بینی گوشتی

مراقبت های بعد عمل بینی گوشتی

در اغلب موارد افرادی که برای جراحی بینی به متخصصین زیبایی مراجعه می‌کنند، یا فرم بینی گوشتی دارند و یا بینی آن‌ها به شکل استخوانی است. پزشکان بر این باورند که چالش‌ها و دغدغه‌های جراحی بینی‌های گوشتی به مراتب بیشتر از بینی‌های استخوانی است. به همین علت در اکثر موارد تنها پزشکان حاذق و کاربلد مسئولیت جراحی این دسته از بینی‌ها را می‌پذیرند. برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی گوشتی، پیشنهاد می‌کنیم مراقبت های بعد عمل بینی گوشتی را جدی بگیرید تا دوره نقاهت راحتی را سپری کنید و در نهایت با عوارض کمتری مواجه شوید. این مراقبت‌ها می‌توانند بر نتیجه جراحی نیز تاثیرگذار باشند.

بینی گوشتی

برای عمل بینی‌های گوشتی لازم است پزشک از مهارت بالایی برخودار باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن بینی شما را جراحی کند. بینی‌های گوشتی معمولا پوستی ضخیم‌تر و غضروف‌های نرم‌تری (به خصوص در نوک بینی) دارند. به همین علت پس از جراحی نیز تورم و التهاب بیشتری نسبت به بینی‌های استخوانی دارند و در نهایت فرد باید بیشتر از سایر افراد به نکات مراقبتی بعد جراحی بینی پایبند باشد.

مراقبت های بعد عمل بینی گوشتی

نوشته های مشابه

مراقبت های بعد عمل بینی گوشتی شامل چه مواردی می‌شود؟

نمی‌توان یک سری مراقبت‌های ثابت و بدون تغییر را برای تمام افراد در نظر گرفت و گفت همه مراجعین باید همین مراقبت‌ها را رعایت کنند. بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما باید با توجه به توصیه‌های پزشکشان به مراقبت‌های پس از جراحی بینی گوشتی توجه کنند تا بتوانند به نتیجه دلخواه برسند.

پیشنهاد می‌کنیم برای دستیابی به بهترین نتیجه از جراحی خود، حتما با پزشکتان درباره مراقبت های بعد عمل بینی گوشتی صحبت کنید تا برنامه‌ای شخصی را در اختیار شما قرار دهند. در ادامه قصد داریم چند مورد از مراقبت های بعد عمل بینی گوشتی که می‌توان گفت تقریبا در تمام افراد مشترک است را با یکدیگر بررسی کنیم.

استفاده از کمپرس آب سرد بعد از جراحی بینی

میزان تورم و التهاب بعد از جراحی بینی گوشتی شدت بیشتری دارد. استفاده از کمپرس آب سرد در کاهش تورم بینی و صورت نقش بسزایی دارد. البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که قرارگیری کمپرس آب سرد به صورت مستقیم روی صورت، باعث ایجاد آسیب به پوست بینی و صورت و ایجاد حساسیت می‌شود. سعی کنید مانعی را بین کمپرس و پوست خود قرار دهید تا از یخ‌زدگی پوست خود جلوگیری کنید.

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

عدم استفاده از عینک پس از عمل بینی

بعد از جراحی بینی، قسمت پل بینی همچنان نرم است و مدتی طول می‌کشد تا ترمیم شود. در این زمان باید مراقب بینی باشید و از انجام هر حرکتی که باعث تغییر فرم بینی می‌شود خودداری کنید. برای مثال استفاده از عینک برای طولانی مدت باعث ایجاد فشار روی پل بینی می‌شود و در نهایت شاهد بروز فرورفتگی‌هایی در قسمت تیغه بینی خواهیم بود.

توجه به نظافت بینی بعد از عمل

به منظور جلوگیری از عفونت بینی بعد از جراحی، لازم است نکات بهداشتی را پس از جراحی به خوبی رعایت کنید. البته لازم است به این نکته دقت کنید که در روزهای ابتدایی پس از جراحی بینی، به علت آسیب‌پذیر بودن آن نباید بینی را دست‌کاری کنید.

پس از گذشت دوره اولیه می‌توانید با استفاده از سرم‌های مخصوص شست‌وشوی بینی، بینی خود را تمیز کنید. برای استریل شدن بینی می‌توانید از پمادهایی که پزشکان ماهری مانند دکتر هاشمی تجویز می‌کنند نیز استفاده کنید.

پرهیز از خندیدن، حرف زدن، خمیازه کشیدن بعد از جراحی بینی

پزشکان به شما توصیه می‌کنند بعد از جراحی بینی گوشتی، سعی کنید تا حد امکان از حرکت زیاد فک خود بپرهیزید. تحرک زیاد صورت، باعث آسیب به بخیه‌ها و زخم‌های بینی می‌شود، التهابات بینی افزایش می‌یابد و در نتیجه مراجع باید مدت زمان بیشتری را تحت عنوان دوره نقاهت بگذراند. پس از جراحی بینی بهتر است تا مدتی از خندیدن با صدای بلند (قهقهه)، حرف زدن به میزان زیاد به همراه تحرک زیاد صورت، خمیاز کشیدن پس از جراحی بینی و… تا حد امکان خودداری کنید.

مراقبت های بعد عمل بینی گوشتی

توجه به نحوه غذا خوردن بعد جراحی بینی

بعد از جراحی بینی به منظور حفظ بنیه بدن و همچنین بهبود هرچه سریعتر، لازم است علاوه‌بر توجه به نوع و سبک غذا خوردن، روتین غذایی خوب و سالمی را نیز در پیش بگیرید. در این روتین بهتر است موارد زیر رعایت شود.

مصرف مایعات

مصرف مایعات در میزان کاهش تورم‌ها و کبودی‌های صوت پس از جراحی بینی گوشتی بسیار موثر است. علاوه‌بر آب، می‌توانید از آب آناناس و آب کرفس نیز به منظور رفع کبودی‌های صورت استفاده کنید. به صورت کلی سعی کنید بدن خود را هیدراته نگه دارید و از خشک شدن بدن و پوستتان تا حد امکان خودداری کنید.

خوردن غذاهای نرم

پیش‌تر اشاره کردیم که بهتر است تا زمان بهبود بینی، صورت و فک خود را تا جایی که می‌توانید تکان ندهید. به همین علت پزشکان توصیه می‌کنند در روزهای ابتدایی پس از جراحی بینی، غذاهای نرم و آب‌دار مثل انواع سوپ‌ و آش استفاده کنید و از مصرف غذاهای سفتی که نیاز به جویدن طولانی مدت دارند به شدت بپرهیزید.

پرهیز از استفاده از نی

برخی از افراد بر این باورند که برای جلوگیری از تکان دادن زیاد فک، می‌توانند برای خوردن نوشیدنی‌ها از نی استفاده کنند. توجه کنید که این کار اصلا درست نیست. استفاده از نی، به بینی شما فشار وارد می‌کند و باعث آسیب به مویرگ‌های بینی خواهد شد.

توجه به نحوه چسب زدن بعد از جراحی بینی

یکی از مراقبت های بعد عمل بینی گوشتی که تاثیر بسیار زیادی در فرم نهایی بینی شما خواهد داشت، نحوه چسب زدن به بینی است. اگر این چسب‌های مخصوص درست و اصولی استفاده شود، باعث می‌شود بینی شما به بهترین شکل ممکن فرم بگیرد. علاوه‌بر این، استفاده منظم از چسب بینی (تا حدود دو الی سه ماه پس از جراحی) باعث از بین رفتن هرچه زودتر تورم‌ها و التهابات بینی می‌شود.

بینی گوشتی
بینی گوشتی

توجه به نحوه قرار گرفتن سر

یکی از نکاتی که حتما پس از جراحی باید به آن توجه کنید، نحوه قرارگیری سر در هنگام مطالعه، کار با موبایل و انجام سایر فعالیت‌های روزانه است. به منظور جلوگیری از افتادگی نوک بینی و سرپایینی شدن آن، سعی کنید برای مدت زمان طولانی سر خود را به سمت پایین نگه ندارید.

قرار نگرقتن در محیط‌های مرطوب

عفونت یکی از عوارضی است که تمام افرادی که بینی خود را جراحی می‌کنند، ترس بروز آن را دارند. یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن از بروز عفونت جلوگیری کرد، قرار نگرفتن در محیط‌های مرطوب است. محیط‌هایی مثل استخر، سونا، جکوزی و… در دسته محیط‌هایی هستند که بهتر است تا زمان بهبود کامل زخم‌ها و بخیه‌های بینی خود، از قرارگیری در آن‌ها خودداری کنید. تقریبا می‌توان گفت بعد از گذشت یک ماه می‌توانید ورزش‌های آبی بسیار سبک را زیر نظر پزشکتان آغاز کنید.

در نهایت چگونه می‌توانیم بهترین نتیجه را از جراحی بینی گوشتی بگیریم؟

نکاتی که پیش‌تر اشاره کردیم همگی زمانی موثر هستند که پزشک شما با مهارت کامل، به بهترین شکل ممکن بینی شما را جراحی کرده باشد. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم در مرحله اول، نسبت به پیدا کردن یک پزشک خوب و باتجربه، نهایت دقت را به خرج دهید. کلینیک سه رخ، کلینیکی معتبر در زمینه جراحی بینی است که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین کلینیک‌های زیبایی‌ بین مراجعین معرفی می‌شود. با مراجعه به این مجموعه، پزشکان در ابتدا وضعیت بدن شما را به صورت کامل بررسی، بهترین تکنیک جراحی را انتخاب و در نهایت مراقبت های بعد عمل بینی گوشتی را به صورت شخصی در اختیار شما قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا