جراحی بینی

جراحی بینی با بیماری قلبی ممکن است؟

شاید شما هم در دسته افرادی هستید که دوست دارید از طریق جراحی بینی، ایرادات و عیوب بینی خود را برطرف کنید. در افرادی که هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند، این جراحی به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای انجام می‌شود. در این بین افرادی نیز وجود دارند که درگیر بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا جراحی بینی با بیماری قلبی، امکان‌پذیر است؟ آیا این جراحی برای بیمار خطرآفرین خواهد بود؟ نتیجه این جراحی به چه شکل است؟ این‌ها همه سوالات مهمی است که در ذهن افرادی که درگیر بیماری‌های قلبی هستند و قصد دارند بینی خود را عمل کنند وجود دارد.

چگونه می‌توانیم قبل از جراحی بینی از سلامت قلب خود مطمئن شویم؟

یکی از مهم‌ترین کارها قبل از جراحی بینی، آگاهی از وضعیت سلامت جسمانی است. تا زمانی که پزشک از سلامتی شما به صورت کامل آگاه نباشد، نمی‌تواند عمل جراحی را انجام دهد. به همین منظور تمام جراحان قبل عمل بینی از شما می‌خواهند در جلسات مشاوره‌ای که برگزار می‌شود، جواب برخی آزمایش‌ها را به آن‌ها نشان دهید. آزمایش بررسی وضعیت قلب به ویژه در کسانی که سابقه بیماری قلبی دارند، یکی از مهم‌ترین پارامترها است.

انجام آزمایش برای بررسی وضعیت قلب قبل جراحی بینی، هم به نفع پزشک است و هم به نفع بیمار؛ چرا که باعث می‌شود پزشک با آگاهی بیشتر، تکنیک مناسب را برای جراجی انتخاب کند و در نتیجه بیمار با خطرات و چالش‌های کمتری مواجه شود.

اکوکاردیوم کامل‌ترین آزمایشی است که به کمک آن پزشک از ساختار قلب، ساختار دریچه‌ها، عضلات قلب و… آگاه می‌شود. اکوکاردیوم انواع مختلفی دارد و پزشک بسته به نتایجی که لازم دارد، مناسب‌ترین آزمایش را برای شما توصیه می‌کند. در ادامه درباره روش‌های مختلف اکوکاردیوم و نحوه انجام هر کدام از آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

جراحی بینی با بیماری قلبی

اکوکاردیوگرافی از طریق مری

این روش همان‌طور که از نامش پیداست، مسیر رسیدن به قلب را از طریق مری طی می‌کند. برای انجام این آزمایش، پزشک مبدل کوچکی را به بیمار می‌دهد و از او می‌خواهد مبدل را ببلعد. این مبدل که دوربین کوچک و دقیقی نیز در آن قرار دارد، از مری رد می‌شود و زمانی که در حال عبور از کنار قلب است، تصاویر دقیق و واضحی را از قلب ثبت می‌کند. تنها نکته‌ای که باید هنگام استفاده از این روش به آن دقت کنید، این است که اگر درگیر بیماری‌های دیگری مثل دیابت و… هستید، حتما آن را با مسئول آزمایشگاه در میان بگذارید.

دوبوتامین استرس اکوکاردیوگرافی

در این روش، پزشک از طریق بالا بردن سطح استرس بیمار، نسبت به بررسی وضعیت قلب او اقدام می‌کند. در این زمان قدرت پمپاژ خون، قدرت انقباض عضلات قلب و… از اهمیت بالایی برخوردار است. برای بالا بردن سطح استرس بدن، پزشک از داروی دوبوتامین استفاده می‌کند و برای دریافت نتیجه نیز مبدل‌هایی را روی سینه بیمار قرار می‌دهد.

سونوگرافی داخلی از عروق قلب

اگر نیاز به بررسی وضعیت عروق بدن باشد، پزشک باید لوله‌ای را از قسمت کشاله ران پا، وارد رگ‌های قلب کند. با این کار پزشک می‌تواند درباره وضعیت رگ‌ها، میزان گرفتگی‌ آن‌ها، نحوه کارکرد قلب و… اطلاعات زیادی را به دست آورد.

ترنس اکوکاردیوم

استفاده از فناوری فراصوت می‌تواند به پزشک در بررسی وضعیت قلب بیمار کمک کند. یکی از روش‌های راحت برای آگاهی از شرایط قلب بیمار، استفاده از همین فناوری‌های فراصوت است که به کمک آن جراح از نحوه پمپاژ خون در بدن و نحوه فعالیت قلب آگاه می‌شود.

آیا جراحی بینی با بیماری قلبی ممکن است؟

به طور کلی جراحی بینی خطر زیادی برای بیمار ندارد و در دسته عمل‌های زیبایی کم‌خطر قرار می‌گیرد؛ به همین علت بیشتر افرادی که درگیر بیماری‌های دیگری مانند بیماری‌های قلبی و عروقی هستند نیز می‌توانند بینی خود را جراحی کنند. توجه کنید که جراحی بینی با بیماری قلبی، به شدت بیماری بستگی دارد که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

جراحی بینی با بیماری قلبی

جراحی بینی با بیماری قلبی خفیف

در صورتی که بیماری قلبی شما بسیار ضعیف است و مشکل خاصی شما را تهدید نمی‌کند، می‌توانید با خیال راحت بینی خود را جراحی کنید. البته توجه داشته باشید، در این خصوص لازم است قبل از جراحی با متخصص قلب و زیبایی مشورت کنید. بررسی داروهای مصرفی و عدم تداخل آن با جراحی بینی، انتخاب کلینیک مجهز، انتخاب پزشک ماهر و… همگی مواردی هستند که در کاهش احتمال بروز خطر نقش بسزایی دارند.

جراحی بینی با بیماری قلبی حاد

اگر بیماری قلبی شخص به حدی وخیم باشد که طبق تشخیص پزشک در صورت جراحی و دریافت بیهوشی، امکان به‌خطر افتادن جان بیمار وجود داشته باشد، انجام این جراحی را ممنوع  اعلام خواهد کرد. پزشکان بر این معتقدند که سلامت بیمار در اولویت است و انجام جراحی‌های زیبایی هیچ ضرورتی ندارند.

در حالت کلی لازم است به این نکته توجه کنید که اگر هم بیماری قلبی شما خفیف بوده و پزشک اجازه جراحی را به شما داده است، باید به جراحی مراجعه کنید که در کارش خبره باشد. مدت زمان جراحی بینی شما باید به نسبت سایر افراد کوتاه‌تر باشد؛ چرا که هرچقدر دوز داروی بیهوشی تزریقی کمتر باشد، احتمال بروز  خطر نیز کمتر خواهد بود. بر این اساس لازم است در پیدا کردن پزشک و کلینیک مناسب نهایت دقت و صبر را به خرج دهید.

جراحی بینی با بیماری قلبی

آیا روند جراحی بینی با بیماری قلبی، با جراحی معمولی متفاوت است؟

سبک و تکنیک‌های که از طریق آن می‌توان فرم بینی را اصلاح کرد، در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی تفاوتی با افراد عادی ندارد. نکته مهمی که در جراحی بینی با بیماری قلبی به آن توجه شود، نحوه بیهوش کردن بیمار و داروهای استفاده شده برای بیهوشی است. به همین علت برای این افراد، گاهی لازم است متخصص بیهوشی نیز در جلسات مشاوره‌ای قبل از عمل حضور داشته یا از گزارش جلسه آگاه باشد تا بتواند با توجه به شرایط قلب بیمار بهترین دارو را برای او انتخاب کند.

در برخی موارد، در صورتی که بیهوشی برای بیمار خطرناک باشد، ممکن است پزشک با صلاح دید خود از بیهوشی موضعی استفاده کند. استفاده از داروی بیهوشی موضعی باعث می‌شود بیمار در بهوش آمدن مشکلی نداشته باشد و خطری جان او را تهدید نکند.

تپش قلب بعد جراحی بینی

در برخی موارد ممکن است بیمار بعد از جراحی بینی با تپش قلب مواجه شود. در اکثر موارد این تپش قلب به علت استرس زیاد است. اما اگر میزان این تپش شدید و غیرعادی بود، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا پس از بررسی‌های لازم، نسبت به درمان تپش قلب شما اقدام کند. البته بهتر است پس از عمل برای جلوگیری از بروز این اتفاق، آرامش خود را حفظ کرده و از محیط‌های استرس‌زا دوری کنید.

بهترین مرکز جراحی بینی

در نهایت چگونه می‌توانیم از خطرات جراحی بینی با بیماری قلبی بکاهیم؟

همانطور که گفته شد، نمی‌توان نقش کلینیک معتبر و پزشک ماهر را در جراحی بینی بیماران قلبی نادیده گرفت؛ بنابراین لازم است بیماران نهایت دقت را در انتخاب پزشک و کلینیک داشته باشند. کلینیک سه رخ با استفاده از پزشکان مجرب و کاربلد، در تلاش است تا خطرات جراحی بینی برای افراد را به حداقل برساند. پزشکان این کلینیک معتبر عمل بینی در ابتدا شرایط بدن شما را بررسی کرده و در نهایت بهترین تکنیک را برای جراحی بینی شما انتخاب می‌کنند. این کار در نهایت باعث می‌شود بیمار از نتیجه جراحی خود رضایت داشته و دوره نقاهت راحت و کوتاهی را سپری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا