اقدامات قبل از جراحی بینی

مراقبت های دو هفته قبل از جراحی بینی

شاید شما در دسته افرادی باشید که تصور کنید اهمیت مراقبت‌های پس از جراحی بینی از مراقبت‌های قبل از جراحی بینی به مراتب بیشتر است. شاید بتوان گفت پس از جراحی به علت آسیب‌پذیرتر بودن بینی، باید به نکات مراقبتی بیشتری توجه کنید اما این موضوع به آن معنا نیست که بین میزان اهمیت این مراقبت‌ها تفاوتی وجود دارد. مراقبت‌های قبل از بینی حدودا از یک ماه قبل از جراحی آغاز می‌شوند. در ادامه درباره مراقبت های دو هفته قبل از جراحی بینی صحبت خواهیم کرد. توجه به این نکات برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی لازم و ضروری است و می‌تواند بر نتیجه جراحی موثر باشد.

اهمیت توجه به مراقبت های دو هفته قبل از جراحی بینی

چرا توجه به مراقبت های دو هفته قبل از جراحی بینی از اهمیت بالایی برخوردار است؟ می‌توان گفت دو هفته قبل از جراحی زمانی طلایی برای افزایش آمادگی بدن شما برای جراحی است. در این مدت زمان می‌توانید برخی از عادات بد خود را در روتین غذایی، روتین زندگی و… عوض کنید.

در ادامه درباره مراقبت‌های دو هفته قبل از عمل بینی بیشتر صحبت خواهیم کرد اما لازم است به این موضوع توجه کنید که برخی از این نکات مراقبتی به حدی مهم و ضروری هستند که عدم توجه به آن‌ها ممکن است عوارضی را برای مراجعین به همراه داشته باشد. خونریزی بعد جراحی بینی، طولانی‌تر و سخت‌تر شدن دوره نقاهت پس از جراحی و… نمونه‌هایی از این عوارض است که ممکن است برخی افراد پس از جراحی با آن مواجه شوند.

مراقبت های دو هفته قبل از جراحی بینی

مراقبت های دو هفته قبل از جراحی بینی چیست؟

به منظور جلوگیری از وقوع این اتفاقات، به نکات مراقبتی زیر توجه کنید و آن‌ها را به دقت رعایت کنید. پزشکان ماهری مانند دکتر ابوالقاسم هاشمی در جلسات مشاوره‌ای پیش از جراحی تمامی این موارد را به مراجعین خود گوشزد خواهند کرد.

عدم استفاده از داروهای ضد انعقاد خون پیش از جراحی بینی

برخی از افراد ممکن است پیش از جراحی‌ از داروهایی مثل آسپرین استفاده کنند. آسپرین داروی رقیق کننده خون است. استفاده از آن پیش از جراحی سبب کاهش غلظت خون و افزایش احتمال خونریزی در حین جراحی و پس از آن می‌شود.

علاوه‌بر آسپرین سایر داروها مثل برخی مکمل‌های گیاهی، ویتامین E، ایبوپروفن و… نیز باعث رقیق شدن خون می‌شوند. پزشکان توصیه می‌کنند از حدود دو هفته قبل از جراحی بینی، مصرف این دسته از داروها را متوقف کنید. رقیق شدن خون و افزایش خونریزی در حین جراحی ممکن است خطراتی را برای مراجع به همراه داشته باشد.

برخی مراجعین ممکن است مجبور به مصرف چنین داروهایی باشند که این افراد به مراجعه به متخصص مربوطه، می‌توانند دارویی را جایگزین و یا برای مدتی زیر نظر پزشک مصرف آن را متوقف کنند.

مراقبت های دو هفته قبل از جراحی بینی

پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات قبل از عمل بینی

اگر از دو هفته قبل از جراحی مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی را متوقف نکنید، ممکن است مشکلاتی در حین بیهوشی و جراحی براش شما رخ دهد و پزشک و متخصص بیهوشی با چالش‌هایی مواجه شوند. زمانی که در خون بیمار الکل و مواد مخدر وجود داشته باشد، متخصص بیهوشی مجبور است از داروی بیهوشی خیلی قوی‌تری برای بیهوش شدن مراجع استفاده کند زیرا دخانیات و الکل موجود در خون بیمار مانع از بیهوش شدن او می‌شود.

مورد دیگری که باعث می‌شود پزشکان توصیه کنند از دو هفته پیش از جراحی از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید، تاثیری است که این مواد روی قطر رگ‌ها و میزان خون‌رسانی در بدن می‌گذارند. این دو ماده نیز همانند داروهای ضد انعقاد با تغییر میزان قطر رگ‌ها خون‌رسانی را زیاد می‌کنند و باعث بروز خطراتی حین جراحی می‌شوند.

البته برخی مواد مخدر تاثیر برعکس دارند و باعث کاهش میزان خونرسانی در بدن می‌شوند. در چنین حالتی دوره نقاهت پس از جراحی طولانی‌تر خواهد شد و ورم‌ها و کبودی‌های صورت دیرتر از بین خواهند رفت.

توجه به سلامت فیزیکی بدن و تغذیه پیش از عمل بینی

نکته‌ای که حتما پیش از جراحی باید به آن توجه کنید، جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و… است. دوره درمان این دسته از بیماری‌ها حدود دو هفته به طول می‌انجامد؛ به همین علت پزشکان توصیه می‌کنند از دو هفته قبل از جراحی بینی، مراقبت سلامت عمومی بدن خود باشید تا درگیر چنین بیماری‌هایی نشوید.

مورد دیگر، توجه به تغذیه پیش از جراحی است. بعد از عمل بینی پزشکان توصیه می‌کنند تا مدتی فک و صورت خود را زیاد تکان ندهید و از مصرف غذاهایی که لازم است برای مدت طولانی‌تری آن‌ها را بجوید خودداری کنید.‌

به همین علت بهتر است از حدود دو هفته پیش از جراحی، مواد غذایی مفید و مغذی مثل انواع آجیل و خشکبار، میوه و سبزیجات و… را در روتین غذایی خود قرار دهید. علاوه‌بر این بهتر است مصرف غذاهای فست‌فودی، غذاهای سرخ کردنی و… را که برای سلامت بدن مضر هستند به حداقل برسانید.

مراقبت های دو هفته قبل از جراحی بینی

حفظ آمادگی جسمانی قبل از جراحی بینی

به عنوان آخرین نکته از مراقبت های دو هفته قبل از جراحی بینی می‌توانیم به توجه به سلامت جسمانی قبل جراحی بینی اشاره کنیم. یکی از روش‌های افزایش آمادگی پیش از جراحی‌ها ورزش کردن است اما توجه کنید این ورزش نباید به‌گونه‌ای باشد که باعث آسیب به اندام‌های بدن شما بشود. زیرا این آسیب‌ها ممکن است باعث سخت‌تر شدن دوره نقاهت جراحی بینی شوند.

به افرادی که حرفه‌ای هستند پیشنهاد می‌شود در دو هفته پایانی، از انجام حرکات ورزشی سخت و سنگین خودداری کنند. به افراد مبتدی نیز پیشنهاد می‌کنیم در این دو هفته پایانی به علت جلوگیری از کشش، آسیب، شکستگی و… از انجام حرکات جدید و سنگین بپرهیزند. برای این افراد پیاده‌روی بهترین گزینه خواهد بود. هرچقدر پیش از جراحی بدنی آماده‌تر و ورزیده‌تر داشته باشید، در نهایت جراحی برای شما راحت‌تر خواهد شد و پس از جراحی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوره نقاهت خود را طی می‌کنید و حس بی‌حالی و کرختی شما از بین خواهد رفت.

مراقبت های دو هفته قبل از جراحی بینی

در نهایت چگونه می‌توانیم بهترین نتیجه را از جراحی خود بگیریم؟

پیش‌تر مراقبت‌های دو هفته قبل از جراحی بینی را به شما معرفی کردیم که در صورت رعایت کردن آن، می‌توانید از نتیجه جراحی خود رضایت کافی داشته باشید. این موارد یک سری نکات کلی است که برای تمام افراد با شرایط عادی قابل اجراست. از آن ‌جایی که بدن هر فرد با دیگری متفاوت است بهتر است پیش از جراحی با پزشکان و متخصصان کلینیک زیبایی سه رخ گفت‌وگو کنید تا این پزشکان تمام شرایط بدن شما را به صورت دقیق بررسی کنند. با این کار، در نهایت پزشکان با توجه به وضعیت بدن شما، داروهایی که مصرف می‌کنید و… بهترین نکات مراقبتی را برای شما در نظر خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا