اقدامات بعد از جراحی بینی

حرف زدن بعد جراحی بینی و نکات مهم آن

آیا از رضایت‌بخش نبودن فرم نهایی بینی خود پس از جراحی می‌ترسید؟ آیا از این که بعد از جراحی بینی درگیر دردهای سخت و شدید شوید هراسانید؟ اگر می‌خواهید بینی خود را جراحی کنید و نگران نتیجه نهایی هستید باید بگوییم که پزشکان ماهر مانند دکتر ابوالقاسم هاشمی با ارائه روش‌های مختلف به شما کمک می‌کنند در نهایت از نتیجه جراحی خود رضایت کافی داشته باشید. این روش‌ها شامل توضیح دادن نکات مراقبتی قبل و بعد جراحی بینی است. نکات مراقبتی بعد جراحی بینی بسیار کوچک و جزئی هستند اما همین نکات جزئی نیز باعث دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی خواهند شد. در ادامه قصد داریم درباره حرف زدن بعد جراحی بینی با شما صحبت کنیم و تمام نکات آن را به صورت کامل بررسی کنیم.

چرا تا مدتی پس از جراحی بینی باید از حرف زدن بپرهیزید؟

یکی از مواردی که بعد از جراحی بینی باید به آن دقت کنید، جلوگیری از تکان دادن بیش از حد صورت و بینی است. حرف زدن بعد جراحی بینی، خمیازه کشیدن بعد جراحی بینی، خوردن غذاهای سفت و سختی که نیاز به جویدن زیاد دارند همگی در دسته کارهایی قرار دارند که باید تا مدت‌ها پس از جراحی بینی از انجام آن‌ها خودداری کنید.

حرف زدن بعد از جراحی بینی در صورتی که رعایت شده و کنترل شده نباشد باعث تکان خوردن صورت و فک می‌شود. پزشکان پیشنهاد می‌کنند برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی، تا مدت زمانی از تکان دادن زیاد صورت و فک خودداری کنید.

نوشته های مشابه

حرف زدن بعد جراحی بینی

عوارض حرف زدن بعد جراحی بینی چیست؟

در ادامه برخی از عوارضی که ممکن است به علت حرف زدن بعد جراحی بینی (البته حرف زدن غیراصولی یا زیاد) با آن مواجه شوید را به شما معرفی خواهیم کرد. آگاهی از این عوارض باعث می‌شود به نوع حرف زدن خود بعد جراحی بینی دقت کنید و با حداقل تکان صورت و فک صحبت کنید.

جابه‌جا شدن پانسمان و قالب بینی

اگر حرف زدن شما به صورت کنترل شده نباشد، در برخی موارد ممکن است باعث جابه‌جا شدن قالب و پانسمان بینی شود. پزشکان به منظور جلوگیری از تغییر فرم بینی شما بعد از جراحی (به دلیل نرم و آسیب‌پذیر بودن بافت و استخوان‌های بینی) به مدت حدودا یک هفته قالبی را روی بینی شما قرار می‌دهد. اگر این قالب جابه‌جا شود باعث تغییر فرم بینی و عدم رضایت شما از نتیجه نهایی جراحی خواهد شد.

باز شدن بخیه‌های بینی

مورد دیگری که ممکن است در اثر حرف زدن بعد جراحی بینی با آن مواجه شوید، باز شدن بخیه‌های بینی است. بعد از جراحی بخیه‌هایی داخل بینی و بخیه‌هایی روی بینی (محل بخیه بسته به تکنیک جراحی که باز یا بسته باشد متفاوت است) زده می‌شود. اگر کشش عضلات صورت در اثر حرف زدن، بیش از حد باشد، ممکن است باعث باز شدن این بخیه‌ها شود که در این زمان باید در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید.

حرف زدن بعد جراحی بینی

افتادگی بینی بعد جراحی در اثر حرف زدن

افتادگی نوک بینی بعد از جراحی یکی دیگر از عوارضی است که در اثر صحبت کردن زیاد و کنترل نشده به وجود خواهد آمد. معیارهای مختلفی برای اندازه زاویه بین نوک بینی تا لب مراجع وجود دارد که پزشک طبق این معیارهای زیبایی شناسی چهره و همچنین با توجه به سلیقه بیمار، بهترین و مناسب‌ترین زاویه را برای او انتخاب می‌کند.

در اغلب موارد پزشکان برای جلوگیری از افتادگی بینی بعد از جراحی از غضروف قفسه سینه یا لاله گوش مراجع برای نوک بینی او استفاده می‌کنند. درست است که دلیل استفاده از این غضروف جلوگیری از افتادگی بینی است اما باید دقت کنید که در روزهای اولیه پس از جراحی بینی، این غضروف هنوز نرم و آسیب‌پذیر است و در صورتی که در حرف زدن خود مراعات نکنید ممکن است فرم آن تغییر کند.

آیا حرف زدن بعد جراحی بینی باعث بروز درد می‌شود؟

در روزهای اولیه پس از جراحی بینی، وجود کمی درد طبیعی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. در این دوره رفتار و حرکات شما می‌تواند از مقدار این درد بکاهد و یا به آن بیفزاید. حرف زدن بعد از جراحی بینی در صورتی که فشار زیادی به عضلات بینی شما وارد کند و در نهایت شاهد برزو عوارضی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم باشیم، ممکن است برای زیباجو درد را نیز به همراه داشته باشد.

واضح است باز شدن بخیه‌های بینی، کشیدگی بیش از حد عضلات بینی و صورت و… باعث بروز درد خواهند شد اما شدت این درد به میزان عدم رعایت مراجع در صحبت کردن برمی‌گردد.

حرف زدن بعد جراحی بینی

بعد از گذشت چند روز از جراحی می‌توان به راحتی صحبت کرد؟

این موضوع کاملا به نظر پزشک شما بستگی دارد. برخی پزشکان بر این معتقدند که حرف زدن بعد جراحی بینی هیچ اشکالی ندارد و در واقع هیچ محدودیتی برای آن در نظر نگرفته‌اند. این در حالی است که عده‌ دیگری از جراحان توصیه می‌کنند در ساعات اولیه پس از جراحی بینی به میزان خیلی کم و محدود (در حد رفع نیازهای خود) صحبت کنید و پس از آن به مدت یک هفته کمتر و با دقت بیشتر صحبت کنید.

این کار باعث می‌شود با عوارضی که پس از حرف زدن بیش از حد و کنترل نشده به وجود می‌آیند مواجه نشوید. بعد از گذشت یک هفته و برداشتن قالب و پانسمان بینی، به مرور زمان می‌توانید حرکات صورت خود را افزایش دهید و راحت‌تر صحبت کنید.

البته توجه کنید از آن جایی که جراحی بینی در دسته جراحی‌هایی قرار دارد که رعایت مراقبت‌های پس از جراحی بینی در دریافت نتیجه خوب موثر است، هرچقدر بیشتر بتوانید به این نکات مراقبتی پایبند باشید، در نهایت از نتیجه نهایی بینی خود رضایت بیشتری خواهید داشت.

چگونه می‌توانیم از عوارض حرف زدن بعد از جراحی بینی بکاهیم؟

برای این که در اثر صحبت کردن بعد جراحی بینی، با عوارض آن مواجه نشوید و در نهایت دوره نقاهت آسان و کوتاهی را سپری کنید، مواردی را به شما معرفی می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید از میزان عوارض حرف زدن بعد عمل بینی خود بکاهید. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • در ساعات اولیه پس از جراحی بینی سعی کنید به هیچ عنوان صحبت نکنید و لبخند نزنید. صحبت کردن شما تنها باید در صورت نیاز و به صورت کاملا محدود و کنترل شده باشد.
  • بعد از گذشت ساعات اولیه جراحی، در روزهای ابتدای جراحی سعی کنید با صدای بلند که نیاز به تحرک بیشتر صورت و فک دارد صحبت نکنید. در این زمان بهتر است با صدای خفیف و آرام حرف بزنید.
  • به نوع حرف زدن، لبخند زدن و خندیدن خود دقت کنید. هرچقدر کمتر بتوانید فک و لب بالای خود را تکان دهید، در نهایت نتیجه بهتری از جراحی بینی دریافت خواهید کرد.
  • در هنگام حرف زدن بهتر است از کشیدن نفس‌های عمیق و باد کردن بینی خود به شدت بپرهزید.

حرف زدن بعد جراحی بینی

در نهایت چگونه می‌توانیم جراحی بینی بدون دغدغه‌ای را تجربه کنیم؟

نکات مراقبتی مختلفی وجود دارد که با رعایت این نکات می‌توانید از عوارض جراحی بینی خود بکاهید و در نهایت به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسید. پیش‌تر سعی کردیم یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از جراحی بینی یعنی حرف زدن را بررسی کنیم. از آن جایی که بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است پیشنهاد می‌کنیم برای جراحی‌های خود کلینیک سه رخ را انتخاب کنید. پزشکان این مجموعه پیش از جراحی وضعیت بدن شما را به صورت کامل بررسی می‌کنند و در نهایت بهترین تصمیم‌ها را برای شما می‌گیرند. علاوه‌بر این با شرکت در جلسات مشاوره‌ای سه رخ، می‌توانید با نکات مراقبتی قبل و بعد جراحی بینی به خوبی آشنا شوید.

 

در ادامه یکی از نمونه کارهای این مجموعه را مشاهده می‌کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا