اقدامات بعد از جراحی بینیاقدامات قبل از جراحی بینی

سولاریوم قبل و بعد جراحی بینی

اگر در دسته افرادی هستید که برای تیره‌تر شدن پوستتان (در اصطلاح برنزه شدن) سولاریوم را انتخاب کرده‌اید و از طرفی قصد دارید بینی خود را جراحی کنید، اطلاعات موجود در این مطلب را از دست ندهید. جراحی بینی به عنوان یکی از جراحی‌های آسان اما با دوره نقاهت حساس معروف شده است. منظور از دوره نقاهت حساس این است که در این زمان پوست و بینی شما نیاز به مراقبت زیادی دارد تا در نهایت بتوانید بهترین نتیجه را جراحی خود دریافت کنید. سولاریوم قبل و بعد جراحی بینی یکی از نکات مهمی است که پیش از انجام آن باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و با جراح خود مشورت کنید.

سولاریوم بعد جراحی بینی

زمانی که شما قصد دارید از طریق سولاریوم رنگ پوست خود را تغییر دهید، باید مدت زمانی را مقابل اشعه فرابنفش قرار بگیرید. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این اشعه باعث آسیب به سلول‌های بخش اپیدرم پوست می‌شود. بعد از جراحی، پوست بینی آسیب‌پذیر و حساس است و برای ترمیم نیاز به مراقبت‌های زیادی دارد. به همین علت پزشکان پیشنهاد می‌کنند از قرار گرفتن در معرض اشعه UV سولاریوم به شدت بپرهیزید.

احتمالا شما هم شنیده‌اید پزشکان توصیه می‌کنند بعد از جراحی بینی تا مدتی از بینی خود در برابر نور مستقیم آفتاب مراقبت کنید. نور خورشید به علت این که اشعه UV دارد روی پوست تاثیرات مخربی را بر جای خواهد گذاشت. سولاریوم نیز همانند نور آفتاب عمل می‌کند و اگر مدت زمان زیادی را در معرض آن قرار بگیرید ممکن است شاهد بروز عوارض مختلفی باشید.

نوشته های مشابه

سولاریوم قبل و بعد جراحی بینی

عوارض سولاریوم بعد جراحی بینی

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل منع پزشکان از سولاریوم بعد جراحی بینی چیست؟ چه عوارضی سبب شده تا پزشکان توصیه کنند به منظور کاهش دوره نقاهت و بهبود هرچه سریعتر، از سولاریوم قبل و بعد جراحی بینی خودداری کنید؟ در ادامه درباره عوارض سولاریوم بعد جراحی بینی صحبت خواهیم کرد.

التهاب و تورم در اثر سولاریوم

یکی از بزرگترین عوارض برخورد اشعه UV پوست بینی، افزایش التهاب و تورم بینی است. تورم یکی از عوارض نرمال بعد جراحی بینی است که می‌توان گفت برای تمام افراد رخ می‌دهد. در صورتی که در این دوره و قبل از بهبود کامل بینی، بخواهید با سولاریوم پوست خود را برنزه کنید، ممکن است به پوست بینی آسیب وارد شود و در عین حال دورانی که بینی شما متورم است طولانی‌تر شود.

باقی ماندن جای زخم روی بینی در اثر سولاریوم

از دیگر عوارض سولاریوم بعد جراحی بینی، می‌توانیم به باقی ماندن جای زخم و بخیه‌ها روی بینی اشاره کنیم. اشعه UV سولاریوم همانند اشعه نور آفتاب باعث باقی ماندن جای زخم‌ها روی پوست بینی می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از شر جای بخیه‌ها و زخم‌های روی بینی خود خلاص شوید پیشنهاد می‌کنیم از قرار گرفتن در معرض اشعه سولاریوم اجتناب کنید.

خون دماغ شدن پس از سولاریوم

گرما یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش خونریزی بعد جراحی بینی است. سولاریوم باعث گرم شدن بیش از حد پوست می‌شود. اگر در روزهای ابتدایی بعد جراحی بینی برای برنز کردن پوست خود اقدام کنید ممکن است شاهد بروز خونریزی باشید. به همین علت توجه کنید که تا قبل از بهبود بینی و ترمیم مویرگ‌ها و رگ‌های بافت بینی، از سولاریوم بپرهیزید.

سولاریوم قبل و بعد جراحی بینی

سوزش و خارش بینی در اثر سولاریوم

حساسیت پوست از دیگر عوارضی که ممکن است برخی از افراد با آن درگیر شوند. بعد از عمل جراحی بینی پوست به شدت ضعیف، نازک و آسیب‌پذیر خواهد شد و باید مدتی از عمل بگذرد تا پوست بینی به حالت اولیه خود برگردد. در این زمان سولاریوم نیز می‌تواند این ضعیف بودن پوست را تشدید کند و در نهایت عوارضی مثل خارش پوستی و سوزش و یا ایجاد لکه‌ روی پوست را برای مراجع به همراه داشته باشد. پوسته پوسته شدن بینی و نواحی اطراف آن نیز یکی دیگر از عارضه‌های انجام سولاریم بعد جراحی است.

چه زمانی بعد جراحی بینی می‌توان برنزه کرد؟

پزشکان همواره توصیه می‌کنند برای بهبود بینی و ترمیم آن نهایت صبر و حوصله را به خرج دهید تا در نهایت به نتیجه‌ دلخواهتان برسید. سولاریوم یکی از کارهایی است که بهتر است زمانی نسبت به انجام آن اقدام کنید که پوست بینی شما به صورت کامل بهبود یافته و بافت‌های بینی ترمیم شده باشند.

بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان برای تمام مراجعین یک زمان مشخص را در نظر گرفت. پوست و بدن برخی افراد به اصطلاح خوش زخم است و با گذشت مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابد. در نقطه مقابل، برخی دیگر از افراد باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند تا زخم‌های بدن آن‌ها بهبود یابد.

در حالت کلی پزشکان توصیه می‌کنند در صورتی که پوست شما در شرایط عادی است، حدود 3 الی 5 ماه صبر کنید. البته عده‌ دیگری از پزشکان بر این معتقدند که این مدت زمان باید بیشتر باشد زیرا در اغلب موارد حدود 1 سال طول می‌کشد تا بینی عمل شده به صورت کامل بهبود یابد.

اگر می‌خواهید بعد از گذشت 3 الی 5 ماه از جراحی، سولاریوم را آغاز کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا با تعداد جلسات کمتر این کار را آغاز کنید تا فشار زیادی به بینی شما وارد نشود و با عوارض سولار مواجه نشوید.

سولاریوم قبل و بعد جراحی بینی

سولاریوم قبل جراحی بینی

برخی گمان می‌کنند سولاریوم قبل جراحی بینی، ارتباطی با نتیجه جراحی نخواهد داشت در صورتی  که این تفکر به هیچ عنوان درست نیست. سولاریوم قبل و بعد جراحی بینی در نتیجه جراحی تاثیرگذار است. پیش از جراحی بدن باید برای عمل بینی آمادگی لازم را داشته باشد. برای مثال اگر سولاریوم در روتین زندگی شما قرار دارد، باید مدتی قبل از جراحی از انجام آن اجتناب کنید.

سولاریوم باعث ضعیف شدن پوست و بافت بینی می‌شود و ممکن است حین جراحی جراح را با چالش‌هایی مواجه کند. علاوه‌بر این، ضعیف بودن پوست بینی می‌تواند سبب طولانی‌تر شدن دوره نقاهت پس از جراحی بینی شود.

از چه مدت قبل جراحی بینی نباید برنزه کنیم؟

در اغلب موارد پزشکان توصیه می‌کنند از حدود 6 هفته قبل از جراحی بینی، سولار را در برنامه خود قرار ندهید. البته توجه کنید که سولاریوم قبل جراحی بینی، همانند سولاریوم بعد جراحی بینی، به شرایط بدن مراجع بستگی دارد.

اگر مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا بدن شما بتواند بافت‌های آسیب‌ دیده را ترمیم کند پیشنهاد می‌کنیم این مدت از افزایش دهید و از حدود دو ماه قبل جراحی بینی، از سولار کردن اجتناب کنید. در حالت کلی بهتر است همواره ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها را انتخاب کنید تا در نهایت به نتیجه دلخواه خود برسید و هزینه و زمانی که برای جراحی بینی صرف کردید هدر نرود.

سولاریوم قبل و بعد جراحی بینی

در نهایت بهترین زمان برای سولاریوم چه زمانی است؟

پیش‌تر زمان تقریبی‌ای را برای سولاریوم قبل و بعد جراحی بینی مشخص کردیم اما این زمان‌ها نسبت به بدن هر فرد متفاوت است. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم با توجه به شرایط بدن خود، با پزشکتان در این مورد مشورت کنید. پزشکان کلینیک زیبایی سه رخ مانند دکتر هاشمی، پیش از جراحی جلسات مشاوره‌ای را برگزار می‌کنند که در آن می‌توانید تمام سوالات خود را مطرح کنید تا جراحان این مجموعه با صبر و حوصله به سوالات شما پاسخ دهند. این پزشکان به صورت دقیق وضعیت جسمانی شما را بررسی می‌کنند و در نهایت بهترین زمان را برای سولاریوم قبل و بعد جراحی بینی برای شما در نظر می‌گیرند.

 

در ادامه یکی از نمونه کارهای این کلینیک را مشاهده می‌کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا