اقدامات بعد از جراحی بینی

آرایش بعد جراحی بینی و نکات مهم آن

لازم است پیش از انجام هر جراحی درباره مراقبت‌ها و نکاتی که پس از جراحی باید به آن توجه کنید، اطلاعاتی را کسب کنید. افزایش آگاهی در این زمینه به شما کمک می‌کند بتوانید در نهایت بهترین نتیجه را از جراحی خود بگیرید. جراحی بینی نیز شامل حال این موضوع می‌شود و هرچقدر آگاهی مراجعین پیش از جراحی بیشتر باشد در نهایت نتیجه بهتری را دریافت خواهد کرد. برای مثال یکی از مواردی که باید مراجعین به آن دقت کنند، آرایش بعد جراحی بینی است. آرایش بعد جراحی بینی یکی از نکاتی است که توجه به آن بعد جراحی بینی می‌تواند از بروز بسیاری از عوارض مثل عفونت، باقی ماندن جای زخم و… جلوگیری کند.

چه مدت بعد جراحی بینی می‌توان آرایش کرد؟

یکی از سوالات و دغدغه‌های افرادی که قصد دارند بینی خود را جراحی کنند، آرایش بعد جراحی بینی است. پوست صورت به ویژه پوست بینی بعد از جراحی بسیار حساس می‌شود و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. در این دوره پوست مستعد آسیب، عفونت و… قرار دارد و نحوه برخورد با پوست بسیار مهم است.

چقدر باید از جراحی بینی بگذرد تا مراجع بتواند از تمام محصولات آرایشی و بهداشتی خود استفاده کند؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید بگوییم که جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود. در ادامه کمی درباره این روش‌ها و تاثیر هرکدام بر جراحی بینی صحبت خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

جراحی بینی به روش بسته

جراحی بینی به روش بسته روشی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مراجعین قرار گرفته است. در این روش پزشکان ماهری مانند دکتر هاشمی تنها برشی را در فاصله بین سوراخ‌های بینی بیمار ایجاد می‌کنند. در این روش، میزان آسیبی که به پوست بینی وارد می‌شود کمتر است و در نتیجه شاهد بهبود هرچه سریعتر پوست بینی خواهیم بود. زمانی که جراحی بینی به روش بسته انجام می‌شود شما می‌توانید از حدود یک هفته پس از جراحی، از محصولات آرایشی استفاده کنید.

آرایش بعد جراحی بینی

جراحی بینی به روش باز

روش بینی به سبک باز، روش دیگری است که در آن پزشک تسلط بیشتری روی بینی مراجعه خواهد داشت. در این روش علاوه‌بر فاصله بین سوراخ‌های بینی، در قسمت پره‌های بینی نیز برش‌هایی ایجاد می‌شود.

این سبک از جراحی بیشتر مورد علاقه پزشکان است زیرا تسلط و دسترسی آنان به قسمت‌های مختلف بینی راحت‌تر خواهد بود. این در حالی است که به علت باقی ماندن جای بخیه بیشتر روی بینی، مراجعین ترجیح می‌دهند بینی آن‌ها به سبک بسته جراحی شود. در این روش به علت آسیب بیشتری که به پوست بینی وارد می‌شود پزشکان توصیه می‌کنند تا حداقل دو ماه بعد از جراحی بینی، از استفاده از لوازم آرایشی خودداری کنید.

توجه به نحوه آرایش کردن

درست است که پیش‌تر گفتیم از حدود یک الی دو هفته پس از جراحی به سبک بسته می‌توانید آرایش کردن را آغاز کنید. اما باید دقت داشته باشید که این آرایش با آرایش کردن در حالت معمولی کمی تفاوت خواهد داشت. در آرایش بعد جراحی بینی باید به سه نکته مهم توجه کنید.

به بینی خود فشار وارد نکنید

نکته اول این است که به هیچ عنوان در حین آرایش کردن به بینی خود ضربه وارد نکنید. محصولات آرایشی را به آرامی روی بینی و قسمت‌های کناری آن پخش کنید. ایجاد فشار روی بینی باعث می‌شود تورم بینی بیشتر شود و دوره نقاهت بینی شما طولانی‌تر شود.

آرایش بعد جراحی بینی

توجه به استریل بودن وسایل

نکته دومی که در حین آرایش حتما باید به آن توجه کنید، استفاده از لوازم آرایش تمیز است. به یاد داشته باشید زمانیکه بینی خود را جراحی کرده‌اید و قبل از بهبود کامل جای بخیه‌ها قصد دارید از لوازم آرایشی استفاده کنید، پوست مستعد عفونت خواهد بود. سعی کنید در این زمان از براش‌ها و پدهای تمیز استفاده کنید.

به برش‌های بینی دقت کنید

اگر می‌خواهید بعد از آرایش کردن با مشکلاتی مثل عفونت و… مواجه نشوید پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان روی بخیه‌ها و برش‌های بینی خود از محصولات آرایشی استفاده نکنید. استفاده از محصولات آرایشی روی بخیه‌ها باعث می‌شود بعد از مدتی نتوانید به خوبی آن را پاک کنید و به مرور مشکلاتی برای شما به وجود خواهد آمد.

استفاده از لوازم آرایشی با برند معتبر

نکته‌ای که شاید افراد کمی به آن توجه کنند، توجه به برند و مارک لوازم آرایشی است که از آن استفاده می‌کنند. پوست تا حدودی قابلیت جذب این مواد را دارد پس توصیه می‌کنیم از لوازمی با حداقل مواد شیمیایی استفاده کنید. علاوه‌بر توجه به برند و جنس لوازم آرایشی، پیشنهاد می‌کنیم از آرایش با مقدار و حجم زیاد خودداری و امکان تنفس را برای پوست خود ایجاد کنید.

استفاده از محصولات لایه‌بردار ممنوع

زمانی که استفاده از لوازم آرایش برای شما آزاد شد می‌توانید روتین پوستی خود را نیز آغاز کنید. این روتین می‌تواند شامل مواردی مثل استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، کرم‌های آب‌رسان، انواع تونر و… باشد. نکته‌ای که حتما باید به آن دقت کنید این است که در این زمان بهتر است از کرم‌ها و ماسک‌های لایه‌بردار استفاده نکنید. در این دوره پوست به خودی خود ضعیف است؛ با استفاده از این محصولات پوست را ضعیف‌تر خواهید کرد و در نهایت آسیب‌پذیری پوست افزایش خواهد یافت.

آرایش بعد جراحی بینی

شرایط استفاده از کرم ضد آفتاب

اگر قصد جراحی بینی خود را دارید احتمالا شنیده‌اید که نباید مدت زمان طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید. اگر در دسته افرادی هستید که محیط‌های باز و زیر نور افتاب فعالیت می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم از کلاه‌های نقاب‌دار استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب نیز همانند سایر محصولات آرایشی است و بهتر است به میزان کم و بعد از گذشت دوره نقاهت بخیه‌های شما استفاده شود.

چرا آرایش بعد جراحی بینی مضر است؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که چرا آرایش بعد جراحی بینی مضر است و باید مدتی زمانی را به پوست خود استراحت دهند؟ اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم باید بگوییم که تمام لوازم آرایشی که شما از آن‌ها استفاده می‌کنید از مواد شیمیایی تولید شده‌اند. زمانی که شما از این مواد شیمیایی مثل پارابن، سولفات‌ها و… استفاده می‌کنید باعث می‌شود منافذ پوست شما بسته شود و در نتیجه بهبود جای زخم‌ها و بخیه‌های بینی شما با کندتر پیش خواهد رفت.

آرایش بعد جراحی بینی

افزایش احتمال ابتلا به عفونت

پیش‌تر نیز اشاره کردیم که اگر مدت زمان زیادی از عمل جراحی شما نگذشته باشد و آرایش کردن را شروع کرده باشید، احتمال آلوده شدن بخیه و زخم‌های روی بینی شما افزایش می‌یابد. در نتیجه دوره نقاهت شما سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد شد. در اکثر موارد کرم‌های آرایشی، پدها و براش‌ها و… مملو از انواع باکتری‌ها هستند. هرچقدر میزان کمتری از این مواد به پوست شما وارد شود، بهبود بخیه‌ها و جای زخم‌ها سرعت بیشتری خواهد داشت.

در نهایت چگونه می‌توانیم دوره نقاهت راحت و کوتاهی را سپری کنیم؟

برای دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی و گذراندن دوره نقاهت کوتاه و راحت، نکات مراقبتی مختلفی وجود دارد که رعایت آن‌ها در دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی بسیار موثر است اما یکی از عواملی که نمی‌توان از تاثیر آن بر نتیجه جراحی بینی چشم‌پوشی کرد، تاثیر پزشک و کلینیک زیبایی است. به منظور دریافت بهترین نتیجه از جراحی بینی و همچنین برای افزایش آگاهی خود در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم کلینیک زیبایی سه رخ را به عنوان مرکز جراحی بینی خود انتخاب کنید. سه رخ با بهره‌مندی از کادری مجرب توانسته رضایت مراجعین زیادی را جلب کند.

 

در ادامه می‌توانید یکی از نمونه کارهای این مجموعه را مشاهده کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا