کنید روتین مناسب با پوست خود را رعایت کنید. درست است که در هفته اول و قبل از برداشتن آتل روی بینی نمی‌توانید صورت خود را کامل بشویید اما پس از آن می‌توانید روتین پوستی را آغاز کنید.

حتی الامکان سعی کنید محصولاتی که پیشتر معرفی کردیم را در روتین پوستی خود قرار دهید. برای شستشوی صورت خود حتما از حوله‌ای تمیز و مخصوص استفاده کنید. استفاده از حوله مشترک و آلوده می‌تواند باعث ایجاد جوش بر روی صورت شود. علاوه‌بر این، لازم است در استفاده از لوازم آرایشی نیز نهایت دقت را به کار ببرید و از استفاده از محصولات تاریخ گذشته بپرهیزید. بعد از استفاده از لوازم آرایشی نیز صورت خود را با استفاده از شوینده مخصوص پوستتان بشویید.

در نهایت چگونه می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از شر این جوش‌ها خلاص شویم؟

در این مطلب از سه رخ، روش‌های مختلف درمان جوش بعد از عمل بینی را با یکدیگر بررسی کردیم. مواردی که گفته شد، مهم‌ترین عوامل بروز این جوش‌ها هستند، اما ممکن است صورت شما به دلایل دیگری پس از جراحی درگیر جوش‌های متعدد شود؛ به همین علت پیشنهاد می‌کنیم در صورت مشاهده جوش (به شکل غیرطبیعی و زیاد) به پزشک خود مراجعه کنید. پزشکان مجرب مجموعه سه رخ در ابتدا علت بروز این جوش‌ها را به صورت کامل بررسی و پس از پیدا کردن علت، با بهترین روش نسبت به درمان آن اقدام می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا