جراحی بینی

انواع فرم بینی و بررسی آن‌ها

سالانه افراد زیادی به منظور از بین بردن اشکالات و عیوب بینی خود، به متخصص زیبایی مراجعه می‌کنند. پزشکان با بررسی شرایط بدن هر مراجعه کننده و همچنین با توجه به سلیقه و خواسته او، در نهایت بهترین فرم بینی را برای بیمار انتخاب می‌کنند. بینی اشکالات مختلفی مثل قوز، انحراف، بزرگی و… دارد که پزشک می‌تواند با تکنیک‌های مختلف جراحی این مشکلات را برطرف کند. انواع فرم برای جراحی بینی شامل بینی طبیعی، بینی نیمه فانتزی و بینی فانتزی یا عروسکی است.

انواع فرم بینی بعد عمل جراحی

سلیقه افراد در جراحی متفاوت است و هرکس بنابر اندازه سایر اجزای صورت خود، علاقه، وضعیت و شرایط بدنی و… یک فرم بینی را انتخاب می‌کند. در حالت کلی انواع فرم بینی بعد از جراحی در سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

بینی طبیعی

همان‌طور که از نام این فرم بینی مشخص است، در بینی طبیعی تغییرات زیادی در بینی به وجود نمی‌آید و تنها ایرادات و اشکالات بینی برطرف می‌شود. یکی از مواردی که در تعیین فرم بینی موثر است، زاویه بین نوک بینی تا لب است. در بینی طبیعی این زاویه بین 90 تا 95 درجه است. البته توجه کنید از آن جایی که بینی آقایان به صورت عادی از بانوان سربالایی‌تر است و زاویه بین نوک بینی تا لب در آن‌ها بیشتر است، در جراحی نیز به این مورد توجه می‌شود.

بینی طبیعی برای افرادی که دوست ندارند بینی و صورت آن‌ها تغییر زیادی کند بسیار مناسب است. در اغلب موارد آقایانی که می‌خواهند بینی خود را جراحی کنند، ترجیح می‌دهند فرم بینی آن‌ها به شکل طبیعی جراحی شود. در بینی طبیعی، قوس پل بینی نیز متعادل است و در اغلب موارد بینی به شکل صاف جراحی می‌شود.

انواع فرم بینی

بینی نیمه فانتزی

از دیگر انواع فرم بینی می‌توان به بینی نیمه فانتزی اشاره کرد. بینی نیمه فانتزی ظاهری بین بینی طبیعی و بینی عروسکی دارد. در بینی نیمه فانتزی میزان قوس بینی از بینی طبیعی بیشتر خواهد بود و پل بینی تغییرات بیشتری خواهد داشت. از دیگر تفاوت‌های این فرم بینی می‌توان به زاویه بیشتر نوک بینی تا لب اشاره کرد. در این روش این زاویه باید بین 95 تا 105 درجه باشد که نرمال‌ترین و زیباترین حالت آن برای کسانی که در کنار زیبایی، تغییر زیادی نمی‌خواهد بسیار مناسب است.

اغلب کسانی که صورت آن‌ها ظریف است و دوست دارند بینی ظریف و به نسبت باریکی داشته باشند، این فرم را انتخاب می‌کنند. این مدل بینی بیشتر برای بینی استخوانی مناسب است. در بینی استخوانی پوست بینی نازک‌تر است و ظرافت و زیبایی در آن مشهود‌تر خواهد بود.

انواع فرم بینی

بینی فانتزی

آخرین فرم، بینی فانتزی است که اصطلاحا به آن بینی عروسکی نیز گفته می‌شود. در این سبک، بینی تغییرات زیادی خواهد کرد و در نهایت شاهد تغییر فرم صورت بیمار نیز خواهیم بود. در این فرم بینی، زاویه نوک‌ بینی تا لب که یکی از مهم‌ترین زوایا در جراحی بینی است بین 105 تا 110 درجه خواهد بود که بنابر خواسته بیمار این مقدار به 110 درجه نزدیک‌تر می‌شود.

البته توجه کنید که علاوه‌بر خواسته و سلیقه بیمار، تشخیص و صلاح‌دید پزشک نیز بسیار موثر خواهد بود. در بینی عروسکی اگر پزشک بینی را بیش از حد کوچک کند ممکن است به حواس بویایی و تنفس بیمار آسیب وارد شود. به همین علت است که پزشکان به ویژه متخصصان گوش و حلق و بینی، اولویت کار خود را عدم آسیب به بافت‌های داخل بینی قرار می‌دهند.

در این روش جراحی، قوس بینی بیشتر خواهد بود و پل بینی تغییرات زیادی خواهد کرد. این فرم بینی برای افرادی که صورت ظریف و ریز نقشی دارند مناسب‌تر است. اغلب آقایان به علت کوچک شدن بیش از حد این فرم از بینی، تمایل زیادی به جراحی بینی به یک شکل نخواهد داشت.

انواع فرم بینی

انواع فرم بینی قبل از جراحی بینی

انواع فرم بینی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم و هرکدام را کامل توضیح دادیم، فرم‌هایی از بینی است که بعد از جراحی شاهد آن‌ها هستیم. در حالی که فرم بینی بیمار قبل از جراحی نیز حائز اهمیت است. دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی دو سبک از بینی هستند که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. پزشک باید از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد تا بتواند هر فرم بینی را به بهترین شکل ممکن جراحی کند.

بینی استخوانی

مهم‌ترین ویژگی موثر در بینی استخوانی، غضروف و استخوان محکم‌تر است. فاکتور دیگری که باعث تمایز بینی استخوانی از بینی گوشتی شده است، پوست نازک است. در بینی استخوانی، ایجاد تغییر و تحول راحت‌تر است و در نهایت بیمار آسان‌تر به فرم دلخواه خود خواهد رسید.

افرادی که بینی استخوانی دارند کاندیدای بهتر و مناسب‌تری برای جراحی بینی به فرم نیمه فانتزی و فانتزی هستند. در واقع پوست نازک مهم‌ترین عامل در رسیدن به بهترین نتیجه خواهد بود. البته توجه کنید که دوره نقاهت بینی استخوانی کمی طولانی‌تر خواهد بود زیرا برای تغییر شکل بینی لازم است ضربات بیشتری به استخوان بینی وارد شود.

بینی گوشتی

فرم دیگری از بینی قبل از جراحی، بینی گوشتی است. بینی گوشتی همان‌طور که از نامش پیداست میزان تراکم و تجمع سلول‌ها در یک قسمت یا کل بینی بیشتر از بینی استخوانی است. پزشک قبل از جراحی حتما باید نوع بافت بینی بیمار را بررسی کند زیرا در برخی از بینی‌های گوشتی بعد از جراحی امکان بازگشت گوشت وجود دارد که در اصطلاح به آن گوشت آوردن بینی گفته می‌شود.

بینی گوشتی پوستی ضخیم‌تر دارد. نمی‌توان گفت افرادی که بینی گوشتی دارند نمی‌توانند بینی خود را به شکل نیمه فانتزی یا فانتزی جراحی کنند اما این افراد کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی به این فرم‌ها نخواهند بود. هرچقدر بینی استخوانی‌تر باشد، امکان فرم‌دهی آن راحت‌تر خواهد بود.

به صورت کلی هزینه عمل بینی برای بینی گوشتی به نسبت بینی استخوانی بالاتر خواهد بود زیرا سختی این جراحی بیشتر خواهد بود. اگر بیمار بخواهد بعد از جراحی بینی گوشتی خود، شاهد بازگشت فرم بینی به شکل اولیه نباشد، باید به پزشک ماهر و باتجربه مراجعه کند. هرچقدر پزشک از مهارت بالاتری برخوردار باشد، در نهایت هزینه بیشتری را بابت جراحی بینی دریافت خواهد کرد.

انواع فرم بینی
انواع فرم بینی

زیباشناسی در چهره

زیبایی شناسی در چهره، معیارهایی که است پزشک بنابر آن بهترین زاویه و اندازه را برای بینی در نظر می‌گیرد. تمام زوایایی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم و باعث ایجاد سه فرم بینی شده است، از طریق استانداردها و قواعد زیبایی شناسی در جهان تعیین شده است. برای دریافت بهترین نتیجه پس از جراحی لازم است پزشک به این نکات توجه کند.

در نهایت چگونه بهترین نتیجه را از عمل جراحی بینی خود بگیریم؟

افرادی که بینی خود را جراحی می‌کنند دوست دارند در نهایت بهترین نتیجه را دریافت کنند. پیش‌تر انواع فرم بینی را به شما معرفی کردیم. برای دریافت نتیجه‌ای بهتر، پیشنهاد می‌کنیم به بهترین کلینیک عمل بینی مراجعه کنید. کلینیک سه رخ، به عنوان یک کلینیک معتبر توانسته رضایت افراد بسیاری را به خود جلب کند. پزشکان این مجموعه با بررسی تمام شرایط و وضعیت بدن بیمار، در نهایت بهترین فرم بینی را برای شما انتخاب می‌کنند. با این کار در نهایت بیمار از نتیجه جراحی خود رضایت کافی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا