جراحی بینی

کاندید مناسب برای جراحی بینی کیست؟

جراحی بینی یکی از جراحی‌های رایج به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر در لیست جراحی‌های پرطرفدار در کشور قرار گرفته است. چنانچه تمایل دارید از طریق این جراحی، اشکالات و عیوب بینی خود را برطرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از عمل بینی، از مشاوران و پزشکان مجرب کمک بگیرید. این پزشکان با بررسی وضعیت بدن شما در نهایت متوجه می‌شوند که آیا شما کاندید مناسب برای جراحی بینی هستید یا خیر؟ برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی، بررسی وضعیت بدن و بینی شما بسیار حائز اهمیت است و در نهایت باعث افزایش سطح رضایت شما از جراحی می‌شود.

شرکت در جلسات مشاوره‌ای پیش از عمل را جدی بگیرید!

قبل از جراحی بینی باید مشخص شود که آیا شما کاندید مناسب برای جراحی بینی هستید یا خیر. یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص این موضوع، شرکت در جلسات مشاوره‌ای است که پیش از جراحی بینی توسط پزشک برگزار می‌شود.

پزشک در این جلسات تمام شرایط بدن شما را بررسی می‌کند. در اکثر موارد برای این که به نتیجه‌ای دقیق‌تر و بهتر برسد، از شما می‌خواهد نتیجه برخی آزمایش‌ها را به ایشان نشان دهید. در این آزمایش‌ها شامل مواردی مثل قند خون ناشتا، انعقاد خون، هپاتیت B، هپاتیت C، تعداد گلبول‌های سفید و قرمز، میزان اوره و… مشخص می‌شود.

این‌ها مواردی بود که از آزمایش خون به آن می‌رسیدند؛ علاوه‌بر این انجام آزمایش‌هایی برای بررسی وضعیت قلب و عروق بدن، دیابت، تیروئید و… نیز برای اکثر افراد به ویژه برای افرادی که سابقه ابتلا به این بیماری‌ها را دارند ضروری است.

کاندید مناسب برای جراحی بینی

تکنیک مناسب جراحی برای هر فرد چیست؟

بعد از بررسی وضعیت سلامت بیمار توسط پزشک، در نهایت بهترین تکنیک و بهترین سبک جراحی برای بیمار انتخاب می‌شود. در واقع هر فرد کاندید مناسب برای جراحی بینی به سبک و فرم خاصی است که این موضوع باید قبل از جراحی بینی توسط نظرات کارشناسانه پزشک بررسی شود.

کاندید مناسب جراحی بینی به شکل بسته

یکی از روش‌های جراحی بینی، تکنیک بسته است. افرادی که بینی آن‌ها به تغییر و تحول کمتری نیاز دارد کاندید مناسبی برای این مدل جراحی هستند. در این سبک جراحی، پزشک تنها برشی را در فاصله بین سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند. افرادی که لازم است از عرض پره‌های بینی آن‌ها کم شود، برای این سبک جراحی کاندیدای مناسبی نیستند.

کاندید مناسب جراحی بینی به شکل باز

این مدل جراحی برای افرادی که پره‌های بینی آن‌ها نیاز به جمع شدن و تغییر زیادی دارد بسیار مناسب است. در این روش، جراح علاوه‌بر فاصله بین دو سوراخ بینی، در پره‌های بینی نیز برش‌هایی ایجاد می‌کند و این موضوع باعث می‌شود پزشک تسلط بیشتری روی اجزای بینی داشته باشد. البته توجه کنید که به علت باقی ماندن جای بخیه در کناره‌های بینی، این روش طرفداران کمتری دارد و بیماران ترجیح می‌دهند از طریق روش بسته بینی آن‌ها جراحی شود.

کاندید مناسب برای جراحی بینی

کاندید مناسب تکنیک سپتوپلاستی

سپتوپلاستی روشی است که طی آن انحراف بینی بیمار درمان می‌شود. در واقع افرادی که تیغه بینی آن‌ها کج است کاندید مناسب برای جراحی بینی به شکل هستند. در صورتی که انحراف بینی شما بیشتر از حد عادی شود، ممکن است شاهد بروز مشکلات تنفسی و بویایی باشید.

علاوه‌بر این تکنیک‌ها، فرم بینی و سلیقه شما نیز در نتیجه جراحی مناسب است. برای مثال اکثر آقایان ترجیح می‌دهند در نهایت پس از عمل فرم بینی آن‌ها یک بینی طبیعی باشد. این در حالی است که بیشتر بانوان با توجه به فرم صورتشان که اغلب ظریف‌تر از آقایان است، تمایل دارند بینی خود را به شکل نیمه فانتزی یا به شکل بینی عروسکی جراحی کنند. البته در نهایت مهم‌ترین عامل، صلاح‌دید پزشک است که باید پس از بررسی‌های مختلف، بهترین تکنیک و مناسب‌ترین فرم بینی را برای شما انتخاب کند.

نقش بیماری زمینه‌ای در کاندید مناسب برای جراحی بینی

پیش‌تر اشاره کردیم که پزشک برای آگاهی از وضعیت سلامت بدن شما، از شما می‌خواهد جواب برخی آزمایش‌ها را در جلسات مشاوره‌ای پیش از جراحی به اون نشان دهید. در ادامه برخی از بیماری‌های زمینه‌ای که باید قبل از جراحی به آن توجه شود را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیماری قلبی

افرادی که درگیر بیماری‌های قلبی شدید هستند، کاندید مناسب برای جراحی بینی نخواهند بود. این افراد باید حتما زیر نظر متخصص قلب و جراح زیبایی بینی خود را جراحی کنند تا در نهایت مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید. بیشترین مشکل جراحی بینی همراه با بیماری قلبی، بیهوش کردن این افراد است که بهوش آمدن آن‌ها کمی ریسک دارد.

کاندید مناسب برای جراحی بینی

مبتلایان به تیروئید

از دیگر بیماری‌هایی که ممکن است باعث شود نتوانید بینی خود را عمل کنید و کاندید مناسبی نباشید، تیروئید است. تیروئید دو نوع دارد که نوع کم‌کار آن خطرناک‌تر از نوع پرکار است و ریسک جراحی را افزایش می‌دهد. کسانی که تیروئید کم‌کار دارند باید حتما زیر نظر پزشک بینی خود را جراحی کنند و در صورتی که کم‌کاری تیروئید شما شدید باشد، شما کاندید مناسب برای جراحی بینی نخواهید بود.

بیماری‌های دیگری مثل دیابت، هپاتیت، بیماری‌های ریوی و… نیز از دیگر بیماری‌هایی هستند که ممکن است باعث شود شما نتوانید بینی خود را به راحتی و با ریسک کم جراحی کنید.

نقش سن در کاندید مناسب برای جراحی بینی

نکته دیگری که در جراحی بینی موثر است و افرادی که می‌خواهند بینی خود را جراحی کنند باید حتما به آن دقت کنند، سن و سال افراد است. سن و سال در نتیجه نهایی جراحی موثر است و هرچقدر افراد با سن کمتر بینی خود را جراحی کنند، دوره درمان راحت‌تر و کوتاه‌تر خواهد بود. البته توجه کنید که تا زمانی که سن 18 سال نرسیده‌اید و بینی شما همچنان در حال رشد است، بهتر است اقدام به جراحی بینی نکنید.

در صورت تکمیل نشدن رشد بینی، ممکن است پس از جراحی شاهد رشد مجدد بینی و نافرم شدن آن باشید. از طرف دیگر افرادی که سن آن بالا رفته و سرعت سلول‌سازی و ترمیم بافت‌های آسیب دیده در بدنشان کم است نیز کاندید مناسبی برای جراحی بینی نخواهند بود.

کاندید مناسب برای جراحی بینی

توجه به نوع پوست قبل از جراحی بینی

افرادی که نوع پوست آن‌ها ضخیم است، برای جراحی بینی نیمه فانتزی و بینی فانتزی مناسب نخواهند بود. پوست ضخیم باعث کاهش ظرافت جراحی می‌شود و در نهایت ممکن است به نتیجه مطلوب خود نرسید.

به صورت کلی باید دید درست و واقعی از جراحی بینی داشته باشید و با خواسته‌‌های غیرمتعادل، جراحی‌ها را برای خودتان و پزشک سخت نکنید. افرادی که انتظارات غیر متعارف از نتیجه جراحی دارند، به هیچ وجه کاندید مناسب برای جراحی بینی نخواهند بود.

در نهایت چگونه می‌توانیم بهترین نتیجه را از جراحی بینی بگیریم؟

مهم‌ترین نکته در جراحی بینی، انتظارات معقول است. اگر شما کاندید مناسب برای جراحی بینی باشید در آخر به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید. برای این که متوجه شوید کدام فرم بینی برای شما مناسب است، پیشنهاد می‌کنیم به کلینیک معتبر سه رخ مراجعه کنید. این مجموعه با بهره‌مندی از کادری مجرب، وضعیت بدن، نوع پوست، بیماری‌های زمینه‌ای و… را بررسی می‌کنند و در نهایت با توجه به استاندارهای زیبایی شناسی، بهترین تکنیک را برای شما انتخاب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا