بینی طبیعیبینی فانتزی

تفاوت عمل بینی طبیعی با نیمه فانتزی

فرم‌های مختلفی برای جراحی بینی وجود دارد. زمانی که برای جراحی بینی خود به پزشک مراجعه می‌کنید، جراح در ابتدا فرم کلی صورت شما را بررسی می‌کند. در مرحله بعد از طریق معیارهای زیبایی شناسی، بهترین فرم بینی را برای شما انتخاب می‌کند. در معیارهای زیبایی شناسی، برای تمامی زوایا و فاصله‌های بینی با سایر اجزای صورت اندازه‌های مشخصی نوشته شده است. پزشکان ماهری مانند دکتر هاشمی با توجه به آن و همچنین با توجه به فرم صورت مراجع، بینی او را جراحی می‌کنند. بینی طبیعی و نیمه فانتزی دو نمونه از فرم‌های بینی هستند. یکی از چالش‌های افرادی که قصد دارند بینی خود را جراحی کنند، تفاوت عمل بینی طبیعی با نیمه فانتزی است.

تفاوت عمل بینی طبیعی با نیمه فانتزی از نظر فرم بینی

مهم‌ترین مسئله تفاوت عمل بینی طبیعی با نیمه فانتزی از نظر ظاهر و فرم بینی است. احتمالا شما هم شنیده‌اید که می‌گویند بینی طبیعی نچرال‌تر و طبیعی‌تر و بینی نیمه فانتزی کمی به فرم عروسکی نزدیک‌تر است. در ادامه با توجه به معیارهای زیبایی شناسی چهره، این دو فرم بینی را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

زاویه نوک بینی تا لب

فاصله نوک بینی تا لب میزان سربالا بودن بینی را مشخص می‌کند. از آن جایی که یکی از مهم‌ترین تفاوت فرم بینی‌ها همین میزان سربالایی بودن آن‌هاست، در بینی‌های نیمه فانتزی این زاویه کمی بیش‌تر از بینی‌های طبیعی است. طبق استانداردهای زیبایی، در بینی‌های طبیعی این زاویه حدود 90 الی 100 درجه است در حالی که در بینی‌های نیمه فانتزی این زاویه بین 100 الی 105 درجه در حال تغییر است.

یکی از راه‌هایی که به افزایش میزان سربالایی بودن بینی کمک می‌کند، افزایش قوس بینی است. در اغلب موارد در بینی‌های طبیعی، قسمت پل یا همان تیغه بینی صاف جراحی می‌شود اما بیشتر بینی‌های نیمه فانتزی پل بینی کمی شیب یا اصطلاحا قوس دارد.

تفاوت عمل بینی طبیعی با نیمه فانتزی

فاصله بینی تا پیشانی (ارتفاع بینی)

یکی دیگر از مواردی که معیارهای زیبایی شناسی به آن اشاره شده است، فاصله بین بینی تا چانه و همچنین فاصله بینی تا خط رویش مو است. با توجه به این معیارها، در بهترین حالت، ارتفاع بینی باید حدود یک سوم صورت را دربرگیرد.

نکته‌ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که بینی‌های نیمه فانتزی از لحاظ ظاهر و ارتفاع کمی از بینی‌های طبیعی کوتاه‌تر و کوچک‌تر هستند. به همین علت در بینی‌های نیمه فانتزی، ارتفاع بینی کمی کمتر از یک سوم صورت است. به طور کلی پزشک تمام تلاش خود را می‌کند در جراحی بینی به هر دو روش، تناسب اجزای صورت را برهم نزند و در نهایت فرم بینی با سایر اجزای صورت هماهنگ باشد.

فاصله بین دو چشم (پهنای بینی)

به عنوان آخرین مورد از تفاوت عمل بینی طبیعی با نیمه فانتزی می‌خواهیم درباره اندازه پهنای بینی صحبت کنیم. برای این اندازه نیز در معیارهای زیبایی شناسی، اندازه و ابعادی مشخص شده و پزشکان تلاش می‌کنند با توجه به این معیارها بینی مراجعین خود را جراحی کنند.

در بینی طبیعی، بینی باید حدود یک پنجم عرض صورت باشد. به عبارت دیگر فاصله بین دو چشم باید برابر با اندازه پهنای بینی باشد. این در حالی است که در بینی نیمه فانتزی این مقدار کمی کمتر خواهد بود و بینی از حالت طبیعی کمی باریک‌تر می‌شود. در هر دو فرم بینی، جراح تمام تلاش خود را می‌کند تا فاصله بین چشم‌های شما غیرعادی نشود و در نهایت فرم چشم‌های شما تغییر زیادی نکند.

هزینه عمل بینی

عمل بینی طبیعی یا نیمه فانتزی برای چه کسانی مناسب است؟

در مرحله اول باید به این نکته توجه کنید که برای جراحی بینی (به هر فرم و سبکی که دوست دارید) باید به سن قانونی یعنی 18 سال رسیده باشید. بعد از آن فرم صورت شما تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی خواهد داشت. در صورتی که صورت ریز نقش و ظریفی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم بینی خود را به شکل طبیعی جراحی کنید تا تنها عیب و ایرادات آن برطرف شود.

تناسب اجزای صورت

جراحی بینی به شکل نیمه فانتزی برای کسانی مناسب است که صورت ظریف‌تر و ریز نقش‌تر دارند و بینی کوچک با سایر اجزای صورت آن‌ها تناسب داشته باشد. به همین دلیل است که اغلب آقایان برای جراحی‌ بینی، جراحی به شکل طبیعی را انتخاب می‌کنند.

رفع ایرادات بینی

علاوه‌بر فرم صورت، اگر در دسته افرادی هستید که دوست ندارید چهره شما تغییر زیادی بکند و تنها دوست دارید با عمل جراحی، ایرادات بینی شما برطرف شود، جراحی بینی به شکل طبیعی، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

تفاوت عمل بینی طبیعی با نیمه فانتزی

نوع پوست و غضروف بینی (بینی استخوانی یا گوشتی)

به عنوان آخرین نکته لازم است به این موضوع اشاره کنیم که هم بینی استخوانی و هم بینی گوشتی، کاندیدای جراحی بینی به شکل طبیعی هستند و در اکثر موارد نتیجه به خواسته بیمار هماهنگی دارد. این در حالی است که در برای جراحی بینی به شکل نیمه فانتزی، هرچقدر بینی پوست نازک‌تری داشته باشد و غضروف‌های آن محکم‌تر باشد، نتیجه جراحی بهتر خواهد شد. به همین علت می‌گویند افراد به همراه بینی‌های استخوانی کاندیدهای مناسب‌تری برای جراحی بینی به شکل نیمه فانتزی هستند.

تفاوت عمل بینی طبیعی با نیمه فانتزی در سبک‌های مختلف جراحی

به صورت کلی برای جراحی بینی دو سبک باز و بسته وجود دارد و همه جراحی‌ها (تمام فرم‌های بینی) به همین شکل جراحی می‌شوند. سبک باز و بسته، در واقع نوع برش بینی را مشخص می‌کند. در جراحی بینی به شکل نیمه فانتزی، پزشک سبک‌های دیگری نیز برای جراحی دارد. این سبک‌ها در واقع باعث ایجاد فرم‌های مختلف بینی در جراحی بینی به شکل نیمه فانتزی می‌شود.

جراحی بینی به شکل نیمه فانتزی در سبک‌های زیر انجام می‌شود:

  • عمل جراحی بینی نیمه فانتزی با نوک تیز
  • عمل جراحی بینی نیمه فانتزی با نوک گرد
  • جراحی بینی نیمه فانتزی گوشتی
  • عمل جراحی بینی نیمه فانتزی استخوانی

بینی طبیعی

تفاوت عمل بینی طبیعی با نیمه فانتزی از نظر عوارض جراحی

به صورت کلی می‌توان گفت هرچقدر تغییرات بینی بیشتر باشد و پزشک در حین جراحی استخوان، غصروف و بافت بیشتری را از بین ببرد در نهایت عوارض بعد از جراحی نیز کمی بیشتر خواهد شد و مراجع دوره نقاهت طولانی‌تری را سپری خواهد کرد.

با توجه به این موضوع بعد از جراحی بینی به شکل نیمه فانتزی، شاهد ایجاد تورم بیشتری هستیم و در نهایت مجرای تنفسی برای مدت بیشتری مسدود خواهد بود. در این شرایط فرد باید مدت زمان بیشتری را برای بهبود تنفس خود صبر کند. کبودی‌ها در جراحی بینی به شکل طبیعی کمتر است.

درست است که پزشک نقشی اساسی در نتیجه جراحی و عوارض پس از آن خواهد داشت. اما در صورت عدم مهارت پزشک، در جراحی به شکل نیمه فانتزی احتمال اسیب به مجرای بویایی، چشایی و… بیشتر از جراحی بینی به شکل طبیعی خواهد بود.

در نهایت کدام سبک جراحی برای ما مناسب‌تر است؟

پیش‌تر سعی کردیم درباره هر دو نوع جراحی و تفاوت عمل بینی طبیعی با نیمه فانتزی با شما صحبت کنیم تا آگاهی شما نسبت به این دو فرم جراحی بینی افزایش یابد. درست است که افزایش آگاهی در انتخاب درست سبک جراحی بسیار موثر است. اما بهترین کار برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی، مراجعه به یک کلینیک معتبر جراحی بینی با سابقه درخشان است. کلینیک سه رخ، سال‌هاست در زمنیه جراحی بینی فعالیت می‌کند. پزشکان این مجموعه قبل از جراحی، جلسات مشاوره‌ای متعددی را برگزار می‌کنند که در آن با توجه به فرم صورت و خواسته شما، بهترین فرم بینی را برای جراحی انتخاب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا