جراحی بینی

درمان انحراف بینی بدون جراحی ممکن است؟

مشکلاتی مثل پولیپ بینی، انحراف و کجی بینی، تیغه پهن و… مشکلاتی هستند که معمولا بیماران برای اصلاح و درمان آن به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند. روش‌های مختلفی وجود دارد که پزشک می‌تواند از طریق آن فرم بینی شما را اصلاح کند. برخی از این روش‌ها به کمک عمل بینی و برخی دیگر بدون نیاز به جراحی فرم بینی شما را درمان می‌کنند. متاسفانه انحراف بینی یکی از مشکلاتی است که افراد بسیاری با آن درگیر هستند. همانطور که گفته شد، برای اصلاح این مشکل، حتما نیازی به جراحی نیست. درمان انحراف بینی بدون جراحی تکنیک‌های مختلفی دارد که پزشکان با استفاده از آن‌ها می‌توانند ظاهر بینی شما را مطابق با خواسته و سلیقه خودتان اصلاح کنند.

انحراف بینی به چه معناست؟

در واقع انحراف بینی در اثر جابه‌جا شدن تیغه میانی دو سوراخ بینی که به آن سپتوم نیز می‌گویند، ایجاد می‌شود. اگر این تیغه بیش از حد به یک سمت متمایل شود، باعث نامتقارن شدن سوراخ‌های بینی می‌شود و در موارد شدیدتر ممکن است به تنفس بیمار نیز آسیب بزند. در روش‌های درمان انحراف بینی بدون جراحی، پزشک سعی می‌کند این انحراف را برطرف کند که به دنبال آن مشکلات تنفسی، گرفتگی بینی و… نیز درمان می‌شود.

درمان انحراف بینی بدون جراحی

علائم تشخیص انحراف بینی

مشکلات تنفسی و گرفتگی بینی از مواردی هستند که اگر برای شما رخ بدهد، ممکن است نشان دهنده انحراف بینی شما باشد. سینوزیت‌های مکرر، خون دماغ شدن (در صورت تشدید این انحراف)، خرخر کردن در خواب، خشک شدن بینی و… از دیگر علائم انحراف بینی هستند.

البته نمی‌توان گفت تمام افرادی که درگیر این علائم هستند، به طور قطع بینی آن‌ها انحراف دارد؛ اما بهتر است در صورت بروز این علائم به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. پزشک به کمک تجهیزات و ابزارهای مختلف بینی شما را بررسی می‌کند و در صورتی که تشخیص دهد بینی شما انحراف دارد، روش‌های درمان را به شما پیشنهاد می‌دهد.

اگر این انحراف خیلی شدید نباشد، پزشک درمان انحراف بینی بدون جراحی را برای بیمار انجام می‌دهد. به صورت کلی پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از بهترین شیوه اصلاح فرم بینی خود، با پزشکان باتجربه و حاذق گفت‌وگو کنید تا در نهایت بهترین نتیجه را از جراحی خود بگیرید.

روش‌های درمان انحراف بینی بدون جراحی

شاید برخی افراد توانایی انجام روش‌های جراحی و استفاده از داروهای بیهوشی را نداشته باشند. در این صورت، درمان انحراف بینی بدون جراحی می‌تواند بهترین روش برای آن‌ها باشد. در ادامه درباره انواع روش‌های درمان انجراف بینی بدون نیاز به عمل جراحی بیش‌تر صحبت خواهیم کرد.

درمان انحراف بینی بدون جراحی

1. اصلاح فرم بینی با فیلر

در این روش پزشک بعد از معاینه بینی شما، حجم مشخصی از فیلر را به بینی شما تزریق می‌کند. از پیش از جراحی ناحیه‌ای از بینی که به فیلر نیاز دارد مشخص می‌شود و تزریق این ژل به بینی به صورت سرپایی انجام خواهد شد. این روش بسیار بی‌خطر است و عوارض سخت و دشواری را برای بیمار به همراه ندارد.

مزایای درمان انحراف بینی از طریق فیلر

مزایای این روش شامل موارد زیر می‌شود:

  • دوره نقاهت بسیار کوتاه و راحت (در حد 1 الی 2 روز)
  • هزینه بسیار کمتر به نسبت جراحی‌های بینی
  • کبودی کم و جزئی
  • روشی ایمن و کم‌خطر
  • عدم درگیر شدن با عوارض داروهای بیهوشی

عوارض و معایب درمان انحراف بینی از طریق فیلر

عوارضی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، برای همه افراد اتفاق نمی‌افتد. بیشتر این مشکلات در اثر عدم مهارت و تجربه پزشک رخ می‌دهند. در ادامه معایب و عوارض احتمالی درمان با فیلر را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • احتمال بروز عفونت
  • احتمال درگیر شدن با حساسیت و آلرژی به فیلر
  • امکان جابه‌جا شدن و حرکت فیلر در بینی و در نتیجه نامتقارن شدن بینی
  • تورم و قرمزی بیش‌ از حد

2. درمان انحراف بینی با ماساژ

درمان انحراف بینی از طریق ماساژ یکی دیگر از روش‌های غیرجراحی برای درمان انحراف بینی است. این روش نیازمند صبر و حوصله زیاد است و بیمار نتیجه را در طولانی مدت مشاهده خواهد کرد.

مزایای درمان انحراف بینی از طریق ماساژ

درمان انحراف بینی بدون جراحی که پیشتر آن را معرفی کردیم، نیازمند تزریق بی‌حسی به بینی است. اگر در دسته افرادی هستید که به مواد بی‌هوشی و بی‌حسی آلرژی ندارید، این روش مناسب‌ترین راه برای درمان فرم بینی شماست. مزایای این روش عبارت است از:

  • روشی بسیار کم هزینه و راحت
  • روشی بدون دوران نقاهت
  • تکنیکی کم تهاجم و بدون نیاز به جراحی

درمان انحراف بینی بدون جراحی

معایب اصلاح انحراف بینی از طریق ماساژ

این روش هیچ‌گونه خطری برای بیمار نخواهد داشت و بیمار پس از این روش درگیر عوارض سخت و سنگین را تجربه نخواهد کرد. در حالت کلی می‌توان گفت طولانی بودن این روش یکی از مشکلاتی است که از حوصله بسیاری از افراد خارج است. نتیجه بخشی کم و پایین نیز از دیگر معایب این روش است که باعث می‌شود در نهایت تغییرات خاص و چشمگیری را مشاهده نکنید.

3. اصلاح کجی بینی با لیزر

درمان انحراف بینی بدون جراحی و از طریق اشعه لیزر نیز طرفداران خاص خود را دارد. این روش نیز مانند دو روش قبل هزینه کمتری نسبت به جراحی بینی دارد. درمان انحراف بینی از طریق اشعه لیزر باعث می‌شود در نهایت بینی شما بدون درد و خونریزی اصلاح شود. این روش علاوه‌بر این که باعث می‌شود فرم بینی شما اصلاح شود، به از بین بردن جای زخم و جوش روی بینی شما نیز کمک بسزایی می‌کند.

معایب و عوارض درمان کجی بینی از طریق اشعه لیزر

این روش نیز همانند درمان انحراف بینی از طریق ماساژ ممکن است تغییرات آن‌چنانی در چهره و بینی شما ایجاد نکند. در این روش ممکن است در صورت عدم تبحر پزشک، بینی بیمار نامتقارن شود. اگر حساس به درد باشید، پزشک برای شما کمی بی‌حسی تزریق می‌کند؛ چراکه ممکن در صورت عدم تزریق بی‌حسی در حین لیزر، احساس درد و ناراحتی کنید. در نهایت اشعه لیزر کمی باعث قرمزی پوست بینی شما می‌شود که با گذشت چند روز این مسئله بهبود خواهد یافت.

4. درمان انحراف بینی با تزریق چربی

به عنوان آخرین روش قصد داریم درمان انحراف بینی از طریق تزریق چربی را به شما معرفی کنیم. در این روش پزشک از نواحی از بدن مثل شکم و پهلو، ران پا یا بازوی شما چربی را تخلیه کرده و این چربی را به بینی شما تزریق می‌کند. از آنجایی که برای درمان انحراف بینی از این طریق نیازی به چربی زیادی نیست، بنابراین تمام افراد با هر میزان چربی در بدن می‌توانند از طریق این روش بینی خود را اصلاح کنند.

درمان انحراف بینی بدون جراحی

در نهایت چگونه بهترین روش برای درمان انحراف بینی خود را انتخاب کنیم؟

باید در نظر داشته باشید که تمام افراد برای درمان انحراف بینی بدون جراحی مناسب نیستند. این روش‌ها تنها برای افرادی مناسب است که در مرحله اول ساختار داخلی بینی آن‌ها مشکل دیگری نداشته باشد و در مرحله بعد درگیر هیچ بیماری زمینه‌ای و خاصی نباشند. برای دریافت بهترین نتیجه از درمان کجی بینی خود بدون جراحی، پیشنهاد می‌کنیم با پزشکان و مشاوران کلینیک سه رخ صحبت کنید. پزشکان حاذق این مجموعه تمام شرایط و وضعیت بدن و بینی شما را بررسی می‌کنند و در نهایت مناسب‌ترین تکنیک را برای شما انتخاب خواهند کرد. این کار باعث می‌شود از نتیجه و فرم بینی جدید خود رضایت کافی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا