جراحی بینی

جراحی بینی در فصل سرما، انجام بدیم یا نه!

جراحی بینی در دسته جراحی‌های زیبایی پرطرفدار قرار دارد و افراد تمام تلاش خود را می‌کنند قبل از جراحی اطلاعات خود را درباره آن افزایش دهند. آیا به نظر شما، فصل جراحی بینی در نتیجه جراحی موثر است؟ یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد دارند بینی خود را جراحی کنند، فصل مناسب برای جراحی است. به نظر شما آیا جراحی بینی در فصل سرما شدنی است؟ آیا جراحی بینی در زمستان عوارضی را به همراه دارد؟ آیا سرد بودن هوا روی نتیجه نهایی جراحی و روند بهبود تاثیرگذار است؟ برای یافتن پاسخ تمام این پرسش‌ها با ما همراه باشید.

شرایط جراحی بینی در فصل سرما

در فصل زمستان غالبا هوا سرد و خشک است. این موضوع باعث می‌شود خشکی بینی نیز تشدید شود. علاوه‌بر این برخی از افراد از سرماخوردگی در این فصل بسیار می‌ترسند. تصور کنید شما بینی خود را جراحی کرده‌اید و در عین حال سرما خورده‌اید. قطعا شرایط کمی برای شما سخت‌تر خواهد شد و دوران نقاهت طولانی‌تری را سپری خواهید کرد.

در کنار این سختی‌ها باید بگوییم جراحی بینی در فصل سرما باعث می‌شود بعد از جراحی بینی با تورم و التهاب کمتری مواجه شوید. برای پاسخ به سوال آن دسته از افرادی که می‌پرسند بهترین زمان برای جراحی بینی چه فصلی است، باید گفت متخصصین فصلی را به عنوان بهترین فصل انتخاب نکرده‌اند. در تمامی فصول از سال، اگر بعد از جراحی بینی با دقت به نکات مراقبتی توجه و آن‌ها را رعایت کنید، در نهایت بهترین نتیجه را از جراحی خود خواهید گرفت.

جراحی بینی در فصل سرما

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی در فصل سرما

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، شما می‌توانید در هر فصلی از سال که آمادگی داشتید بینی خود را جراحی کنید. برخی از نکات مراقبتی که باید قبل و بعد جراحی بینی به آن توجه کنید، در بین تمام فصول مشترک است و تفاوتی بین فصل‌های مختلف سال نیست. در ادامه قصد داریم درباره مراقبتهای مختص به جراحی بینی در فصل سرما با شما صحبت کنیم.

توجه به رطوبت محل استراحت

طبیعی است که در فصول سرد سال برای گرم نگه داشتن منزل، از وسایل گرمایشی مثل بخاری، شوفاژ، پکیج و… استفاده کنید. استفاده از این وسایل باعث کاهش میزان رطوبت هوا می‌شود. در صورتی که هوای محلی که در آن استراحت می‌کنید بسیار خشک باشد در بینی مخاط کافی تولید نخواهد شد. کاهش میزان مخاط بینی باعث ایجاد فشار زیادی روی بینی می‌شود. از این رو اگر قصد دارید در فصل سرما بینی خود را جراحی کنید، حواستان به میزان رطوبت هوای خانه باشد.

استفاده از دستگاه بخور یکی از راه‌های جلوگیری از کاهش رطوبت هواست. پیشنهاد می‌کنیم بعد از جراحی بینی در فصل سرما، از دستگاه بخور استفاده کنید. علاوه‌بر این می‌توانید گهگاهی پنجره‌ها را کمی باز بگذارید تا هوای بدون رطوبت خانه با هوای مرطوب و آزاد محیط بیرون عوض شود.

جراحی بینی در فصل سرما

فواید بخور دادن

پیش‌تر تنها به این اشاره کردیم که بخور دادن باعث افزایش رطوبت بینی شما می‌شود. این در حالی است که استفاده از دستگاه بخور فواید دیگری را نیز به همراه دارد. یکی از فواید بسیار مهم و خوب این دستگاه، تقویت و افزایش گردن خون است.

گرمای حاصل از این بخور به افزایش جریان خود در بدن به ویژه بینی شما کمک بسزایی می‌کند. با افزایش میزان خون‌رسانی در پوست، مواد مغذی و مفید و همچنین اکسیژن بیشتری به بافت‌های آسیب دیده بینی می‌رسد. با این کار در نهایت مراجع دوره نقاهت کوتاه‌تری را سپری خواهد کرد.

بخور دادن صورت، باعث می‌شود صورت شما عرق بکند. با عرق کردن تمام سموم بدن شما خارج می‌شود. از دیگر فواید استفاده از دستگاه بخور، تاثیر آرام‌بخشی است که روی سیستم عصبی شما دارد. به عبارت دیگر بخور دادن باعث آرامش شما خواهد شد.

استفاده از کرم‌های مرطوب کننده

اگر قرار باشد در فصل سرما بینی خود را جراحی کنید، پزشکان کرم‌ها و سرم‌های بیشتری را برای شما تجویز خواهند کرد. استفاده از این کرم‌ها باعث می‌شود از خشکی مخاط بینی شما کاسته شود. البته توجه کنید از آن جایی که بعد از جراحی بینی، زخم‌ها و بخیه‌هایی داخل بینی شما وجود دارد، در استفاده از این کرم‌ها باید به شدت دقت کنید.

برای کاهش رطوبت بینی خود حتما از کرم‌ها و سرم‌هایی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید و از محصولات پوستی خودتان به هیچ عنوان استفاده نکنید. کرم‌های تجویز شده توسط پزشک همگی استریل هستند و باعث بروز عفونتی در بینی نمی‌شوند.

مصرف مایعات بعد جراحی بینی در فصول سرد

به هیچ عنوان از مصرف مایعات غافل نشوید. در صورتی که به بدن شما آب کافی برسد، خشکی پوست و مخاط بینی شما نیز کمتر خواهد بود. در روزهای ابتدایی پس از جراحی بینی می‌توانید از آب آناناس، آب کرفس نیز استفاده کنید. استفاده از این آب میوه‌ها علاوه‌بر این که باعث کاهش میزان رطوبت بدن و بینی شما می‌شوند، در کاهش تورم و کبودی‌های پوستتان نیز نقش دارند.‌

عدم استفاده از دخانیات در فصول سرد

بعد از تمامی جراحی‌های زیبایی، پزشکان از شما می‌خواهند تا مدتی از استعمال قلیان و سیگار بعد عمل بینی بپرهیزید. جراحی بینی نیز این قاعده مستثنی نیست و بعد از جراحی بهتر است تا حدود دو هفته، از مصرف دخانیات خودداری کنید. توجه کنید اگر قرار است بینی خود را در فصل سرما جراحی کنید، می‌توانید این مدت زمان را به 3 هفته نیز برسانید.

مواد موجود در دخانیات باعث خشکی پوست می‌شوند. در صورت استعمال آن‌ها، دوره نقاهت شما طولانی‌تر شود و روند بهبود زخم‌ها و بخیه‌های بینی شما به کندی پیش خواهد رفت.

مزایای جراحی بینی در فصل سرما

شاید از نظر آب‌وهوایی، جراحی بینی در فصل بهار گزینه بهتری باشد، اما ممکن است برخی از افراد درگیر آلرژی‌های فصلی شوند. به همین علت برای چنین افرادی جراحی بینی در فصل سرما، بهترین گزینه خواهد بود.

کاهش شدت نور آفتاب در فصل سرما

علاوه‌بر این احتمالا شنیده‌اید که پس از جراحی بینی نباید مدت زمان زیادی را زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید. در فصل سرما، شدت و میزان تابش آفتاب نسبت به فصل‌های گرم سال کمتر است. از این رو می‌توانید مدت زمان بیشتری را بیرون از منزل باشید. از عوارض قرار گرفتن زیر نور مستقیم، تورم بیش از حد بینی است. در فصل سرما، میزان تورم حاصل از گرما نیز کاهش می‌یابد.

جراحی بینی در فصل سرما

تعریق کمتر در فصول سرد

بعد از جراحی بینی، تا قبل از برداشتن قالب نباید به حمام بروید. ممکن است برای بسیاری از افراد، استحمام نکردن کمی سخت باشد. این در حالی است که در فصل سرما، میزان تعریق بدن کاهش می‌یابد و این دسته از افراد می‌توانند راحت‌تر با این موضوع کنار بیایند.

در نهایت چگونه می‌توانیم از جراحی بینی در فصل سرما نتیجه خوبی بگیریم؟

پیش از جراحی بینی در هر فصلی از سال، در ابتدا سعی کنید آگاهی خود را افزایش دهید. پیش‌تر سعی کردیم درباره تمام نکات مهمی که باید در مورد جراحی بینی در فصل سرما بدانید با شما صحبت کنیم. برای افزایش آگاهی در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم کلینیک زیبایی سه رخ را برای جراحی بینی خود انتخاب کنید. پزشکان این مجموعه پیش از جراحی، به صورت کامل تمام نکات مراقبتی را به شما توضیح خواهند داد. با این کار آگاهی شما در این زمینه افزایش خواهد یافت و در نهایت بهترین نتیجه را از جراحی بینی خود دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا